Skocz do zawartości

nie chce jechac od 4500 obr


agasiax

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mam taki problem jak jade tak od 150 i ma 4500tys obrotow to auto jak by na chwile tracilo moc zamula sie po chwili puszcza i jedzie dalej.Dzieje dzieje sie to zawsze na 5 biegu jak mija 4500 obrotow a na innych biegach to nie zawsze i wkreca sie do konca.Bmw e36 1.8 1993.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z popychaczami i walkiem tak czasem bywa.u mnie wlasnie tak to wygladalo ze czasem auto ciagnelo do 6200obr a czasem do 4500obr...

 

jezeli masz silnik M40 to stawiam 90% na zuzyty walek/dzwigienki/popychacze.elektronika tu nie ma nic do gadania :)

 

 

TUTAJ DIY DOTYCZACY M40

 

 

W związku z licznymi problemami z silnikiem M40...

Montowane w BMW E30, E34 i E36 do połowy 1993 roku.

Przed przeczytaniem sprawdź jaki masz silnik.

 

Jeżeli nie wkręca Ci się Twoje ukochane M40 na obroty, zarówno na gazie jak i na benzynie to jest wątek dla Ciebie.

1) Przy obciążonym silniku odczuwasz silne zmulenie

2) Powyżej pewnych obrotów auto Ci nie chce się wkręcić (np 3500, 4000, 5000)

3) Przy zasilaniu LPG, zaraz po złapaniu zmułki strzela Ci w kolektor ssący.

 

Masz tego dosyć?! Wcale się nie dziwię. Czytaj dalej

 

Przyczyny mogą być następujące:

1) Zużyte dźwignie zaworowe

2) Zuzyte popychacze hydrauliczne

3) Zużyte krzywki na wałku rozrządu

4) Pęknięta sprężyna zaworowa - żadko się zdarza ale jest możliwe.

 

Skutkiem tych rzeczy jest zaniedbanie olejowe, słabe smarowanie powoduje uszkadzanie się popychaczy hydraulicznych (skutkiem czego jest zużywanie się dźwigni oraz wałka), zużywanie dźwigni zaworowych i wyszczerbianie się krzywek na wałku rozrządu.

 

Silnik M40 tak jak jest w instrukcji napisane wymaga oleju w pełni syntetycznego klasy 5W40.

Jeżeli samochód jeździł na oleju mineralnym lub półsyntetycznym w silniku na skutek mniejszej 'zmywalności' oleju powstaje nagar, który może zapchać wąskie kanaliki popychaczy hydraulicznych i wtedy następuje reakcja łańcuchowa...

 

Co zrobić żeby sprawdzić który popychacz lub dźwignia chodzi źle?

1) Włączyć samochód i rozgrzać silnik, przełączyć na zasilanie benzynowe

2) Stojąć w miejscu wcisnąć gaz do odcięcia i z 2-3 sekundy potrzymać.

3) Wyłączyć szybko silnik

4) Szybko wykręcić świece

5) Świece które będą czarne będą oznaczać że na danym cylindrze jest źle spalana mieszanka na skutek nieprawidłowych czasów otwarcia zaworów tego cylindra - > uszkodzony popchacz, dźwignia, krzywka lub te 3 rzeczy.

 

Ta metoda była w moim przypadku skuteczna.

 

Jak optycznie poznać czy jest wadliwy popychacz?

1) Rozlatuje się

2) Na popychaczu, zaraz od jego główką jest taki 'kapsel'. Jeżeli z którejś strony on minimalnie odchodzi jakby coś go 'rozsadziło' (zaniedbanie olejowe), wtedy popychacz jest do wymiany i jego działanie niszczy dźwignie i wałek.

3) Popychacz taki zazwyczaj jest nieco wyższy (1mm) niż inne popychacze.

 

Jak optycznie poznać czy dźwignia jest do wymiany.

1) Brzuszek w który uderza wałek rozrządu musi być wypukły

2) Łuk tego brzuszka musi być równomierny. Tworzy on 'wycięcie' okręgu. Nie może sprawiać wrażenia że jest to 'falka'.

3) Uszkodzona dźwignia jest zawsze inaczej zużyta niż inne dźwignie.

 

Jak optycznie poznać czy wałek rozrządu jest do wymiany.

1) Oglądamy krzywki na wałku

2) Krzywki (ten element, który uderza w dźwignię), jeżeli będą wklęsłe (jak przyłożymy do nich linijkę lub coś sztywnego, będzie przerwa), krzywka jest na takim wałku zużyta i trzeba go wymienić.

 

Niestety najczęściej problemy z 'wkręcaniem' się M40 pojawiają się w autkach z przebiegiem od 200 tyś. które jeździły na olejach innych niż syntetyczne.

 

W takiej sytuacji zazwyczaj wszystkie te rzeczy są zużyte i ich wymiana to nie mały koszt.

 

8 popychaczy -> około 50 PLN x 8

8 dźwigni -> około 50 PLN x 8

8 pastylek (mechanicy zalecają również ich wymianę) -> 80 PLN

1 wałek rozrządu -> około 400 PLN

1 pasek rozrządu (kupujemy, jeżeli nasz pasek ma więcej iż 5000 km przejechane) - około 80 PLN, tylko oryginalny.

Do tego można wymienić rolki w rozrządznie, ale nie znam ich kosztu.

Impreza nie mała ale jest spokój na dłuższy czas.

 

Przed taką wymianą, ja przepłukałem silnik auto flushem a następnie zalałem olej w pełni syntetyczny 5W40 o dobrych właściwościach zmywających. Na ten temat są zdania podzielone, gdyż auto może zacząć brać olej (w moim przypadku, paradoksalnie przestało)... Przepłukanie silnika w którym jest dużo nagaru ludzie mówią że jest 'kontrowersyjne'.

 

Tak wyglądają te wszystkie elementy:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA31&mospid=47436&btnr=11_0434&hg=11&fg=25

 

 

 

1 - wałek rozrządu

2 - dźwigienka zaworowa

3 - popychacz hydrauliczny

13 - pastylka

 

Aby wymienić tylko popychacze lub dźwigienki nie trzeba rozkładać rozrządu i wyjmować wałka.

Da się to zrobić odpowiednio obracając wałkiem i dociskać popychacze i dźwignie przez jakiś drewniany klocek.

 

Dodatkowe zalecane rzeczy które warto przeczytać i zrobić:

1) Po zdjęciu pokrywy klawiatury, dokładnie ją przeczyścić. Przeczyścić również wnętrze głowicy.

2) Po zdjęcku pokrywy klawiatury, przed rozpoczęciem prac, wyłożyć sobie czymś nie zostawiającym paprochów wnętrze głowicy, aby małe elementy takie jak pastylki nie wpadły w kanaliki olejowe.

3) Dobrze przedmuchać rurkę którą jest rozprowadzany olej na wałek.

 

Życzę miłej zabawy i aby Wasze M40 na nowo zamruczały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.