Skocz do zawartości

Jaki otwór w obudowie filtra powietrza??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Właśnie zauważyłem ze mam jakaś dziwną i nieoryginalną obudowę filtra powietrza. W ogóle ktoś z poprzednich właścicieli zatkał dziurę wlotu powietrza i zrobił dwa razy mniejsza od strony silnika. Jak odkręciłem tą blaszkę która zatykała dziurę to silnik wydaje mi się na benzynie jechał troszkę lepiej niestety na gazie do 30km/h o później to juz tylko słychać ze obroty wchodzą a on nic. Zastanawiam się co z tym fantem zrobić. Co to ogólnie za rozwiązanie, po co ktoś tak robił. Chyba wstawię nową obudowę tylko czy cały ten manewr nie ma nic wspólnego z przepływomierzem. Co wy o tym sądzicie?

 

 

A jeszcze jedno z tego co wiedze to w compactach 1.6 są dwa rodzaje obudów filtra u mnie sadząc po mocowaniach powinien być ten model szerszy. Jak to jest z przepływomierzem on jest uniwersalny do obu modeli??

Opublikowano
To co widzisz, to jest próba zapobiegnięcia gaśnięcia silnika na gazie. Niezbyt fachowa, bo silnik ciągnie z boku ciepłe powietrze i co prawda nie gaśnie, ale jest słabszy.
Opublikowano
Nie będzie gasła, jeśli masz wtrysk gazu. Jeśli masz mieszalnik, to załóż oryginalną obudowę i dalej masz dwa wyjścia: albo zdjąć tylko lejek doprowadzający zimne powietrze i pozostawić rurę, która wchodzi do filtra, albo zdjąć lejek i nałożyć na niego elastyczną rurę (coś takiego jak w polonezie do filtra) i tak ją ustawić w bok, żeby silnik nie gasł przy zmianie biegów, a powietrze zasysał chłodne. Ja mam wariant bez lejka i nawet bez tej rury w bok i jest ok. Zrobiłem już tak ponad 80 tys iesem. Mogę wrzucić na luz nawet przy 180km/h i nie zgaśnie. Założyłem gaz do wielu m. in. beemek w ten sposób robiąc dolot i nigdy nie było problemów. Jeśli jest wtrysk, to dolotu się nie przerabia.
Opublikowano
Jak rozpoznać tak na oko czy jest wtrysk (rozumiem ze nie chodzi o sekwencje)? Nie znam się specjalnie na tym :) Wiem ze to jest instalacja z komputerem, pod maską elektroniki od gazu jest sporo.
Opublikowano
Wtrysk możesz mieć ciągły(3 gen.) lub sekwencję(4 gen.) lub w fazie ciekłej(5 gen.), ale raczej nie u ciebie. Ale to poznałbyś po cenie przy montażu. Tak na oko mieszalnik z komputerem poznasz po takiej wkładce przed przepływomierzem i silniku krokowym na wężu do mieszalnika. Jest to 2 generacja i prawdopodobnie masz coś takiego u siebie. Wtrysk na oko poznasz po rurkach idących do kolektora w okolice wtryskiwaczy benzynowych. Mógł też ktoś założyć 2 gen. bez "komputera", wtedy masz śrubę na wężu od mieszalnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.