Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Minęły 2 lata użytkowania mojej e38 Zmieniłem ostatnio świece, sprawdziłem cewki, wymieniłem olej i filtr. Zmienione filtry gazu wszystkie 4.

Zauważyłem ubytek płynu chłodzącego i zacząłem się martwić. Wydaje mi się że rozszczelniła się chłodnica i dlatego muszę "dolewać"

Jak jest równo to silnik chodzi ok ale jeśli ubytek jest znaczny cały dygocze jak by wypadały zapłony i falują obroty. Na gazie o wiele bardziej. Muszę sprawdzić jeszcze silnik krokowy.

Ma moc, pali normalnie 20 lpg przy mojej jeździ but z każdych świateł do 5 tki i potem spokojnie. Jednak to falowanie doprowadza mnie do świra. Nie wiem już czy to kwestia ubytku płynu i tego że zapowietrza się układ czy bardziej kwestia krokówki. Ale to 1 sprawa.

 

Generalnie mam pytanie: Jak często zmienia się pompę wody ??

Przy zmianie chłodnicy, ogarnął bym również i pompę jeśli jest taka potrzeba oraz pasek osprzętu.

1.5 roku temu miałem przygodę... zatarła się pompa wody i stopił się na niej pasek. Powrót na lawecie. Dzięki bogu nie wydmuchało mi uszczelki z pod głowicy.

Poprzedni właściciel po rozmowie stwierdził że on przez 4 lata nie zmieniał pompy a rozrząd na łańcuchu... właśnie dlatego zacząłem się zastanawiać jak często powinno się serwisować tą część.

Opublikowano

Moim zdaniem raz na 150tys albo tak z 6 lat. Powinna tyle wytrzymać spokojnie.

 

Inni wymieniają pompy wody bo mają na rozrządzie i zatarcie się rolki na pompie gwarantuje zniszczenie silnika.

 

Dlatego w BMw najczęściej wymienia się pompę jak zaczyna ciec albo zatrze się bądź nie kręcą się łopatki w plastikowych wersjach.

 

Ja mam prawie 300tys i podejrzewam, że pompę mam jeszcze oryginalną. Dlatego przy regeneracji alternatora i wymianie pasków wymieniam pompę. Auto ma posłużyć jeszcze kilka lat więc tak czy inaczej by mnie to czekało.

Opublikowano
Sprawdzę skąd cieknie i jeśli będzie to jednak chłodnica to w takim razie zmienię rolki i pasek a pompę zostawię.
Opublikowano
W sumie będziesz miał wtedy pompę na wierzchu to warto ją wykręcić i sprawdzić jaki ma wirnik. Jak plastikowy to bym zmieniał na taki z metalowym i miał byś już spokój na lata. Przy okazji obadać luzy osiowe. Przy napiętych paskach może być ok, a jak się zdejmie może luz powstać.
Opublikowano
A pompa wody w tym przypadku nie jest napędzana z rozrządu?

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
A pompa wody w tym przypadku nie jest napędzana z rozrządu?

W żadnym aucie z rozrządem na łańcuchu pompa nie jest napędzana łańcuchem ;) Przecież tu siedzi na tej samej rolce co wiatrak...

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
Dobrze wiedziec :D zawsze myślałem że pompa wody jest napędzana rozrządem :) człowiek uczy się całe życie.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

  • 2 lata później...
Opublikowano
Witam. Jakie są objawy uszkodzenia, awarii pompy wody/łożyska pompy?? Dziś w drodze do pracy zaczęło szarpać silnikiem i dziwnie świszczeć pod maską. Po podniesieniu maski zauważyłem, że pasek na rolce od pompy jest przesunięty prawie o centymetr!
Opublikowano

Mi jak poszla to strasznie klekotalo w silniku ..nioslo sie po calym

 

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.