Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, jak widać jestem nowy na forum, przejrzałem sporo tematów, ale większość z tych, które mnie interesują są dość stare.

Dlatego pomyślałem, że założę nowy temat.

 

W przyszłym roku będę kupował samochód dla siebie, z uwagi na to, że w obecnym kończy się ważność butli lpg, a bez gazu jeździć się nie opłaca z uwagi na relatywnie spore spalanie.

 

Mam na oku w zasadzie dwa auta, ale najbardziej chciałbym nabyć BMW e46 w coupe, tylko tutaj pojawia się dylemat co do silnika.

Jestem, a może byłem najbardziej za dieslem, z uwagi na to, że dziennie będę robił minimum 60km - dojazd na uczelnię.

 

Mówię konkretnie o 330cd. Jednak chciałbym się dowiedzieć czy jest sens ekonomiczny pakowania się w 330ci?

 

Mówię tutaj głównie o względach ekonomicznych, bo reszta będzie na drugim planie.

 

Wiem, że ta benzyna sporo pije, ale nie wiem jak przedstawia się koszt instalacji dobrego lpg i ile pociągnie wtedy gazu.

 

I jeszcze jakbyście napisali ile spali taka 330cd w manualu - słyszałem, że po mieście do 7,5-8l można zejść, a na trasie 6-6,5l - ile w tym jest prawdy?

 

 

PS. Trudno jeździ się e46 za napędem na tył mając 250KM pod maską? Chodzi mi głównie o zimę - bo jako takie doświadczenie w jeździe mam. Fakt, że tylko rok mam prawko, ale swoje przejeździłem - Sieną i AR 159

 

Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano
No 250koni i napęd na tył w zimie dla świżaka to nie jest nic ciekawego, 330cd to po mieście 10 musisz liczyć, trasa 8 - nie mówie tutaj o jezdzie emeryckiej, ani też o dynamicznej, 330i to w mieście 15 lekką nogą wciągnie. Zimą to 18 na krótkich dystansach jakbyś jezdził. Pamiętaj, że paliwo to nie wszystko, w dieslu masz więcej części do wymiany, to co zaoszczędzisz na paliwie wydasz na naprawy :norty:
Opublikowano

Akurat z tymi częściami w dieslu bym polemizował...

Tata jeździ 3. dieslem w przeciągu 6 lat (A4 1,9; Astra F 1,7; Alfa 159 1,9) i z silnikiem nic się nie działo.

 

Chodzi mi głównie o koszt jazdy, bo jak się coś ma zepsuć to się zepsuje w dieslu i w benzynie.

 

Na 330ci w benzynie stać mnie na 100% nie będzie, albo inaczej - szkoda mi będzie wydawać tyle pieniędzy na paliwo :mad2:

330cd to już inna bajka, powinienem się zmieścić w 40-45 zł za 100km

 

Ale tak jak mówię - myślę, czy nie warto pójść w benzynę i wrzucić do niej dobry gaz, bo jak przeglądam oferty w Polsce to za diesla zapłacę 30-32k, a za benzynę 25-28k. Jak dodam do benzyny gaz to wyjdzie mnie to na zero, i teraz pozostaje to ile spalę gazu i czy nie stracę tego co auto oferuje ;)

 

PS. Świeżakiem nie jestem, może nie mam za wielkiego doświadczenia, ale ze 12k mam nabite od lipca zeszłego roku.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

12k to swiezak jestes ;) i samo tlumaczenie ze nie jestes swiezak to od razu wiadomo ze jestes.

 

A wracajac do meritum, wydaje mi sie ze na dojazdy 60km dziennie to ani jedno ani drugie auto nie jest jakims super rozwiazaniem, ale z tych dwoch to juz chyba lepiej benzyne, nawet w gazie. A ile to kosztuje to zadzwon do jakiejs gazowni to ci powiedza czy warto ten silnik gazowac i za ile...

Opublikowano
Jeśli zamierzasz -jak piszesz- polemizować z częściami koniecznymi przy eksploatacji używanego diesla to dalsze pisanie mija się z celem.Pogadamy kiedy te 12K pomnożysz przez przynajmniej 20 podczas jazdy dieslami, :lol:
Opublikowano

Piszę z doświadczenia samochodów jakie mieliśmy. A nie robię tyle kilometrów żeby się martwić co będzie jak stuknie 500k na liczniku w takiej becie 330cd. Nie bez podstawy kilka lat dawali BMW nagrodę za ten silnik. Ostatnio czytałem o e39, które przejechało ponad milion kilometrów bez większych awarii, a skończyło żywot, bo właściciel je po prostu rozbił.

 

Co do reszty nie będą się rozpisywał, bo to nie temat do tego.

 

Napisałem do Landi.pl, bo znalazłem kilka poleceń tej firmy w kwestii montażu LPG. Ale myślę, że w 4k powinno się zamknąć dobre założenie porządnej instalacji.

 

mopsisko

No to wymień mi teraz kierowców niezawodowych, którzy latają po tyle kilometrów w ciągu choćby kilku lat ;) Ja mogę wymienić na palcach jednej ręki :D

 

Uważam, że to bardziej rozsądek kierowcy i trzeźwe myślenie definiuje zachowanie na drodze niż doświadczenie ;) Nie sztuką jest się rozpędzić, trzeba umieć zahamować - cytując klasyka ;)

 

Tutaj link do artykułu o wspomnianej e39

http://www.zlomnik.pl/index.php/2013/05/08/1187-mln-km-bmw-e39-niezaplanowana-przydatnosc/

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Johny zaczynasz sensowniej mowic, ale i tak nie widze sensu pakowania sie w takie tematy. Jakby to powiedziec, skoro mowimy o silnikach 3.0 benzyna lub diesel, to kwestie "co bedzie tansze" oraz "a ile to pali" mozna sobie w ogole odpuscic, bo jak chcesz tanio i zeby malo palilo to trzeba kupic golfa IV 1.9tdi :)
Opublikowano

Nie chodzi mi o tanią jazdę, bo wtedy faktycznie wziąłbym diesla 1,9 i miałbym spokój, ale wolałbym coś z pazurem ;)

 

A skoro myślę nad 3.0 to jednak ekonomia się też odzywa. Jeżeli się okaże, że będę musiał płacić więcej za paliwo niż powiedzmy 40zł/100km to wybiorę coś słabszego. Dlatego myślę nad dobrym gazem do 330ci.

Nie chcę żeby się potem okazało, że całą wypłatę wydam na paliwo :D

 

@up

Widzę, że masz 330ci, pewnie w samej benzynie - ile Ci pali?

  • Członkowie klubu
Opublikowano

ja Ci nie powiem ile pali, bo nie sprawdzam wiem tylko ile komputer pokazuje, a koledzy mnie tu zaraz wypunktują, że ma się to nijak do faktycznego.

 

Mój sposób korzystania z tego auta raczej jest daleki od tego co Ty planujesz więc i tak Ci się ta wiedza nie przyda :P

Opublikowano

No cóż szkoda :D

Spalanie z komputera jest fajne bo się cieszysz jak mało pali choć może to nie prawdziwy wynik ;)

Opublikowano

Jeszcze coś jednak napiszę.Nie chce mi sie porównywać 1,9 tdi i trzy litrowego diesla BMW.Nikt normalny tego nie bedzie robił.

O Astrze i AR w ogóle nie wspominam.Nie te silniki,nie to sterowanie nimi,nie ten osprzęt.Powiem Tobie tyle.3 litrowa benzyna i 3 litrowy diesel-to pierwsze doprowadzisz do ładu jesli w miarę zle trafisz.Tego drugiego-nie.Lub zadek Ci peknie, :mrgreen: .

Opublikowano

Szczerze mówiąc to na chwilę obecną bardziej skłaniam się jednak do 330ci i gazu. 330cd za drogo mnie wyjdzie.

Tak jak wspomniałem - zapłacę mniej za benzynę, wpakuję gaz i może nawet wyjdę na zero w cenie zakupu w porównaniu do diesla, a potem trochę zaoszczędzę miesięcznie na 330ci z gazem.

 

Np. tutaj znalazłem ładne sztuki, ale do opłat czyli chyba dojdzie ta nieszczęsna akcyza 18%...

http://allegro.pl/listing/user/listing.php?id=18077&us_id=11295732

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.