Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A ja mam pytanie panowie troszke z innej beczki ale nie chce zakladac tematu, jezdzilem wczesniej na Castrolu, robilem dolewke srednio co tysiac km(jakies 100ml)

Olej zmienilem na Mobile 1 New Life ktory byl polecany tu na forum, kultura pracy silnika zupelnie inna, nie dolalem kompletnie grama oleju od 7000km, elektroniczny wskaznik oleju pokazuje max, czy to normalne? Czy mimo wszystko powinien cos brac oleju? Moze ktos jezdzi na tym mobilu i moglby cos powiedziec jak u niego ze zuzyciem oleju, moze to glupie ale boje sie troszke o te elektroniczne wzkazniki, moze cos sie zawiesilo, moze cos nie tak a nie chce silnika zatrzec ;)

Opublikowano

ok ja jezdzilem na mobilu 1 0W40 new life i to normalne, porownywalnie Mobil 1 to niebo obok castrola, NOACK dwa razy lepszy, temperatura zalonu o 40 stopni lepsza a wiec tak normalnie ze nie masz juz ubytkow oleju (dobry ruch ta zmaina oleju) przy okazji zauwazyles pewnie 100% lepszy start na zimno.

Wskaznik oleju moze tylko sie zepsuc w druga strona pokazywac ci ze nie masz oleju chociaz go masz.

Czy na mobil 1 z tym silnikiem nie zdarzylo ci sie po na przyklad dlugiej jazdzie autostradai po hamowaniu na bramce jakies dziwne zachowanie silnika (duszenie, wypadanie zaplonu itd ?) gdy ponownie ruszales ? To moze bylo epizodyczne.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
no ja tez gleboko sie wachalem zanim napisalem to zdanie (popatrzylem czy ksiezyc jest na swojej orbicie, czy dalej krecimy sie wokol slonca, czy nie wykryto w nocy leku przeciwko rakowi takie tam zdarzenia podstawowe :mrgreen: ) ale jednak jezeli odmy nie ma to nie ma co wymieniac nawet jakbys chcial, jak bys znalazl cos do wymiany (oprocz kabelka) to daj znac

 

To ze nie widac odmy nie oznacza ze jej nie ma. Jesli silnik nie mial by odpowietrzenia to by wydmuchalo uszczelki wszystkie po 200 km. Jesli nie masz zewnetrznej odmy oznacza to ze masz wewnetrzna.

Roznica jest taka ze musisz wymienic cala pokrywe jesli odma sie przytka a nie tylko gruszke jak jest przy zewnetrznej.

Oczywiscie odmy wewnetrzne jak wszystko w BMW mialy wade i zostaly poprawione dopiero po kilku latach.

Na forach US jest duzo tematow na temat pozatykanych odm wewnetrznych.

Wymiana jest latwiejsza niz zewnetrznej bo nie trzeba zdejmowac kolektora natomiast koszt 2-3 razy wyzszy.

 

Pozdrawiam

Szymon

Opublikowano
Ok czyli ten sam problem co w dizlach. Dzieki za info, bo nie bedziemy szukac jak ci idioci po calym samochodzie. Czy wiesz od ktorego roku te zintegrowane odmy zostaly poprawione ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

http://www.atlanticmotorcar.com/case-studies/wp-content/uploads/IMG_1423.jpg

Wadliwa pokrywa

 

http://www.atlanticmotorcar.com/case-studies/wp-content/uploads/IMG_1429.jpg

Nowsza wersja podobno lepsza ale o ile tego niewie nikt

 

http://www.atlanticmotorcar.com/case-studies/wp-content/uploads/IMG_1417.jpg

Z ta latwiejsza wymiana to chyba troche poszalalem :-) Jak widac przy wymianie mamy na wierzchu valvetronica :-)

 

Co do rocznikow to nie znam dokladnie dat niestety.

Opublikowano
i to to sie nazywa przadny uzyteczny post, mam wrazenie byc na stronach amerykanskich oby takich wiecej.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano (edytowane)

Ok juz znalazlem.

Pokrywy nigdy nie zostaly poprawione :-)

Zaleca sie wymiane co 160 000 km oraz !!!uwaga uwaga!!! NIE PRZESTRZEGANIE INTERWALOW WYMIANY OLEU SUGEROWANYCH PRZEZ KOMPUTER POKLADOWY.

Wymiana oleju co 10-15 tys max.

 

Pozdrawiam

 

Przekroj niewidzialnej odmy. Nie jest to N52 ale zasada dzialania ta sama.

 

http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=448585&stc=1&d=1288290171

 

 

A tutaj dla silnikow z odma zewnetrzna. Odma to ta gruszka wiszaca pod kolektorem.

Jest oczywiscie zeby bylo latwiej jak zawsze, od strony grodzi silnika.

Prosze zignorowac czerwone zaznaczenie zdjecie wziolem z jakiegos innego tematu.

 

http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=874172&stc=1&d=1370811322

 

Tak mniej wiecej urywaja sie weze pcv ktore sa twarde , przy prubie wymiany

 

http://forum.e46fanatics.com/attachment.php?attachmentid=434234&d=1327705481

Edytowane przez szymonb
Opublikowano

Wedlug tej tabelki twoj silnik ma odme wewnetrzna zintegrowana z obudowa zaworow.

Czyli do wymiany jest cala pokrywa zaworow jesli chcemy wymienic odme.

Prosze nie mylic pokrywy plastikowej silnika z logo bmw z pokrywa zaworow :-).

Pozycja numer 4 oraz 5 "Cylinder head cover" oraz "Crankcase ventilation"

Z tabeli wynika ze N51 to poprostu przyciete n52n. Ma nizsza kompresje oraz brak w nim 3 stopniowego kolektora dolotowego.

 

http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=64969&stc=1&d=1174594429

Opublikowano

Czy na mobil 1 z tym silnikiem nie zdarzylo ci sie po na przyklad dlugiej jazdzie autostradai po hamowaniu na bramce jakies dziwne zachowanie silnika (duszenie, wypadanie zaplonu itd ?) gdy ponownie ruszales ? To moze bylo epizodyczne.

Dzieki za odpowiedz, nie, nic takiego, nic mi sie nie dzialo, w zasadzie od momentu jak jezdze na tym oleju to kompletnie nie mam zadnych zastrzezen co do pracy silnika, wczesniej na Castrolu rozne cuda sie dzialy, raz samochod odpalil mi bez jednego albo 2 cylindrow nawet....a od momentu jak mam Mobila wszystko super, łącznie z rozruchem zimnym.

Opublikowano
Oraz brak w nim, wadliwych tłoków i wadliwej głowicy xD

 

Dobra to jaka to część ??

 

pzdr. Łukasz

 

A skad info na temat braku wadliwych glowic i tlokow ?

 

Podaj miesiac produkcji oraz rok i czy jest to EU czy US

Opublikowano (edytowane)

Rivasi już to obadał czas temu ;)

 

W n51 jest inna trochę inna głowica i tłoki.

 

w N52 jest 11127564424 taka

w N51 jest 11127565959 taka

 

tłoki n52 11257536373

 

tłoki n51 11257560131

 

 

 

pzdr.Łukasz

Edytowane przez wyspiarz.wolin
Opublikowano

Ok z tym ze w stanach n51 klekotaly tak samo jak n52 i tak samo przeprowadzono w stanach wymiane glowic stad tez moje zdziwienie ze BMW wymienialo dobre glowice ;-).

 

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

w usa to głównie narzekali na n51 na MOC :), A to co czasem zaklekocze to układ odpowietrzania popychaczy. I jest nawet notka, że to niby norma i pomaga potrzymanie auta na obrotach przez jakiś czas, albo krótka przejażdżka, u mnie temat wystąpił KILKA razy i praktycznie po przejechaniu się do sklepu i z powrotem ustawał. Głównie po dłuższym staniu i to zimą.

 

No i mi oleju ubyło po 13-14kkm jakieś 300 może 400ml :).

 

Ogólnie notek o walnietych tłokach i głowicach w N51 nie ma. Ogólnie to najpoważniejsze problemy N52 sprzed 2010.

 

 

pzdr. Łukasz

Edytowane przez wyspiarz.wolin
Opublikowano

Klekotanie zaworow to wlasnie wada glowicy.

Zla cyrkulacja oleju powoduje klekotanie popychaczy zaworow.

Jesli ci bierze tak malo oleju to pewnie nie masz sie co martwic.

Ja generalnie jestem zdania ze nie ma za bardzo co sie spinac nawet z n52.

Watpie zeby wszystkie silniki mialy wade.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

No Tak i nie, nie same zawory tylko przy popychaczach, ten układ się zapowietrza, i tak czasem ma. Tam to jakoś tak śmiesznie rozwiązane tam jest, a na to stukanie to przynajmniej u mnie jest od świetnie, wg bmw nie jest to problemem bo sam ten układa tak ma. Tak to potrafia czasem zaklekowtać auta z głowicami PRZED wadami, jak i tymi POPRAWIONYMI.

 

Wadliwe głowice ogólnie pogarszają smarowanie, potem dostaje w dupę cała reszta itp, z tłokami na końcu które i tak w N52 mają wady konstrukcyjne.

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

problem glowicy W N52 przed nowa wersja glowicy to jedna sprawa prowokujaca zla cyrkulacje oleju

Najgorsze sa zle skonstruowane tloki w silnikach przed 2010.

 

zacytuje siebie samego co jest przejawem skrajnego narcysyzmu :norty:

Nota bene W N51 przycieto jak mowisz dokldnie te felerne czesci z ktorymi w N52 sa problemy. Czy to zbieg okolicznosci ze wlasnie w californi gdzie ten model silnika byl najbardziej sprzedawane mozna uzyskac najwieksze odszkodowania ?

 

- w 2008 wymieniono uszcelniacze zaworow w silnikach N52

- w 2009 zostalo zmieniona wadliwa glowica w silnikach N52

- W 2010 zostaly zmienione wadliwe tloki w silnikach N52

 

 

zrodla sa tutaj, wszystko stwierdzone i opisane przez BMW :

 

wymiana tlokow : Marzec - lipiec 2010 (w zaleznosci od modelu) PUMA BMW Measure no 29192927-01, subject : N52, N52K/B25 http://i.imgur.com/346m2NL.jpg

 

 

wymiana glowicy i uszczelniaczy zaworow : i dobrze ze podaje zrodlo po przy odswiezeniu pamieci wychodzi ze to nie 2009 tylko grudzien 2008.

 

Service information bulletin BMW September 2009 : http://www.xoutpost.com/attachments/x5-e70-forum/38545d1261255008-click-click-click-sound-when-engine-cold-sib-11-09-07.pdf

 

Problemy z tlokami napjpowazniejsze zaczyna sie miedzy 180 à 300 K w zaleznosci od sposobu utrzymania samochodu i stylrm jazdy. To samo z glowica tylko nieco wczesniej czasem, problemy z popychaczami od 100K, zreszta chce tylko powiedziec ze wiele ludzi jezdzi z tymi popychaczami bo nie umieja ich usyszec tak naprawde (stwierdzone u dwoch innych posiadaczy N52 a potem potwierdzone w ASO)

Problemy z popychaczami zaczynaja sie nawet przy 100K.

 

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

zreszta chce tylko powiedziec ze wiele ludzi jezdzi z tymi popychaczami bo nie umieja ich usyszec tak naprawde (stwierdzone u dwoch innych posiadaczy N52 a potem potwierdzone w ASO)

 

co masz na myśli ze nie potrafia ich stwierdzic ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.