Skocz do zawartości

Zwarcie e39, moduł komfortu dla ambitnych


marcin_e39

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, podobnych tematów było już trochę, ale każdy z osobna ja mam taki problem.

 

Dotyczy e39 530D touring z 99

 

Jakiś czas temu podczas deszczu nawaliła dmuchawa i jak dotąd nikt nie znalazł powodu, ale bez tego daję radę. Non stop coś bierze prąd i rozładowuje akku więc jest gdzieś zwarcie do tego tylne światła delikatnie (bardzo delikatnie) mrugają.

 

I teraz podczas opadów padło właściwie wszystko. Tzn, najpierw wysiadł centralny a reszta działała, ale po wyłączeniu auta wycieraczki najpierw przestały działać a potem nawet bez kluczyka w środku włączyły się i tak już jest - raz sobie chodzą raz nie, ale same o tym decydują. Jak to się zaczęło dziać chcąc zapobiec rozładowaniu akumulatora odłączyłem go i dokładnie w tej chwili wywaliło mi poduszki. Odłączyłem mu moduł komfortu i teoretycznie się uspokoiło tyle że tak być nie może (to tak na wszelki wypadek żeby coś jeszcze nie wywaliło) Po tym wszystkim nawet przy podłączonym module: nie działa centralny (z konsoli też nie), udało mi się otworzyć tylne drzwi ale przednie (tam gdzie ta durna centralka) nawet nie myślą o tym żeby się otworzyć. Szyberdach działa i przednie szyby, ale tylne nie działają. Bagażnik otwiera się i zamyka według własnego uznania. Oświetlenie wewnątrz mruga cały czas jak jest włączony moduł. Wycieraczki dalej nie reagują na nic. Nie działają czujniki cofania. To jest automat - hamulec działa, ale często robi się twardy jak przy zapowietrzeniu i trzeba go dwa razy dociskać. Nie działa wspomaganie kierownicy. Poza tym wszystko gra :) tzn. podgrzewanie foteli, ogrzewanie (bez dmuchawy oczywiście), regulacja kierownicy i foteli.

 

Auto jeszcze jest mokre. Konkretnie zalało go jakoś z przodu po stronie pasażera, tam przy module było mokro ale sam moduł był suchy, podłoga jest zalana po tej stronie z przodu i z tyłu cała. Przekaźniki pod maską suche te z tyłu też w schowku też sucho.

 

Pytanie co to może być? czy równocześnie mogło walnąć kilka rzeczy czy raczej jedno konkretne zwarcie?

Czy poduchy mogło wywalić bo odpięcie akku przez jakiś błąd zostało odebrane jako wypadek?

Czy skoro wyjąłem bezpiecznik od poduszek dalej może to robić zwarcie?

Czy zwarcie gdzieś na kablach w podłodze może prowadzić do takich usterek?

Czy centralny może powodować takie usterki?

 

Elektromechanicy nie mają pojęcia a muszę mieć jakiś chociażby zarys co to jest i czy warto to jeszcze robić.

 

Czy jest szansa na to że to nie moduł komfortu? - jeżeli nie, to czy bez modułu komfortu auto może jechać na kołach???

 

No i jeszcze takie jedno, jeżeli np. centralny albo wycieraczki robiły zwarcie cały czas to czy to mogło uszkodzić moduł komfortu?

 

Czy mogę liczyć na to że po wyschnięciu to auto zacznie działać jakoś sensownie czy już teraz wywozić do kogoś kto to rozbierze?

 

Proszę o pomoc i z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a i jeszcze co ważne - nie mam bladego pojęcia o elektromechanice więc proszę o odpowiedź łatwą do zrozumienia (nie znam się na schematach)

 

i jeżeli ktoś wie to za co odpowiada moduł komfortu. Jest dużo informacji ale ogólnych a myślę że przyda się taka wymieniająca wszystkie funkcje za co to pudełko odpowiada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak długo masz ten samochód?

Czy nie jest to przypadkiem topielec?

Za dużo cudów/wianków i jeszcze te odpalone poduchy :cry2:

Niestety, czeka na Ciebie dobry warsztat z dobrymi kumaczami.

Pomagałem kiedyś zaprzyjaźnionym ASO BMW w reanimacji E39 530d, któremu jakiś zbir wybił przednią szybę i autko postało sobie trochę na deszczu. 2500km przebiegu, a koszmar. Nic nie działało. Robota na dwa bite dni.

Z zawodu jestem elektronikiem-automatykiem, pracuję tam, gdzie wody jest sporo (platformy wiertnicze) i wiem, jak woda może nabroić.

Osuszenie modułów nie zadziała na długo. Byle jaka wilgoć atakująca skorodowane elektrochemicznie połączenia elektryczne spowoduje nawrót kłopotów.

Odłącz baterię do czasu rozpoczęcia naprawy, bo tylko pogłębisz spustoszenia.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się okazać,że gm3 masz sprawny(moduł komfortu). Jeśli zalało ci prawą stronę (prawdopodobnie odpływem szyberdachu) to zalał ci się LCM,a on jest równie ważny jak GM3,idąc dalej masz pewnie zwarcie w LCM i to na liniach I-bus P-bus. Przez to wszystko oszalało.LCM jest na prawym słupku A w połowie wysokości między podłogą a schowkiem.Sprawdź. Jeżeli będziesz potrzebował taki LCM to mam kilka.Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :) Schnie powoli i coś jednak nie do końca działa ale cały czas jest zwarcie. Jak poruszałem przewodami na podłodze i wtyczką do drzwi pasażera to się zrobiła taka zwara że po podłączeniu akku, idzie dymek i bateria jest rozładowana do 0. Ale to jest natychmiast.

Nie mogę otworzyć drzwi pasażera bo centralny nie działa więc nie mogę go też wyłączyć a jak auto odpalam to to pstryka na LCM i chce otworzyć chyba te drzwi. Zapala się z tym oświetlenie wewnątrz i pod tymi zamkniętymi drzwiami również.

Wychodzi na to że zwarcie mam albo na tej wiązce na podłodze po stronie pasażera, albo na samych drzwiach. Czy od takiego zwarcia mógł się zepsuć LCM albo komfort?

Czy te drzwi da się jakoś otworzyć?

 

A jak wyjąłem bezpiecznik od centralnego to czy on może robić zwarcie? albo kable od niego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co kombinujesz? Napisałem ci co masz zrobić,a ty dalej swoje. Wywal Lcm wysusz mokre kostki,wsadź drugiego lcm i będzie po temacie. Chyba,że chcesz spalić to co jeszcze jest dobre. Zdaj sobię sprawę,że linie sygnałowe są bardzo delikatne i takim dłubaniem robisz sobie tylko koszty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale o ile się nie mylę to wycieraczki nie są powiązane z lcm a też stoją w miejscu. Pozostałe objawy (centralny, szyby, oświetlenie wewnętrzne) to chyba komfort? Czy ten moduł ma jakieś powiązania ze wspomaganiem bo ono również nie działa?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego, wszystko w tym aucie jest powiązane, linie sygnałowe łączą ze sobą wszystkie moduły, także jeden uszkodzony może zakłócać pracę innych.

Im więcej będziesz grzebał w aucie z podłączonym aku, tym więcej szkód narobisz, bo uciekający prąd w takiej ilości którędyś musi znaleźć przejście do masy, może przez światła, może dmuchawę, może po prostu jakąś podtopioną wiązkę zwarło do masy.

Pod nogami pasażera masz sporą "rozdzielnie" zasilania, jak tam poszła woda i narobiło bajzlu, to lepiej nie kombinuj nic więcej, tylko wysusz co się da, zaglądnij tam i posprawdzaj.

A jak nie ogarniasz za bardzo elektryki, to oddaj auto komuś, kto się zna na rzeczy, bo późniejsza wymiana uszkodzonych części może być znacznie droższa niż usunięcie skutków zalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz to mogę ci opisać schemat zależności poszczególnych modułów,ale wtedy zzieleniejesz,za wycieraczki np odpowiada licznik,a gm3 jest tylko modułem wykonawczym. W e39 jest tak; licznik jest królem wszystkiego,potem jest kilka podgrup połączonych ze sobą i WZAJEMNIE od siebie ZALEŻNYCH.

Np; Licznik +gm3+lcm

Moduły w drzwiach+lcm+gm3

licznik+czytnik navi+lcm

lcm+pdc

i tak dalej. Zrozum w końcu,że lcm jest uczestnikiem większości połączeń w tym aucie i jakakolwiek jego awaria powoduje bur...del w innych systemach które dla ciebie mogą wyglądać,że nie mają nic wspólnego z tym co widzisz. Ale jeżeli chcesz dogłębniej poznać swój samochód to próbuj po swojemu jak się sfajczy to instalacja elektryczna nie będzie miała przed tobą już żadnych tajemnic. Tu na tak zwaną prostą logikę nic nie zdziałasz. Chcesz poczytać schematy to odsyłam do BMW WDS.Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz wszystko rozumiem. Problem z elektrykami niestety jest bolesny bo nikt nie ma czasu a ja nie mam czasu czekać tydzień do dwóch. Nie znam się na tym ale wiem i nie robię nic na podłączonym akku :)

Dzięki za odpowiedź i pomoc - licznik tam nie działa odkąd ją kupiłem a nie wiedziałem że to może być takie ważne zresztą na serwisie BMW jak ją sprawdzałem przy zakupie też nie widzieli z tym żadnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam!

Jako że ten temat nie został do końca rozwiązany prosiłbym właściciela o opisanie rozwiązania jeśli udało mu się rozwiązać tą sprawę ponieważ mam bardzo podobny problem tyko bez poduch i na prawdę nie jeden elektryk się poddał. Jeśli któryś z kolegów z forum miał podobną sytuację proszę o pomoc. Moduł świateł podmieniony na inny. Nie można się połączyć z samochodem a okazuje się że moduł licznika również jest dobry. Podsuńcie może coś co jeszcze można by sprawdzić. AAA i gdybym mógłbym prosić o informacje Na temat kbus o co z tym chodzi bo nie do końca wiem.

Pozdrawiam Marcin!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kbus jest to szyna diagnostyczna, po której rozmawiają ze sobą moduły wyposażenia w e39 czyli poprostu jeden kabelek, który dochodzi do każdego modułu np. LCM, klimatyzacja, poduszki itp itd. Licznik w e39 jest bramą, która pozwala Ci się połączyć komputerem aby odczytać pamięć tych modułów. Jeżeli moduł Kbus w liczniku jest padnięty to też nie wpuści Cię do pozostałych modułów. Na jakiej podstawie twierdzisz, że licznik jest ok? Najlepiej znajdź drugi i podłącz. Komunikacja Laptop -> licznik działa na innej szynie i padnięty kbus nie zakłóci tej komunikacji więc licznik powinno dać się odczytać chyba, że jest walnięta szyna diagnostyczna przed licznikiem.

 

http://s18.postimg.org/4y9avunk9/Bez_tytu_u.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MateuszCHUDY Dziękuję ci za odpowiedź. I odpowiadam na pytanie otóż twierdze że moduł licznika jest dobry na podstawie iż majster który usiłował naprawić moje bmw twierdzi że pierwszą rzeczą jaką zrobił była podmiana licznika.

 

Sytuacja wygląda o tyle źle że na początku wariowały tylko długie światła a wszystko "trafiło" w momencie kiedy podłączyłem moduł świateł na pewno o tych samych numerach. I zacząłem od kodowania modułu tyle że nie da sie tego zrobić bo nie da się połączyć z samochodem i zostaje mi nadzieja tylko w was koledzy. AA i teraz jeszcze jedna kwestia zanim to wszytko się zaczęło nie zawsze działy mi zegary nie wiem czy to ma wpływ ale to wszystko było zanim czasem się włączał a teraz już wgl. Ale przyczyną tego jest przerwany czujnik ABS.

Załóżmy że moduł licznika jest dobry to co jeszcze sprawdzić i jak czy po wymianie tych elementów takich jak licznik czy LCM nie będzie działać bez kodowania??

Proszę o pomoc. Bo te cwaniaczki którzy uważają się za elektryków w mojej okolicy to ja bym im nawet malucha nie dał już do naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.