Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam mam proglem z moja bmw e34 mam w niej dwustrefowa nagrzewnice bez klimy i proglem polega na tym ze jedna z stron grzeje cały czaz nie zaleznie od ustawienia pokretła teperatury (strona od kierowcy) zas druga strona działa poprawnie (strona pasazera) myslałem ze to elektrozawór wiec poddałem go regeneracji i nic nie pomogło dodam tylko ze cewki maja przejscia. z góry dzieki za pomoc
Opublikowano
Sprawdź wtyczkę i wiązkę od elektrozaworów. U mnie po regeneracji nie było poprawy i okazało się, że w środku były pęknięte i przerdzewiałe przewody, a na wierzchu nic nie było widać. Naprawa wtyczki uzdrowiła ogrzewanie :)
Opublikowano

Jeżeli to nie jakiś niekontakt, najprawdopodobniej elektrozawory są do wymiany.

To jedna z tych kilku rzeczy, które w każdym E34 już się po prostu kończą i trzeba wymienić na NOWĄ część. W każdym przypadku (niezależnie od tego, jakie ktoś ma nadzieje) po latach w środku jest obraz mniej lub bardziej zdemolowanych uszczelek, które niestety są właściwie niedostępne osobno.

Kupowanie używek jest tu bezcelowe (tak jak zresztą jest z nagrzewnicą, chłodnicą i niektórymi innymi elementami).

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Kupno używek jest faktycznie nieopłacalne bo 99% to trupy, ale jeśli cewki są sprawne (w sensie elektrycznie nic im nie dolega) to jest opcja na reanimację tych, które się ma. Ja naprawiałem zarówno grzybki zamykające przepływ cieczy - były ułamane te "nóżki", lutowałem połączenia, a także wymieniałem uszczelki (są dostępne na allegro i nieraz na różnych forach bmw). Robota może nie jest super przyjemna i najlepiej się nauczyć na innych zaworach wszystkiego, ale da się je reanimować z całkiem dobrym skutkiem. Są też w necie opisy i naprawdę warto zaryzykować, bo cena nowych jest kosmiczna.Dowodem tego jest, że w USA robią zestawy naprawcze nawet bardziej zaawansowane niż te dostępne u nas - tam można kupić grzybki, uszczelki i inne elementy.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
...w USA robią zestawy naprawcze nawet bardziej zaawansowane niż te dostępne u nas - tam można kupić grzybki, uszczelki i inne elementy...

No właśnie... Te w USA też widziałem, a co do polskich, może nie szukałem zbyt długo, ale te które widziałem nie całkiem przypominały mi to, co powinny. ;-) Dlatego nie ryzykowałem i nie traciłem czasu już bardziej (zwłaszcza, że wcześniej straciłem go już dużo na czyszczenie wszystkiego, zanim zdałem sobie sprawę z problematycznego dostępu oryginalnych uszczelek).

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Może było kilka wersji zaworów, nie wiem, bo znam tylko jeden. Ew. jest też opcja założenia odwrotnie tych uszczelek, wiem z własnego doświadczenia, bo musiałem poprawiać... :P
Opublikowano
wtyczka jest ok nawet ja wymieniałem tylko gdy mierze prad od strony pasazera na elektrozaworze to pokazuje 12.45v przy przełaczeniu na 18stopni a od strony kierowcy prad jest tylko gdy właczy sie zapłon i to dosłownie na chwile a potem znika bez powrotnie i nie moge dojsc co to jest ??? dodam tylko ze wczoraj wymieniłem elektrozawór na wszelkiwypadek od kolegi z auta i te czujki ktore znajduja sie w obudowie nagrzewnicy
Opublikowano

Co prawda mam klimatronik więc inny panel i prawdopodobnie wiązkę, ale zacząłbym od sprawdzenia czy na wyjściu z panela pojawia się napięcie w chwili przekręcenia na zimne. Nie wiem na którym pinie, ale na pewno na schematach gdzieś jest to rozpisane. W moim panelu jest krańcówka przy temperaturze 16 stopni i wtedy napięcie na elektrozaworach jest cały czas. Prawdopodobnie w panelu bez klimatronika jest to podobnie rozwiązane...

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
dzieki za porady ale juz doszłem co nietak siedziałem nad tymcały dziem z miernikim i okazało sie ze te czujniki niewiem dokładnie od czego sa ale wydaje mi sie ze od teperatury a znajdója sie nad nogami kierowcy i pasazera w lewym i prawym rogu i własnie ten od kierowcy niemiał przejscia załozylem drugi z odzysku i proglem ustapił i napiecie wruciło :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.