Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam pytanie, w zwiazku ze jestem nowym uzytkownikiem X5 i marki BMW, od stycznia, (super jak narazie ) mam pytanie gdyz duzo rzeczy nie wiem jeszcze :-)

 

Otoz, mam zalozone 18tki, standardowe, ale mysle o zakupie albo 19 albo 20-ek. Sam osoboscie jeszcze na 100% nie wiem co wybrac i ten i ten rozmiar mi sie podoba, ale wiem ze w 20stkach to bede chuchal i dmuchal zeby tylko nie porysowa. Np teraz (i mysle ze w 19 stkach tez) jest ten luz ze moge przejechac prze kreweznik i sie nie zastanawiac czy se felge porysuje czy nie bo jest jest sporo gumy - dlatego chyba 19 jakby wygrywaja lekko.

 

Moje pytanie, co sadzicie o tych felgach i czy kupujac je to musze zamotowac szersze nadkola? te czarne plastiki?

 

https://auto.ricardo.ch/kaufen/fahrzeugzubehoer/felgen-pneus-und-raeder/felgen/alufelgen/felgen-19-zoll/bmw-felgen-m-v-speiche-223-m-19-zoll/v/an731527808/

 

(teraz mam takie http://paultan.org/images.paultan.org/images2/BMW-X5-Diesel-1-Large.jpg - plaskie czarne)

 

Dzieki

Pozdrawiam

Pawel

Opublikowano
Wzór 223 to felgi ze znaczkiem m więc chyba nie będziesz mógł ich założyć (ET będzie powodowało że koło będzie wystawało poza obrys ) . Wybór felgi to jedno . Mało kto zwraca uwagę na rant opony który ma zabezpieczyć aluminium przed obtarciami itp. Jego wielkość potrafi się znacznie różnić i to bez związku czy jest to opona premium czy też nie. Dosyć długo testowałem i wybrałem vredestein ultrac sessanta . Zdecydowanie polecam ( nie jest to opona run flat). Co do wyboru 19" czy 20" -tu musisz sam rozstrzygnąć . Dużo osób jest za, dużo przeciw ( ze względu na stan polskich dróg) . Ja wybrałem kompromis czyli 20 cali ale nie ROF . Szukałem przez chwilę w necie jakiegoś konfiguratora oryginalnych felg bmw jednak nie znalazłem . Spróbuj poszukać sam lub zadzwoń do działu części autoryzowanego dealera na pewno Ci pomogą .
Opublikowano

Hej, dzieki za odpowiedz.

 

Ale nie bede ich mogl zalozyc bo beda lekko wystawac, czy nie beda pasowac w ogole? Jesli beda wysawac to nie moge po prostu dokupic szerszego plastikowego nadkola?

 

Ja sie jeszcze w sumie zastanawiam nad 20thi ale to wtedy na maksa poszerzy tyl, bo wtey zaloze 315 na tyl, teraz mam 255. Wiec tak czy tak nadkola bede musial dokupic i slyszalem ze aut wydaje sie ciezsze (wyglada fajnie, ale na 19stach tez niezle wyglada) Tylko w sumie, jak mam kupowac 19stki to juz fajnie by bylo miec lekko szersze opony z tylko. Jakas opinia na ten temat? w sensie czy takie same opony na wszystkich 4 kolach czy z tylu szersze?

Opublikowano

Styling 223 jest to najładniejsza felga jezeli chodzi o 19, oryginalny wzór M i piękny oset na tylna oś - opony tylko na przód 255/50 i 285/45 plus tez taki, ze nie widac ich w chinskich i pseudo niemieckich replikach.

Jezeli chodzi o felgi w R20 to tylko wzory 227, 300, 333, 336, 337.

Jezeli chcesz, zeby to mialo ręce i nogi to musisz założyć nadkola od M-pakietu, a jezeli chodzi o masywniejsza postawe X to konieczne beda dystanse na tyl i przód również.

Pozdrawiam

Opublikowano
Hej, dzieki za odpowiedz.

 

Ale nie bede ich mogl zalozyc bo beda lekko wystawac, czy nie beda pasowac w ogole? Jesli beda wysawac to nie moge po prostu dokupic szerszego plastikowego nadkola?

 

Ja sie jeszcze w sumie zastanawiam nad 20thi ale to wtedy na maksa poszerzy tyl, bo wtey zaloze 315 na tyl, teraz mam 255. Wiec tak czy tak nadkola bede musial dokupic i slyszalem ze aut wydaje sie ciezsze (wyglada fajnie, ale na 19stach tez niezle wyglada) Tylko w sumie, jak mam kupowac 19stki to juz fajnie by bylo miec lekko szersze opony z tylko. Jakas opinia na ten temat? w sensie czy takie same opony na wszystkich 4 kolach czy z tylu szersze?

 

 

Według mnie tylko ogumienie mieszane i tylko 20 " ;) . W zimie jeżdżę na wz-223 w lecie na wz-227 . Dwa komplety, opony zwykłe nie ROF . Zwróć uwagę na tabliczkę którą zauważysz po otwarciu drzwi kierowcy . Tam znajdziesz informację w jakiej konfiguracji możesz zakładać opony.

Opublikowano

Spoko dzieki.

 

Pytanie jeszcze jedno. Majac terz 255/55/18 i zakladajac 275 przod i 315 tyl, jaki ma to wplyw na jazde:

1. Spalanie?

2. Przyspieszenie

 

Slyszalem ze spalanie moze skoczyc o 20% i przyspieszenie spasc tez. Jak jest to odczuwalne?

Opublikowano

Poruszyłeś ciekawą kwestię . Technika jazdy na pewno ma duży wpływ na spalanie. Szczególnie w przypadku mojego silnika zauważyć można spore rozbieżności. Był tu jeden kolega który twierdził że 4.8i pali mu w mieście 13l .... .

Jeśli założyć że jeździł na 18" a ja na 20" -mogą być tu jakieś różnice . Zakładam że opory toczenia w moim przypadku będą większe . Pytanie jaki to ma wpływ procentowy na spalanie. Nikt Ci konkretnych liczb nie poda ale różnice na pewno są .

Od jakiegoś czasu każda z opon sprzedawanych w Polsce ma mieć etykietę . Jednym z parametrów jest "klasa efektywności paliwowej" . Zwróć na to uwagę przy wyborze opony .

Co do przyśpieszenia myślę że nie ma to żadnego znaczenia a jeśli już to in plus dla szerszej opony ( lepsza przyczepność ? ) .

Opublikowano

Dzieki.

 

Znalazlem ciekawy artykul o wlasciwosciach szerszej i wezszej opony:

http://www.oponeo.pl/artykul/szersze-czy-wezsze-opony

 

W skrocie jesli chodzi o spalanie: "Mniejsze opory toczenia posiadają węższe opony. Przekłada się to na niższy poziom spalania paliwa. O ile w czasie wytracania prędkości ze 100 km/h do 80 km/h na oponach 195/65 R15 H przejechano 394 m, to na ogumieniu 225/45 R17 V 359 m, czyli o 35 m mniej. Rocznie daje to teoretycznie około 100 zł oszczędności (przy przebiegu 15 tys. km i średnim spalaniu paliwa 7,5 l/100 km. Rzeczywiste oszczędności mogą być jednak jeszcze większe. Szersze opony, charakteryzujące się większymi oporami toczenia powodują dodatkowo szybsze zużycie elementów zawieszenia."

 

Czyli kalkulujac: 15k rocznie x 7.5l tj 1125l x 5pln (+/-) tj 5625pln rocznie na paliwo. 100zl wiecej tj 1,78% wiecej.Czyli teoretycznie mozna zalozyc ze jezeli roznica miedzy 195 a 225 tj 15.4% szerokosci, to miedzy 255 (na 4 kolach) i 275 przod i 315 tyl, roznica jest w szerokosci tez jest 15.7%. Czyli fakycznie zuzycie paliwa bedzie nie wieksze niz kilka procent.

 

W kazdym badz razie napewno szersza jest bezpieczniejsza - a to w sumie wazniejsze.

 

Dobra, jestem w miare przekonany do 20 :-)

Opublikowano
Witam. Ja mam z przodu 275 a tył 315 r20 a zimowe 18 i mniejszy profil i tych 20 nie zamienił bym ,315 z tyłu trzyma się super drogi. dla mnie najfajniejszy wzór to spoke style 451 r20
Opublikowano

A bywa, bywa że może i pali teraz ostatnio i te 13l/100 , bo ostatnio mnie sądownie skarali za prędkość

i jakoś tak trochę zwolniłem, ale generalnie to tyle pali ile mu wleję :D

Ja na komplecie letnim mam zestaw :

Continental Conti Sport Contact 5 SSR( ale nie roof`y)

- generalnie we wszystkich BUNIACH miałem Continental`e

i byłem zawsze zadowolony.

I tak przód to 275/55/19 ; a tył to 285/45/19; fele WZÓR 213.

Nie widzę różnicy w spalaniu między zimą a latem,

bo generalnie nie zwracam na to uwagi.

Komp pokładowy wykazuje ostatnio spalanie 15,6 l/100 i nic nie zmienia ( nie kasuję).

Raz miałem zadanie aby dotrzeć do 3-miasta od 20,00 do 23,00

(Sopot Sheraton przy molo) od mojej chatki to 400 km, to baczek starczył tylko na dojazd ( 85 l)

no i do domku trza było wlewać, ale u celu byłem o 22,45 :mrgreen: .

Tak więc, autko posiada swój urok, klasę i komfort i bez znaczenia tu jest dla mnie ile pali.

Natomiast co się tyczy opon, to ja tez próbowałem na R 20, ale niestety "polskie drogi"

i komfort słaby.

Jednak moim zdaniem R 19, jest to optimum/kompromis na kiepskiej jakości drogi

kraju nad Wisłą. Jest komfort jazdy i wygląd.

Konfigurację w/w opon i fel zaoplikowalo w ASO jako optimum,

bo oryginalnie miałem R 18 WZ. 209. i teraz takie mam na zimę

Takie moje doswiadzczenia :cool2:

Trzeba pamiętać, że głowa jest do myślenia

a tyłek do siedzenia.

Nie należy tego zmieniać.

Opublikowano
A tak apropo to na 20 felg da się założyć coś wyższego niż 35 przy szerokości 275, oczywiście z przodu? dało by rade 275na45
Opublikowano

endi555 , jesli pytasz o moj to mam 30d. 237 koni. W sumie tak szczerze mowiac, ciagle mysle o tych 20stach, bo so niezle, ale jak patrze na te WZ-223 to nie sa tez zle, maja mniejsze ED, (teraz mam chyba 46 a te WZ maja 20 - chyba, wiec tez wystawac beda fajnie.

 

Np tutaj sie prezentuja calkiem spoko:

 

http://www.tutti.ch/luzern/fahrzeuge/autos/angebote/bmw-x5-xdrive-35d-3.0sd-_4782907.htm ja mam ten sam kolor auta tylko przed liftem.

Opublikowano

Ja mam 20 na sprzedaz, w sumie to zamienilbym je na 19.

Jezdzilem na nich jeden sezon i zrezygnowalem. Obecnie sa po renowacji.

Jakby byl ktos zainteresowany to moge przeslac zdjecia. Kolo srody wystawie je na sprzedaz.

Wzor 214 czarny mat.

Opublikowano
W sumie te WZ223 wyglądają spoko, Visitor jak na motor 4.8 to myśle że w miare mało pali a podejrzewam że lubisz szybką jazde
Opublikowano

Też tak myślę ż bardzo mało,

no i lubię sobie śmignąć.

Ale niestety dzisiaj musiałem wołać lawetę.

W centrum Wa-wy "wybuchł" mi most tylny

(tu opisałem : viewtopic.php?f=84&t=248352&p=1855755#p1855755)

i na razie sobie nie pośmigam :cry2: :mad2:

bo laweta mi przywiozła skode fabia :cry2:

Pozdrawiam

Trzeba pamiętać, że głowa jest do myślenia

a tyłek do siedzenia.

Nie należy tego zmieniać.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Odgrzeje temat bo bede spowrotem niedlugo zmienial na zimowki 18.

 

Kuplem wkoncu te WZ-223. Wygladaja wg mnie ekstra - troche wystaja :-)

 

http://i65.tinypic.com/2rf52rs.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.