Skocz do zawartości

BMW E39 2.8- Urwana szpilka-pokrywa zaworów!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Chyba mam powazny problem.

Tydzien temu wymieniałem samodzielnie uszczelke pokrywy zaworów.

Dzisiaj z racji ładnej pogody postanowilem sprawdzic czy wszystko jest ok, czy sruby i swiece sa dobrze przykrecone.

Pech chciał ze przy ostatniej srubie tej z długiej ze szpilka ona po prostu sie zerwała.

Zerwała sie górna cześć razem z ta okragłą gruba uszczelka.

Musiała byc naprawde słaba bo nie dokrecałem na siłe tylko jedna reka.

 

I teraz nie wiem co robic.

Nie odpalałem jeszcze auta bo boje sie ze bedzie tryskac olejem.

Da sie ja wymienic?

Od góry na tej szpilce jest jeszcze jedna nakretka- odłamała sie ta z góry.

 

Na zdjeciu widac o co mi chodzi.

Czy można z tym jezdzic, czy naprawde mi zaleje caly silnik olejem?

 

I jesze jeden problem bo do tej sruby szedł kabelek od cewki -chyba masa.

Jeden taki kabelek mam przy pierwszej cewce a drugi własnie powinien byc w ostatniej ale teraz przez ta zerwana srube nie mam jak doczepic.

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/841/ah2y.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/22/bxr4.jpg

 

ps byłem odpalic i pojezdzic autem i nic sie złego nie dzieje narazie, olej nie cieknie na chwile obecna.

Opublikowano
Jezeli masz troche zdolności manualnych to wywierć dzióre w tym co zostało w głowicy,wiertło 3.5 4mm najlepiej i wbij do środka torx,przy odrobinie szczęscia wykręcisz szpilke.
Opublikowano
Wow torxem 4mm wbitym w "dzióre" napewno wykręci. Lepiej znaleźć zakład, który specjalizuje się np. w wykręcaniu zerwanych świec żarowych bez ściągania głowicy to może pomogą.
Opublikowano
Mnie bardzo często udaje się taki manewr,tylko trzeba uważać aby torx nie urwał sie bo rozwiertanie go później bedzie problemem.
Opublikowano

Dzieki za rady ale narazie szukam zastapczej szpilki,

Pozniej pojezdze po mechanikach i zobaczymy czy dadza rade wykrecic.

Plus jest taki ze nie urwała sie przy samej glowicy tylko odstaje troche i jest na nia nakretka jeszcze nakrecona.

Jezdziłem troche i co chwila sprawdzałem czy nie wycieka olej - i narazie sucho

Opublikowano

Już szpece sobie poradza z tym napewno, teraz jestem na etapie poszukiwania całej i sprawnej szpilki.

 

aha a powiedzcie czy cos złego moze sie stac jak jezdze bez tego kabelka idacego od cewki do tej szpilki?

Sa takie dwa przy 1 cewce mam ale przy 6 juz nie bo ta szpilka sie ukreciła?

Opublikowano

Dzieki krys ale wole sie upewnic.

 

A dlaczego masa jest przy pierwszej i 6 cewce a nie we wszystkich albo w 4 albo 3 itp?

Opublikowano

Tak jest bo one się ze sobą łączą z tego co pamiętam i po co targać od każdej cewki masę?

 

Jest na tej "bo tak" po co ładować przewód w środek jak można po skrajnych cewkach umieścić i nie ma bałaganu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.