Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pytanie do szpeców w tej dziedzinie

 

Sprawa ma się tak miałem wypadek autem i sporo rzeczy jest do roboty miedzy innymi Intercooler... i teraz tak IC na szybkozłączki kosztuje 450zł firmy Nissens

sprawa,była by o tyle prosta,że mógłbym kupić bez problemu taki IC...ale niestety rury od intercoolera mam poprzecinane to znaczy:

 

Rurę lewą dolną co wchodzi w intercooler->zamiennik z turbo star 280zł za sam kawałek tej gumowej rury

 

Rurę prawą dolną co wchodzi w intercooler->zamiennik z turbo star też 280zł

 

i rurę lewą górną od EGR ta co na EGR na chodzi zamiennik z turbo star 200zł

 

 

czyli jak widać za same rury robi się ładna kwota

 

Szukając po forum natrafiłem jak ktoś montował intercooler firmy fmic i teraz tak

 

 

 

Taki intercooler http://fmic.pl/uniwersalne/197-intercooler-550x140x65mm.html 299zł okej.. z montażem do przedniego wzmocnienia bym sobie poradził bo jest poradnik jak to zrobić ładnie

 

schody zaczynają się teraz potrzebne jest kolanko które wejdzie na EGR a równocześnie połączy ze sobą tą rurę pomiędzy egr a turbo(co na niej jest czujnik oleju)

 

i tu jest dylemat bo kształtów takich jak ori nie ma a najbardziej pasuje kolanko http://fmic.pl/10-kolanka-45- 45stp a średnica bodajże 57mm i przypuśćmy,że uda się połączyć EGR z środkową rurą to teraz kolejne schody połączenie rury środkowej z intercoolerem i tu znów widzi mi się kolanko

 

23stp 57mm http://fmic.pl/85-kolanka-23- i teraz tak by kolano sylikonowe połączyło się z intercoolerem potrzebny jest jakiś łącznik między nimi bo od intercoolera też wychodzi kolanko tylko,że 90STP http://fmic.pl/11-kolanka-90- czyli między nimi pasowało by dać rurkę z kwasówki

 

ale chodz by nawet to jaka średnica? przecież jak wąż sylikonowy ma mieć 57mm to rurki 57mm nie dam bo nie wejdzie jedno w drugie http://fmic.pl/27-rury

 

 

i czy to jest realne tak połączyć?? bo te węże fmic nie mają takich zagięć jak ori i na pewno takiej samej długości itp

 

 

pytam ponieważ zestaw fmic z obejmami,wężami,rurkami z kwasówki itp to koszt 700zł z hakiem a kupienie normalnego IC + koszt tych nowych rur to wychodzi około 1250zł czyli na fmic zestawie 700zł a na ori 1250zł generlanie pytanie jest takie,jest poradnik na forum ale koleś łączy dolny wąż z ic z ori wężem rurką z kwaskówki a ja tego ori węża musze zdjąć więc mimo rurki z kwasówki musi iść jeszcze jakiś wąż fmic

 

coś mi się zdaje,że za dużo kombinacji... a potem pewnie nadkola itp nie bedzie pasowac

Opublikowano

Wiesz co Staszek ? z tym do końca nie dojdziesz bo zawsze coś nie będzie pasować i dalej będzie prowizorka i druciarstwo,

Kup używki i będziesz miał z głowy, a najlepiej jak byś wymontował co Ci potrzeba i sam podskoczył tam gdzie angliki rozbierają.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Właśnie co do używki to ceny około 100-150zł ale wiadomo jak te zabki są wyrobione na wężach i będą cofały się jak moje stare z intercoolera...

 

a używki to całe rury tylko.. plus przesyłka wychodzi 200zł za rurę całą do tego kupić uszczelki rur bo na 100% będą puszczały 20zł uszczelka 20zł wysyłka i mamy 250zł prawie za jedną rurę

Opublikowano
Staszek, kombinujesz jak głupi. Weź poszukaj powypadkowej e46, gdzieś z Twojej okolicy, takiej co by miała komplet chłodnic, kup ten komplet najlepiej z pasem przednim i orurowaniem, załóż to i jazda. A najlepiej to oddaj samochód do ogarnietego mechanika, on sam części skołuje bo robił to już wiele razy i po kłopocie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.