Skocz do zawartości

BMW e46 316i 1999r nie pali,abs,dsc,airbag :O


kobelson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie , moj pojazd to BMW e46 316i 1999r benzyna Anglik.

Nastepujacy problem jest taki,że teraz nie pali :D a zatem ...rano wyjechalem do pracy,jade sobie jade no i po około 1 km na srodku drogi znajduje sie "spowalniacz" przejechalem ,a raczej najezdzalem dopiero na niego i wywalilo poduszke powietrzna pasażera :D szok dla mnie , pierwszy raz z takim czym sie spotkalem , pobudka z rana na maksa no ale mowie dobra jade , ogarne po pracy ;] przejechalem nastepne moze 2 ,3 km zaczela mrygać lampka z akumulatora..mysle sobie ze skoro sobie tylko mryga to auto powinno mi normalnie jechac ,najwyzej jakby pod praca nie chcial zapalic to na kable ogarniemy z kumplem :D i jade sobie dalej zaswiecil sie ABS i kontrola trakcji :cry: i to caly czas swieciło...po przejechaniu okolo nastepnego km dodaje gazu a samochód zwalniał,hamowało go coś :/ no i juz do pracy nie dojechalem :norty: , wyciaglem akumulator naładowałem go przez jakas godzine (na poczatku gdy go kupilem tez go musialem podładować,około godziny starczyło , palił od razu) no i wsadzilem spowrotem akumulator przekrecam kluczyk i slychac tylko "CYK" i nic wiecej,ani nie probuje zapalić. Co moze byc przyczyna ? rozrusznik albo akumulator ? dodam ze jak zostawiłbym drzwi otwarte na 10 min z zapalona lampka w srodku to akumulator rozladowany,ale teraz jest po ladowaniu , reszta chodzi jak nalezy tzn szyby itd ,ale czy akumulator odpowiadalby za to ze po dodaniu gazu go hamuje ? czy to juz byla wina wywalonego abs i dsc ? pomocy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właściwie nie da się naładować akumulatora w 1h, podładujesz go tylko chwilowo trzeba ładować 24h wtedy masz pewność. A ten podmieniony na pewno dobry ? Jeśli tak to też pewnie coś z rozrusznikiem, był podobny problem omawiany w tygodniu poszukaj. Ale niepokojąca jest kontrolka akumulatora, może nie masz ładowania. kontrolki abs, kontroli trakcji to mógłby być uwalony czujnik ABS, ale dziwne, że to wszystko pojawiło się na raz. A najbardziej historia z poduszką, bo jak wybuchła to teoretycznie jakby załączył się czujnik srash, wtedy byś auta nie uruchomił i trzeba było by na nim skasować błąd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Cześć, prawdopodobnie zepsuł Ci się alternator, ja tak miałem, podczas jazdy poszedł mi dym z pod maski (spalił się stojan alternatora) zapaliły się wszystkie kontrolki, zgasiłem, po jakimś czasie zapaliłem i świeciła się kontrolka od alternatora, chciałem o własnych siłach dojechać do domu, po kilku km zapaliły się kontrolki od hamulców, to takie zabezpieczenie, jak spada napięcie poniżej 10V (w ASC\DSC jest na 100% takie ZABEZPIECZENIE) to zaczynają się odłączać wszystkie urządzenia, aby oszczędzać energie, jak by tylko akumulator, to podczas jazdy, alternator dostarcza energie, nic by się nie stało, a tak to korzystałeś tylko z akumulatora, dlatego się rozładował, mogłeś wyłączyć światła to by jeszcze przeżył i dojechał byś do domu, mi się udało ok 50km, poduszka wybuchła pewnie po skoku napięcia, pewnie poleciały diody (regulator napięcia), zobacz czy ci nie cieknie z pompy wspomagania, ona potrafi załatwić alternator

Sprawdź bezpieczniki po skoku napięcia pewnie poleciały??

Po wybuchu pewnie sterownik Airbag do wymiany, chyba że napięcie tylko poleciało na poduszkę, ona jest najbliżej bezpieczników, może dlatego tylko ją wywaliło, jak by sterownik uruchomił poduszkę to wszystkie by poleciały, lub jak masz dobrą matę zajętości fotela, to by poleciały tylko u kierowcy, jak sam jechałeś.

Więc raczej nie uruchomił ją czujnik zderzeniowy ???

 

Samochód zwalniał podczas jazdy, dlatego że energii brakowało, benzyna to nie to samo co diesel, bez prądu nic nie działa, w dieslu to tylko niewielką ilość do sterowania pompą i czujnikami i sterownika ECU dlatego ja mogłem więcej przejechać i dodatkowo wyłączyłem wszystko nawet klime.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drugi akumulator ktory wrzucilem do sprawdzenia byl nowy , bo kupilem na szybko ale juz oddalem bo to na pewno nie to , postukalem to rozruszniku dalej to samo jedno "cyk" jak kupilem samochod mialem kontrolke z airbaga,pojechalem do mechanika i wlutowali pod siedzeniem pasazera rezystor , moze ten rezystor nie wytrzymal i przez to wybuch? zaraz pojde sprawdzic co z rezystorem...po wybuchnieciu poduszki auta ani raz juz nie odpalilem tzn raz na popych poszedl ,a sam z kluczyka nie chcial zastartować:/ to moze byc tak jak mowisz ten czujnik srash ;/ i teraz trzeba wykasować błędy , żeby w ogóle odpalił. Za rozrusznik już pytałem, 194 funty sobie śpiewają. Moja narzeczona dzis rano jak wychodzila do pracy mowila ze dwa czy trzy dni temu też jej akumulator pare razy mrygnal tylko i pozniej wszystko juz ok , za to na reszte ja sie napotkałem :mad2: :D bezpieczniki sprawdzilem wszystkie i są ok. Żeby coś pomierzyć to lipa bo nie mam multimetra...samochod w sumie kupiony za 700 funtów więc może będzie szrot i kupie jakąś 3l :lol: , a tu za komputer czujniki i inne rzeczy zaspiewaja mi dwu krotna wartosc samochodu :| aha a poduszke z drzwi pasazera wyjalem,chyba to nie ma wplywu na nie odpalenie samochodu ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlutowany rezystor nie miał wpływu bo jak by go nie było to by w ogóle nie wystrzeliła, wstawia się go zamiast uszkodzonej maty obecności pasażera. Jak jest rezystor to tak jakby cały czas siedział pasażer. Co do bezpieczników to nie sądzę aby spaliły się od skoków napięcia, "palą" się od przeciążeń prądu. A to dwie różne rzeczy. Najprościej byłoby sprawdzić ten alternator ale przydałby się miernik. I najłatwiej było go sprawdzić jak jeszcze auto pracowało czy ładuje. akt faktem w uk ciężko z takimi naprawami bo za wszystko cholernie kasują. Więc pierwsze co to musisz ustalić czy alternator nie padł, a potem jakoś zajrzeć przez kompa czy błędów gdzie nie ma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od najmniej kosztownych , tz sprawdź czy masz ciągłość masy oraz tam gdzie ma być +12V czy jest ono tyle ile powinno być. Spróbować zastartować rozrusznik na krótko. Może nie masz ciągłości na kablach, czyli złącza do masy trzeba odkręcić przeczyścić , można posmarować odpowiednim smarem i wszystko poskręcać, to samo z plusem.

A jak to będziesz miał zrobione to następny etap.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz poszedlem do samochodu i pomyslalem ze moze sprawdze jeszcze raz moze cos ruszy,ale to samo,gluche "CYK" ale co mnie zdziwilo,gdy przekrecilem kluczyk na pozycje gdzie pokazuja sie wszystkie kontrolki itd to wskaznik temperatury poszedl na czerwone pole,wczesniej jak samochod normalnie dzialal chyba tak nie miałem , nie umiem sobie przypomniec ,ma to jakis zwiazek ? czy to normalne w bmw ? :D sory ale nigdy na takie szczegoly nie zwracalem uwagi :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw postaraj się zakręcić rozrusznikiem na krótko, jak zakręci to znak że do rozrusznika dochodzi prąd jak trzeba, a jak nie zakręci to sprawdzić napięcie przychodzące , a jak jest takie samo jak na uku to wina jest w rozruszniku, a jak nie masz wystarczającego napięcia to wina połączeń kablowych, często wystarczy je odkręcić i przeczyścić.

Inna sprawa to alternator ale jak masz dobrze naładowany aku to alternator nie ma wpływu na rozruch.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Najpierw postaraj się zakręcić rozrusznikiem na krótko" tzn jak ? sory ale jestem w elektronice laikiem ..

"jak zakręci to znak że do rozrusznika dochodzi prąd jak trzeba, a jak nie zakręci to sprawdzić napięcie przychodzące" prąd raczej dochodzi bo jak przekrecam kluczykiem to słychać głuche "CYK" a napięcie przychodzące sprawdzić miernikiem plus i masa na multimetrze ustawić prąd stały 20 ? i przekrecic kluczykiem i ile prądu tam pokaże tak ?

"a jak nie masz wystarczającego napięcia to wina połączeń kablowych, często wystarczy je odkręcić i przeczyścić." tzn jak będzie mniej niż 12.4 V?

 

Czy samochód może nie odpalić przez to że wyciaglem poduszke z drzwi ? albo że ABS i DSC się świeciło później ? trzeba wykasować pierw błędy ,czy to nie ma znaczenia na rozruch silnika? sory za tyle pytań :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze jak chcesz gogoś zacytować to zaznacz tekst jak do kopiowania a następnie kliknij w ikonkę cytuj w danym poście co ją zobaczysz w prawym górnym rogu nad cytowanym tekstem .

Piszesz

Najpierw postaraj się zakręcić rozrusznikiem na krótko" tzn jak ? sory ale jestem w elektronice laikiem ..

Do rozrusznika dochodzą dwa kable gruby + orac cienki sygnałowy ze stacyjki, jak na sygnałowym się pojawi 12V to bendiks powinien zaskoczyć i ten sam mechanizm poda prąd z tego grubego przewodu na rozrusznik i rozrusznik powinien zakręcić.

czyli jak z tego grubego przewodu (co na nim stale powinno być 12V) podasz napięcie na ten cienki to rozrusznik powinien zakręcić . Jak się da to można to zrobić śrubokrętem robiąc zwarcie pomiędzy tymi dwoma śrubami z pomiędzy małą śrubką a tą dużą. Prawie wszystkie rozruszniki są takie same.

Przy tych sprawach no należy pamiętać aby auto nie było na biegu.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok sory jesli uraziłem że nie cytowałem przez kod quote :D jutro zrobie zwarcie na rozruszniku ewentualnie jak uda sie to nagram i pokaze wam co tam sie dzieje :) do jutra panowie,mysle ze odwiedzicie post i pomozecie chlopakowi na emigracji ;p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok sory jesli uraziłem że nie cytowałem przez kod quote

Spoko mnie nie uraziłeś , ale chodzi o przejrzystość w tekście bo od razu widać co kto powiedział.

Odnośnie twojego auta to może być kilka drobnych usterek bo pisałeś że dwa dni przed fatalnym dniem już ci sie jakieś lampki paliły, już ktoś tu pisał żeby sprawdzić czy alternator ładuje.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To przed odpaleniem, odłącz alternator, jak jest na nim zwarcie to, nie odpali, z tyłu gruby przewód zakręcany na klucz 10 nasiadówką, niestety ciężko dostać, ale u Ciebie w 1.9 trochę więcej miejsca, inna budowa masz lepszy dostęp do niego, prądu wystarczy, na jakiś czas, jak nie odpali to nie alternator, (może przewód do klemy od alternatora jest dokręcany od strony akumulatora, z tej strony było by lżej ale ???)

Ale powiem, jak wspomniałeś że, zaświeciła twojej dziewczynie lampka od alternatora i zgasła, jak przyczyną nie był ślizgający pasek, to są pierwsze oznaki uszkodzenia alternatora, mi też się tak zrobił kilka razy że na kilka sekund zapaliła się lampka od alternatora

Mam przed sobą książkę Sam naprawiam BMW e46 i nie ma wiele powodów, złej pracy rozrusznika, takie cyknięcie to miałem w innym samochodzie jak całkowicie mi się rozładował akumulator, jak cyka to znaczy że elektromagnaz, załącza rozrusznik ale nie ma siły przekręcić wałem,

Opis cytuje jak załączyć na krótko rozrusznik:

"Rozrusznik zaczyna się załączać po z mostkowaniu zacisków 30 i 50 na rozruszniku - przerwa w przewodzie 50 do włącznika zapłonu, uszkodzony wyłącznik

-postepowanie (usunąć przerwę wymienić uszkodzone części, naładować akumulator)

 

Przerwa w przewodzie lub podłączeniu masy

 

Niedostateczny przepływ prądu z powodu luźnych i skorodowanych przewodów

 

Brak napięcia na zacisku 50 (wyłącznik elektromagnetyczny)

Jeśli rozrusznik wysuwa zębnik prawidłowo to usterka tkwi w przewodach zasilających rozrusznik

To tyle jest w książce dlaczego rozrusznik się nie obraca

jak znajdę w iSTA zdjęcia zacisków to podeślę

 

tylko jak będziesz mostkował nie zapomnij wrzucić na luz, rozrusznik będzie kręcił przez cały czas (przewód do mostkowania pisze 4mm )

według tego co pisze to zacisk 30 i 50 są przykręcane do rozrusznika , kluczem ? nie pisze jakim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ale brak masy czego? nie ma jednego podłączenia masy, w BMW, w zasadzie to tylko plus jest ciągnięty do elementów wyposażenia, masa jest podłączona do karoserii w tylu elementach że trudno zliczyć , rozrusznik jest masowany od silnika, alternator też, w skrzynce bezpieczników gdzie DME też jest podłączenie do masy obok sterownika, ale gdzie silnik łączy się z karoseria to muszę przyznać że nie wiem, jak wymieniałem kiedyś w dużym fiacie FSO silnik to też zapomniałem, przykręcić masy to było takie trochę podobnie jak opisujesz, tylko cyknięcie??? szukaj jak masz akumulator z przodu (ja mam w bagażniku) to pewnie blisko, spróbuj zapalić zarówkę samochodową, jeden przewód do dodatniego bieguna akumulatora a drugi do silnika, powinien być obwód i zapalić się żarówka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.