Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

problem zapalającej kontrolki eml był już wałkowany wiele razy. Nie znalazłem podobnego problemu jak u mnie wystąpił. 2 mce temu miałem problem z eml+check i kontrolki ASC z ABS - diagnoza uszkodzony czujnik położenia walka rozrządu + coś z valvetronikiem i jego sterowaniem (wgrano nowy soft). Wszystko ustało do teraz... Zapaliły się znowu te same kontrolki. Wizyta u mechanika, po odczytaniu błędów mechanik powiedział, że wtyczka od sterowania valvetronika uszkodzona -do wymiany bo ona szwankuje. Olewający stosunek tego mechanika wobec mnie tzn.zbywa mnie, że nie ma nigdzie części i dzwonić za tydzień (tak czekałem 2 tyg.) skierowałem się do innego polecanego warsztatu co zna się na BMW. Posprawdzał wszystkie wtyczki i powiedział, że tam wszystko ok, problem widzi w servomotorze lub jego szynie sterującej (takie określenie padło). Zrobił test valvetronika i powiedział, że powinien bardziej płynnie chodzić tzn. cicho zrobić bzyt, bzyt - u mnie było chryyy, chryyy (bardziej oporny ruch z chrobotaniem lekkim). Skasował błędy i kazał się przejechać. Wróciłem i błędów brak. Obecnie ugadaliśmy się, że jak błędy znowu wrócą na stałe to szukamy. I tu sedno - jadę i nagle zapala się sam eml. Zjeżdżam na pobocze i obroty wariują, na luzie dusi się itp. Dodam mu gazu konkretnie tzn. zakręcę go na 3 sekundy na 6 tys. obrotów i kontrolka eml gaśnie i wraca wszystko do normy. Następny dzień to samo ale nie mogłem zjechać od razu na pobocze i kilka km jechałem z świecącym eml (moc lekko mniejsza) i zapaliły się na stałe kontrolki ABS i ASC na żółto z sygnałem dźwiękowym przy zapalaniu ich. Zjazd na pobocze za chwilę, zgasiłem i zapaliłem auto. Świcą dalej, dodałem gazu na 6-7 tys. obrotów na kilka sekund i znowu wszystko zgasło. Wniosek po zapaleniu eml lub eml +asc/abs jak wkręcę silnik na min 6 tys. obrotów wszystkie kontrolki znikają i auto jedzie normalnie. Czy wiecie co to z doświadczenia oznacza ?

Opublikowano
Witam. Podobnie miałem, u mnie błąd pojawił się na vanosie ssącym w silniku n42b18, utrzymał się przez 1 dzień póki w serwisie nie czytaliśmy błędów, pożnij doszło wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach i po lekkim przygazowaniu kilkukrotnie problem ustąpił i nie pojawił się więcej, (odpukać), najprawdopodobniej coś dzieje ci się z silniczkiem sterującym vanosem, proponowałbym zamianę tych silniczków miejscami i zobaczenie co się będzie działo, bo jak przygazujesz to chyba o ile dobrze pamiętam przy około 3 tyś obr. zmienia vanos ustawienie wałków i to może odblokowywać ten silniczek sterujący. jak to to to wymienić i po kłopocie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.