Skocz do zawartości

jak ustawic rozrzad w e32 735 m30 88r???


barto19

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

mam mała prośbe i pytanie czy niewie ktos jak ustawic rozrzad w e32 m30 735 z 88r???

przydałby sie mały rysunek ;) ,i w jaki spasób odkrecic srube na wale???

połamałem juz dwa klucze a sruba nwet nie drgneła :/

z góry dzięki i pozdrawiam

BArto19

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!

dzięki za foto,

mam pytanie czy aby napewno jest lewy gwint, niestety za mało go z śruby wystaje zebym mógł sam stwierdzic,

mam pytanie czy wystepuja jakies cechy np. na bloku i zębatkach?

prosiłbym o jakis opis jak ustawic ten rozrzad

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy uda ci sie z tego zlapac ,najlepiej jakbys poszukal bentley manual'a i tam jest to ladnie rozrysowane ,gdzies to na forum jest trzeba poszukac.

W skrocie ustawianie rozrzadu to tak.

Kolo zebate na walku rozrzadu tak jak na powyzszym rysunku od kemot324.

Sruby musza byc ustawione na krzyz rowno do glowicy i bloku ze znacznikem w lewym dolnym rogu(uwaga bo blok jest pochylony,SRUBY W ZADNYM WYPADKU NIE MOGA BYC W POZIOMIE w stosunku do ziemi)

Na wale jest znacznik

wyglada on tak 1|0 i ustawiasz go na "wskaznik na bloku"(takie wytloczenie).

Jak sie zlozy wiadomo zanim zakrecisz rozrusznikiem obroc ze 2 razy silnikiem za srube od wiska.Jak sie da obrocic mozna probowac odpalac.

Pozdrawiam

MX_DH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://img97.imageshack.us/img97/2812/e326bg.th.jpg

 

Special tools

  • None required.

General precautions

  • Disconnect battery earth lead.
  • Remove spark plugs to ease turning engine.
  • Turn engine in normal direction of rotation (unless otherwise stated).
  • Observe tightening torques.
  • If fitted: Mark position of crankshaft position (CKP) sensor before removal.
  • Do NOT turn crankshaft via camshaft or other sprockets.
  • Do NOT turn crankshaft or camshaft with timing chain removed.

Valve timing procedures

  • Engine at TDC on No.1 cylinder [1]11656.
  • Camshaft sprocket threaded holes aligned vertically [2]11656.
  • Camshaft sprocket dowel pin position [3]11656.
  • Remove tensioner plug [4]11656.
    NOTE: Plug [4]11656tensioned by strong spring.
  • Remove camshaft sprocket.

e61 530dA >> spacer.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam jest lewy gwint, jest dobra metoda odkręcania śrób na wale

a mianowicie: zakładasz klucz na śróbę, blokujesz go żeby nie spadł, sidasz za kierownicę i przekręcasz kluczyk, i szerpiesz rozrusznikiem, jak nie dokręciłeś tej śruby przy próbie odkręcania to pójdzie bezboleśnie,

bróbuj do skutku ja przy odkręcaniu w M20 jeden klucz pogiąłem, 2 przedłużki połamałemale w końcu poszło.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.