Skocz do zawartości

BMW E61 - zasady działania układu z pompą Nivo


lukas600

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem już po wymianie pompy nivo (regenerowana), minął rok i temat powrócił jak bumerang. Przed kolejną wizytą celem regeneracji pompy chciałbym Was zapytać jak działa cały ten układ (jeśli gdzieś jestem w błędzie to mnie poprawcie): pompa zasysa powietrze przez filtr, który jest usytuowany w nadkolu, powietrze idzie wężykiem do pompy, tam oczywiście cały proces, tłoki, itp, z pompki wychodzi czarnym przewodem (który lubi być dziurawy), trafia do elektrozaworów, gdzie jest również przewodami rozprowadzany do lewej i prawej poduszki. Oczywiście na wahaczach są jeszcze sterowniki do poziomowania i elektronika (przekaźnik w bagażniku). I zastanawiam się nad jedną rzeczą, gdyż po napełnieniu przez diagnostykę (komputer u mechanika) trzymało powietrze 4 dni (nie ulegało zmianie obciążenie auta, jeździłem ciągle sam) i tu nagle znów opadało, wywaliło "level control..." i pompka chodzi ale nie może dopompować. I moje pytanie jest następujące: dlaczego to powietrze uciekło? Na ile potrafiłem sprawdziłem poduchy i przewody doprowadzające do nich powietrze. Są szczelne. Czy powietrze zwrotne zatrzymuje się na elektrozaworach? Czy trafia gdzieś do pompki gdzie jest jakiś zawór zwrotny i on nie trzyma, lub ten wcześniej wspomniany przewód który lubi być nieszczelny?

 

Z góry dzięki za pomoc i czekam na jakieś nowe spostrzeżenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może sterownik od nivo? Ja miałem tez problemy auto potrafiło samo się podnieść na parkingu :-0 także w czasie jazdy wariowało okazało się że sterownik pod kołem zapasowym był zalany (tj spalony)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Wpadnij kiedys w wolnym czasie to zerkniemy jeszcze co i jak z tym softem nivo

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za pomoc

Jadę dzisiaj do Poznania do regenerowaną pompę (bo od tego muszę zacząć). Jak się okazało po rozmowie z tym Panem od pomp, regeneruje tylko pompę, więc elektrozawory to osobna historia do osobnej naprawy. W dodatku zasugerował wymianę całego układu m.in. miechów. Podłączę nową pompę i będę obserwował, jeśli nadal się będzie zbyt często włączała to rzeczywiście będę musiał wszystko wymienić, Eh....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym różnie bywa, ale raczej przyczyną awarii pompki jest niesprawny układ (nieszczelny). Pompka ma za zadanie tylko dopompować, gdy rzeczywiście jest taka potrzeba, zmienia się obciążenie samochodu. Natomiast jeśli układ jest nieszczelny, wówczas pracuje zbyt długo i niepotrzebnie, wtedy właśnie się psują. U mnie jak się okazało, skrzywiony był gwint w rozdzielaczu od lewej poduszki, tam najprawdopodobniej była nieszczelność choć musiała być tak niewielka, że jej nie zauważyłem, jednak dla układu powodowała nieszczelność. Pompka się włączała bardzo często, nie mogła dopompować, aż w końcu jej sprawność zmniejszyła się na tyle, że przestała być wydajna. Więc Koledzy, po pierwsze mega szczelność układu, dopiero potem zmiana pompki, tylko wtedy ma to sens. Dodatkowo dowiedziałem się, iż po każdej zmianie pompki, należy wymienić filtr (bo im częściej się pompka załączała, tym więc filtr był używany, a czystość powietrza również wpływa na żywotność) oraz przekaźnik (sytuacja podobna - pompka się często załączała, przekaźnik mógł się przegrzać, jakieś przerwy w nim się zwiększyły i będzie pompka funkcjonowała nieprawidłowo) - takie wyjaśnienia otrzymałem od tego fachmana od pompek z Poznania. Po podłączeniu nowej pompki i wymianie rozdzielacza od razu pompka dopompowała do końca więc na razie testuję, czy to była jedyna nieszczelność i przyczyna usterki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Witam! Panowie mam taki problem z nivo, że jest nieszczelność tam gdzie wchodzi przewód od prawej poduszki do kompresora - rozdzielacza. Wymieniałem około dwa miesiące wcześniej prawą poduszkę i już wtedy króciec nie chciał się wkręcić do oporu ale wtedy jeszcze było to szczelne więc zostawiłem to. Wczoraj prawa strona często się pompowała a po postoju schodziło powietrze, po sprawdzeniu ewidentnie widać tam nieszczelność. Mam pytanie, czy da radę wymienić sam ten rozdzielacz lub póki co jakoś to uszczelnić? Wygląda na to, że gwint w tym rozdzielaczu jest wyrobiony. W święta miałem jechać do rodziny 500km i trochę lipa się zrobiła... Gdzie można kupić te metalowe króćce do przewodów? Pozdr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.