Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich :D

proszę powiedzcie czy temperatura silnika między 104 a 110 to normalne???

u kolegi trzyma między 90-95

Opublikowano
Dziękuję za odpowiedź danielxc717, cichutko również tak myślałem jak napisałeś ponieważ na zegarze wskazówka jest cały czas w pozycji pionowej po rozgrzaniu silnika, natomiast w test 7 temp. dochodzi czasem do max 110st pozdrawiam
Opublikowano

Pozycja pionowa wskazówki jest w bardzo szerokim zakresie, gdzieś od 80 do 115st, więc to tak naprawdę żaden wskaźnik. Najlepiej włączać test 07.

110st możesz mieć na standardowym termostacie i to jest ok. Ewentualnie jak przegonisz ostro auto, to temp. spadnie (włączy się w termostacie grzałka). To podobno takie bardziej eko-rozwiązanie (dla mnie głupota, żeby trzymać silnik tak wysoko).

Opublikowano
Pozycja pionowa wskazówki jest w bardzo szerokim zakresie, gdzieś od 80 do 115st, więc to tak naprawdę żaden wskaźnik. Najlepiej włączać test 07.

110st możesz mieć na standardowym termostacie i to jest ok. Ewentualnie jak przegonisz ostro auto, to temp. spadnie (włączy się w termostacie grzałka). To podobno takie bardziej eko-rozwiązanie (dla mnie głupota, żeby trzymać silnik tak wysoko).

Piszesz,że to głupota,ale zobacz jakie to proste rozwiązanie i masz euro4.Lepiej tak niż montować katy,fapy czy inne badziewie które kończy sie po góra dwóch latach i kosztuje po 5 tysi.

Opublikowano

No tak, masz rację, choć chyba euro4 to tam nie ma, bliżej temu chyba do euro3 (ale to lepiej niż euro2). Z tego co wiem, więcej jest takich eko-tricków, np. dołożyli vanosy, to moc powinna wzrosnąć, tymczasem jest taka sama, bo jest najpierw zwężka na kanale doprowadzającym powietrze do kolektora (pod zderzakiem) a i sam kolektor jest mniejszy.

Z FAPami w pełni się zgadzam - kretynizm niebywały, chyba równie głupi jak system start-stop.

Opublikowano

110 stopni sygnalizuje nieprawidłowo pracującą wiskozę, spina po prostu trochę za słabo, lub niedziałający wentylator klimy. Jeżeli wiskoza jest w pełni sprawna i wentylator klimy działa, to temperatura nie ma prawa przejść powyżej 108 stopni, gdyż przy 108 stopniach wiskoza jest już spięta na amen i włącza się dodatkowo wentylator klimy na wyższą prędkość wirowania, a wtedy temperatura szybko spada. Chyba że stoisz w korku przy 30 stopniach na zewnątrz, ale i wtedy, gdy wszystko jest sprawne, przekroczenie 108 stopni jest trudne.

Natomiast temperatura 95 stopni u kolegi może sugerować przeróbkę termostatu na zwykły, bez sterowania. Kilka lat temu na wielu zagranicznych forach były instrukcje jak to samemu zrobić i sporo użytkowników wykonało taką przeróbkę

Pozdrawiam

Opublikowano
Autko stoi u mechanika więc zobaczymy co w trawie piszczy natomiast jeżeli chodzi o wentylator- załącza się, a temperatura najczęściej jest w przedziale 106-108st. czasem skacze na 109 ale błyskawicznie maleje
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
gdyż przy 108 stopniach wiskoza jest już spięta na amen i włącza się dodatkowo wentylator klimy na wyższą prędkość wirowania, a wtedy temperatura szybko spada.

 

To powiedź mi teraz jak ta wiskoza sprawdza sobie temperaturę płynu że "wie" kiedy ma 108 stopni :mrgreen:

 

Marjo72 szukasz dziury w całym, wg dokumentacji BMW, temperatura robocza silnika M62 to 80-115 stopni. KOlega ma na bank termostat z innego modelu, lub nie ma termostatu w ogóle.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.