Skocz do zawartości

E39 M52B28TU - Nietypowy błąd i awaria układu ABS i ASC.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Gdy zakupiłem swoją E39 (skrzynia steptronic) występowała w niej typowa usterka czyli zapalony ABS i ASC. Podpiąłem dwa różne programy w celu lepszej weryfikacji usterki. w jednym i w drugim pokazało uszkodzone 3 czujniki ABS - lewy przód, prawy przód i prawy tył, lewy tył był sprawny gdyż prędkościomierz i ekonomizer działał bez problemu. Zlewarowałem każde koło i tylko na tylnym lewym pokazywało prawidłową prędkość obrotową, reszta nic. Żeby na darmo nie marnować kasy wrzuciłem swój sterownik do E39 mojego szwagra (również posiada 528i z 99r. tylko że manual) i u niego kontrolki zgasły,więc wypadało by na uszkodzone czujniki. Zakupiłem 3 nowe czujniki po 150 zł/szt niemieckiej firmy i wrzuciłem z powrotem sterownik do siebie i pięknie wszystko gaśnie po zapaleniu błędy znikały na Inpie po kolei z wymianą każdego czujnika i wszystkie zniknęły ale... po ruszeniu autem zapalają się kontrolki abs i trakcji... Wyskakuje taki błąd: "Abs valve inlet rear left or rear axle" Co to dokładnie oznacza i jakie kroki zrobić dalej ? Szukałem w necie i mało jest informacji na ten temat i nie odsyłajcie mnie do wyszukiwarki bądź do google bo szukałem.... z tłumaczenia wynika że jest to zawór wejściowy tylny lewy na osi tylnej ? Nie wiem co z tym fantem zrobić ? dodam jeszcze że sterownik był regenerowany w Niemczech ale jest zrobiony bardzo estetycznie, sprawdzał mi go elektronik, wszystkie druciki na miejscu, masa poprawiona.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

"Niemieckie czujniki po 150pln".

To ja cie uświadomię że to nie jest oryginalny czujnik.

Ori kupisz siemensa, ok 320pln, lub w pudełku ATE za ok 240pln też masz siemensa, i praktycznie tylko to działa.

Także nie bądź zaskoczony że tamte nie chcą chodzić.

U mnie BOSCH nie działał, wiec wiesz....

Ogarnij czuje takie jakie mają być, i wtedy działamy dalej.

Najlepiej podmień jedną sztukę nawet na używany oryginał, zobaczysz czy pojawi się odczyt prędkości.

Opublikowano
Nie miałem wystarczającego budżetu aby zakupić czujniki simensa (na Wielkanoc mam chrzciny córeczki), wiem że one są najlepsze ale mogę Wam jeszcze dopisać , że lewarowałem każde koło do góry oddzielnie i kręcąc kołem pokazuje prędkość obrotową każdego koła, więc nie ma sensu wymieniać czujników... Nikt z kolegów nie spotkał się tym błędem co podałem w pierwszym poście ? :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do prędkości, to powiem ci że bosch też ładnie pokazywał odczyty, ale jeśli jechałeś jednostajną prędkością, to co jakiś czas na inpie była widoczna niewielka zmiana w odczycie, badanie czujnika oscyloskopem pokazało że gubił sygnały, i sterownik określał to jako zablokowane koło.

Co do błędu to coś o zaworze na lewym tyle, może cewka w sterowniku siada?

Ogólnie walka z ABS to kosmos jest, ja się męczyłem 2 lata zanim ogarnąłem całość.

Skończyło się wymianą sterownika i 2 czujek. Nie wspomnę o komplecie łożysk.

Błędy są bardzo niejednoznaczne, wychodzi że czujnik, okazuje się coś innego.

Opublikowano
Dzisiaj dzwoniłem do "Elektro-bip" i podałem im nazwę błędu, który się pojawia i gościu powiedział mi,że sterownik nie nadaje się do regeneracji gdyż uszkodzony jest zawór wejściowy i nic nie da sie z tym zrobić... Musze kupić nowy sterownik innego wyjścia nie mam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.