Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj zostałem zaskoczony informacją że na maglownicy w e60 jest możliwość skorygowania luzu.

Objaw był taki że przy hamowaniu, szczególnie z dużej prędkości, telepało mi kołami. Ponieważ wszystkie luzy w zawieszeniu i układzie kierowniczym zostały skasowane więc pozostała tylko przekładnia kierownicza lub krzywe tarcze. Kilka dni temu podjechałem w Łodzi do zakładu zajmującego się regenaracją przekładni kierowniczych na Łubinowej i mechanik powiedział mi że moja maglownica jest zbyt zużyta u nie da się jej regenerować. Poszperałem na Allegro i po kilku telefonach miałem jasność że prawie wszystkie zakłady "regenerują" przekładnię w ten sposób że szlifują listwę. Tylko w jednym zakładzie pod Szczecinem wspomniano mi że mają kute listwy i mogą ja wymienić na nową (koszt 1.700 zł).

Pytanie mam następujące: czy ktoś już kasował luz na przekładni i czy to faktycznie i na jak długo może pomóc?

Wcześniej: 2 x e39 SUPER :-) e38 SUPER :-) e65 PORAŻKa :-( e60 535d rewelacja F01 750i - nie polecam :-( F01 750d - rewelacja :-)


Doposażenie: M-pakiet, Monitory tył, Nawigacja NBP, I-Tuch

.

Opublikowano

Chyba sam sobie odpowiem :-) bo chyba wszystkich zatkało :-) Po upływie doby 70 osób przeczytało mój post i zero odpowiedzi.

 

Po skasowaniu luzu śrubą na maglownicy luzów brak, kierownica trochę się usztywniła i hamowanie jest bez telepania kołami.

Reasumując - zanim wywalicie kupę kasy na regenerację maglownicy zdejmijcie osłony, weźcie do ręki klucz

i spróbujcie skasować luz na maglownicy ... za darmo!

Wcześniej: 2 x e39 SUPER :-) e38 SUPER :-) e65 PORAŻKa :-( e60 535d rewelacja F01 750i - nie polecam :-( F01 750d - rewelacja :-)


Doposażenie: M-pakiet, Monitory tył, Nawigacja NBP, I-Tuch

.

Opublikowano

Sam tego nie robiłem ale mechanik robił to przy mnie. Nie wiem czy regulacja jest na każdej maglownicy ale na mojej była.

Jak podniesiesz auto i zdejmiesz osłony to na górze maglownicy jest śruba regulacyjna.

Nie można dokręcić zbyt mocna bo ster będzie się kręcił ze zbyt dużym oporem i nie będzie wracał.

 

Najbardziej mnie dziwi że żaden mechanik mi wcześniej nie mówił że można spróbować skasować luz

przed wywaleniem kupy kasy. Widocznie to jakaś ZAWODOWA TAJEMNICA!!!

Wcześniej: 2 x e39 SUPER :-) e38 SUPER :-) e65 PORAŻKa :-( e60 535d rewelacja F01 750i - nie polecam :-( F01 750d - rewelacja :-)


Doposażenie: M-pakiet, Monitory tył, Nawigacja NBP, I-Tuch

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.