Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam serdecznie.Kupiłem uszkodzona BMW 316 m43 1,9 1999 r ze stukami w silniku , zaraz po zakupie wróciłem nią na kołach około 60 km, olej w normnie,kontrolka też gasiła sie jak trzeba, temperatura idealnie w połowie, moc jest ,auto jest po paru mechanikach ,sprzedajacy twierdzi że wymieniony został łańcuch rozrzadu i elementy współpracujące i to nie pomogło , według mnie winna jest stukajaca panewka ,dzwiek wydostaje sie z dolnej czesci silnika , po wykręceniu wkładu filtra olejowego zauwazyłem na nim metalowe drobne płatki - czyli raczej chodzi o panewke,dziś bede diagnozował dalej- zmierze cisnienie sprężania zeby wewntualnie wiedziec czy jest co ratować. W najgorszym razie silnik do wymiany i tu pojawia sie problem , jak i gdzie kupic taki silnik zeby nie był taki sam ? Czy 1,8 mozna stosować zamiennie ?Są łatwiej dostepne.Czytałem że te silniki miały wade fabryczna panewek.Jeszcze jedno jak jest z wyjeciem silnika , są jakies problemy ? dostep wydaje sie byc dobry , wyciagac w razie czego sam silnik czy ze skrzynia ?Prosze o jakies sugestie .Pozdrawiam
Opublikowano

szukaj na warsztatach którzy rozbierają całe samochody, u mnie znajomy może miec ten silnik : ) bo ma dużo częsci do tego modelu .

SIlnik 1,9 bierz zalecany Na allegro też są

Zamienić silnik No problem: ) napewno sobie poradzisz z kimś troszkę roboty cię czeka, po co kupowałeś uszkodzony silnik ?

Opublikowano
Ja bym wyciągał ze skrzynią. Zawsze uważałem, że tak jest wygodniej, bo dostęp do górnych śrub skrzyni czy tych koło rozrusznika jest lipny. A tak, odkręcasz wał, odkręcasz podporę skrzyni, rozpinasz wybierak i odkręcasz wysprzęglik i cały zestaw wyjeżdża przez komorę silnika.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
Dlaczego kupilem?Dałem za nia tyle co trzeba zapłacic w decatlonie za rower średniej półki a poza usterka silnika , nadwoziowo jest w idealnym stanie.Co do wymiany silnika to dla mnie nie problem tylko silnik który kupie moze byc w podobnym stanie wiec nie wiem czy robic obecny motor czy , czy wstawiac drugi ;/
Opublikowano
Ponoc te silniki miały wade panewek , tak czytałem na necie ,nawet była akcja serwisowa ,pozatym na allegro wisza z 2 takie stukajace silniki na części ,zaraz ide mierzyć sprężanie, podniose pokrywe zaworów zobacze co tam sie dzieje :)
Opublikowano

Przerabiałem temat panewki w silniku m43. U mnie przkręciła się także panewk w korbowodzie uszkadzając go. Wymiana wału korbowego z panewkami i jednym korbowodem zakończyła sprawę.

 

Ta panewka kończy się przeważnie na 3 cylindrze. W mojej opinii przy zbyt szybkiej jeździe zbyt rozgrzany olej przestaje smarować.

 

Na Twoim miejscu nie skreślałbym tego silnika jeszcze . Wymiana samego wału, nowe pierścienie lub sprawdzenie szczelności zaworów będzie tańsze niż drugi silnik.

Opublikowano

mam czas i zaplecze techniczne a do tego znajomych w firmie gdzie robią szlify , wiec coraz bardziej skłaniałbym sie do naprawy starego silnika , jak kupie drugi to tez nie wiadomo ile pożyje , zwykle 1.8 m43 miało problem z panewkami ??

czytałem na jakimś forum ze jedna osoba przekładała ten mniejszy motorek , ktoś ma jakieś informacje ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.