Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Ostatnio auto spłatało figla. Podczas jazdy nagle obroty spadły na 0. Próby ponownego odpalenia nie przyniosły oczekiwanego rezultatu i trzeba było auto zabrać na lawecie do domu (automat, więc się nie holuje). Pierwsze podejrzenie padło na pompę paliwa. Po zdjęciu auta z lawety próbowałem ponownie odpalić, udało się ale E36 dalej gasło. Dodatkowo kilka razy "strzeliło" w wydech. Dzisiaj poszedłem do garażu i auto odpaliło normalnie jakby nigdy nic.

5 dni temu podpinałem 3kę pod kompa i m.in. wyskoczył błąd 65 camshafts - Sensor czyli czujnik położenia wałka.

Czy faktycznie przy uszkodzonym czujniku samochód może zgasnąć?

Muszę go wyjąć i zmierzyć rezystancję ale może ktoś miałby jeszcze jakieś sugestie na temat czujnika.

Opublikowano

Witaj. Z mojej zdobytej wiedzy powiem Ci tak że identyczne objawy ma czujnik położenia wału nie wiem jak jest z czujnikiem polozenia walka. W kazdym razie gdy on sie uszkodzi to pod wzgledem ciepla zwieksza on swoja rezystancje i silnik gasnie, nie dajac sie uruchomic ( byc moze podobnie jest z polozeniem walka lecz do konca nie wiem) jezeli blad wyskoczyl akurat tego czujnika to jest do wymiany.

 

Jak go sprawdzic: wymontuj go, podepnij miernik do niego, nastaw na rezystancje i podgrzej zapalniczka ( PODGRZEJ NIE PODPALAJ ! ) i sprawdz czy rezystancja rosnie, jesli tak to jest do wymiany.

Opublikowano

A czy teoria jakoby można było zweryfikować sprawność któregoś z czujników, poprzez odłączenie jednego następnie odpalenie auta, które na sprawnym czujniku odpali a na niesprawnym nie, jest prawdziwa? Czy może lepiej najpierw rozgrzać silnik i potem zrobić taką próbę?

 

Wyniki diagnozy z 20.05.2014

===========================================================================

error memory test V1.41 BMW TI-433 Teepe

===========================================================================

vehicle-identifikation-number: WBABJ41000ER28628

===========================================================================

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 05/20/14 07:18:05

ECU: ZAE2

JobStatus: OKAY

Variant: ZAE2

-------------------------------------------------------------

RESULT: 1 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

3 Supply voltage

Error frequency : 1

Remain under limiting value

=============================================================

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 05/20/14 07:18:06

ECU: EWS

JobStatus: OKAY

Variant: EWS

-------------------------------------------------------------

RESULT: 6 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

255 general reset

Error frequency : 31

Static error

-------------------------------------------------------------

15 power on reset

Error frequency : 31

Static error

-------------------------------------------------------------

20 data kommunication error S/E-module with key # 1

Error frequency : 31

Static error

-------------------------------------------------------------

4 data kommunication error S/E-module with key # 0

Error frequency : 1

Static error

-------------------------------------------------------------

19 toleration of changing code increased with key # 1

Error frequency : 31

Static error

-------------------------------------------------------------

17 wrong password with key # 1

Error frequency : 2

Sporadic error

=============================================================

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 05/20/14 07:18:20

ECU: ZKE4

JobStatus: OKAY

Variant: ZKE4

-------------------------------------------------------------

RESULT: 5 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

43 Open circuit or Cable Customer cut-off

Error frequency : 9

Sporadic error

-------------------------------------------------------------

0 Unknown error location

Error frequency : 6

Sporadic error

-------------------------------------------------------------

68 Pitch sensor, Fuse or Cable

Error frequency : 31

Static error

-------------------------------------------------------------

10 FT: Aggregate or Short circuit to batt+

Error frequency : 31

Static error

-------------------------------------------------------------

37 DWA-LED or Cable DWAL Open circuit or Short circuit to ground

Error frequency : 1

Sporadic error

=============================================================

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 05/20/14 07:18:30

ECU: MS410DS3

JobStatus: OKAY

Variant: MS410DS3

-------------------------------------------------------------

RESULT: 1 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

65 camshafts - Sensor

Error frequency : 38

Logistic counter: 40

Engine speed 224.00 rpm

engine state 2.00 1

Engine temperature 55.85 degrees C

Battery Voltage 10.00 Volt

emission related malfunction

emission related malfunction

defect code stored after filtering

Error present

Sporadic error

=============================================================

 

Wyniki diagnozy z dzisiaj (26.05.2014)

===========================================================================

error memory test V1.41 BMW TI-433 Teepe

===========================================================================

vehicle-identifikation-number: WBABJ41000ER28628

===========================================================================

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 05/26/14 19:45:00

ECU: KOMBI361

JobStatus: OKAY

Variant: KOMBI361

-------------------------------------------------------------

RESULT: 1 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

25 error engine speed sensor

Open circuit

Sporadic error

=============================================================

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 05/26/14 19:45:02

ECU: EWS

JobStatus: OKAY

Variant: EWS

-------------------------------------------------------------

RESULT: 2 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

255 general reset

Error frequency : 31

Static error

-------------------------------------------------------------

15 power on reset

Error frequency : 2

Static error

=============================================================

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 05/26/14 19:45:04

ECU: ASCMK4G1

JobStatus: OKAY

Variant: ASCMK4G1

-------------------------------------------------------------

RESULT: 1 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

209 ASC-throttle valve-potentiometer or -line

=============================================================

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 05/26/14 19:45:15

ECU: ZKE4

JobStatus: OKAY

Variant: ZKE4

-------------------------------------------------------------

RESULT: 4 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

68 Pitch sensor, Fuse or Cable

Error frequency : 3

Static error

-------------------------------------------------------------

11 FT: Aggregate or Open circuit

Error frequency : 1

Sporadic error

-------------------------------------------------------------

15 HK: Aggregate or Open circuit

Error frequency : 1

Sporadic error

-------------------------------------------------------------

37 DWA-LED or Cable DWAL Open circuit or Short circuit to ground

Error frequency : 2

Sporadic error

=============================================================

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 05/26/14 19:45:27

ECU: MS410DS3

JobStatus: OKAY

Variant: MS410DS3

-------------------------------------------------------------

RESULT: 1 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

65 camshafts - Sensor

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

Engine speed 192.00 rpm

engine state 2.00 1

Engine temperature 28.95 degrees C

Battery Voltage 10.51 Volt

emission related malfunction

emission related malfunction

defect code stored after filtering

Error present

Static error

=============================================================

 

 

2 wynik po wykasowaniu wcześniejszych błędów.

===========================================================================

error memory test V1.41 BMW TI-433 Teepe

===========================================================================

vehicle-identifikation-number: WBABJ41000ER28628

===========================================================================

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 05/26/14 19:55:23

ECU: ASCMK4G1

JobStatus: OKAY

Variant: ASCMK4G1

-------------------------------------------------------------

RESULT: 1 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

50 throttle valve or position mechanism

=============================================================

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 05/26/14 19:55:47

ECU: MS410DS3

JobStatus: OKAY

Variant: MS410DS3

-------------------------------------------------------------

RESULT: 1 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

65 camshafts - Sensor

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

Engine speed 736.00 rpm

engine state 4.00 1

Engine temperature 58.84 degrees C

Battery Voltage 13.87 Volt

emission related malfunction

emission related malfunction

defect code stored after filtering

Error present

Static error

=============================================================

 

Może kogoś to naprowadzi. Dodam, że po nagrzaniu się wyłączał.

Opublikowano
Najlepiej jakbys mial drugie takie auto i przelozyl na probe. Skoro po rozgrzaniu gasnal i nie odapal to stawiam na czujnik polozenia walu. Powiedz czy masz instalacje lpg, jaka? Czy zawsze dzieje sie to w tym samym momencie czy roznie sie to objawia?
Opublikowano
Najlepiej jakbys mial drugie takie auto i przelozyl na probe. Skoro po rozgrzaniu gasnal i nie odapal to stawiam na czujnik polozenia walu. Powiedz czy masz instalacje lpg, jaka? Czy zawsze dzieje sie to w tym samym momencie czy roznie sie to objawia?

 

 

Gazu nie mam. Nie bardzo mam też możliwość przełożyć inny czujnik. Przy okazji może ktoś wie czy czujnik położenia wałka jest na 100% czujnikiem indukcyjnym? W wielu źródłach podają, iż należy zmierzyć jego rezystancję co chcę uczynić, ale pewności nie mam czy aby u mnie nie jest tam czujnik halla.

Opublikowano
Zrob tak jak Ci mowilem wyjmij oby dwa czujniki, podlacz miernik i podgrzewajac sprawdz rezystancje ale nie przypal ich :D Jezeli wyskoczy po za zakres miernika to znaczy ze jest do wymiany. Bynajmniej ja bym tak zrobil. Wtedy bedziesz wiedzial ze pod nagrzaniu sie samochod gasnie i nie odpala bo czujnik szwankuje. Proste tylko trzeba to sprawdzic a nie jest to trudne. Sprawdz tez czy np te oba czujniki nie maja jakiegos malego pekniecia i nie dostaje sie do nich olej. Chociaz do czujnika polozenia walu nie bo nie jest on zanurzony w oleju. Sprawdz to i napisz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.