Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam, jestem nowy na forum ale mam do was kilka konkretnych pytań. Nie wiem czy zakładam temat w odpowiednim dziale, w razie nie to proszę o przeniesienie go w odpowiednie miejsce. Więc tak. Około 2 miesięcy temu kupiliśmy z ojcem e39 z silnikiem m54b22. Jest to anglik, mieszkamy w anglii. Wszystko było ładnie, pięknie. Auto w super stanie, jakoś się zbiera, ma klasę itp. Ale skończyło się do gdy odpaliłem ją zimną na drugi dzień. Auto drga, dosłownie jakby był problem z poduszkami pod silnikiem. Dzieję się tak na zimnym silniku, pochodzi chwilę i jest okej. Zwykłe małe komputerki do wykrywania problemów pokazywały błąd na trzecim cylindrze, świece wymienione, cewki wszystkie w porządku. Postanowiliśmy zaprowadzić auto do mechanika na diagnozę. Okazał się problem rzekomo z vanosem. I tu zaczynają się moje pytania. Objawy jak powyżej, czuć straszne drgania na zimnym silniku, auto nie chce jechać, jakby nie pracuje jeden cylinder. Po diagnozie mechanik powiedział, że to jakiś zawór od vanosa, o co tu chodzi? Jakie byłyby mniej więcej koszty napraw tego w Polsce i czy takim autem można śmiało jeździć czy raczej nie bardzo? Proszę o pomoc, będę na prawdę bardzo wdzięczny, władowaliśmy w nią sporo kasy więc szkoda ją sprzedawać, fajnie by było ją naprawić. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Edytowane przez Cukierro
Opublikowano
Popraw nazwę tematu.A czy błąd tego 3cylindra da się wykasować i po odpaleniu gdy szarpie znowu go wywala czy tylko raz był taki błąd?
Opublikowano
Da się skasować. Check engine zapala się po paru odpaleniach od skasowania. Po usunięciu błędów dobrym komputerem te drgania niby są krócej.
Opublikowano
Dalej ten z trzecim cylindrem. Ten sprzęt (takie małe coś do sprawdzania błędów) pokazuje bodajże błąd P1047 czy jakoś tak. Nie pamiętam go teraz dokładnie :?
Opublikowano
Jeżeli cały czas ten błąd sie pojawia to najwidoczniej cewki jednak nie są sprawne,wykasuj błąd i zamien cewke tego 3 cylindra miejscem z obojętnie którą.Jeżeli pojawi się błąd na cylindrze na który została przełożona cewka z 3 cylindra to cewka do wymiany.Ale narazie vanosa nie ma sie co czepiać jeżeli jeden problem masz przed nosem.
Opublikowano
Wybacz, zapomniałem dopisać. Przekładałem cewkę z 3 na 1 i nadal rzekomo to samo. Wszystkie pokazały też 0.8 ohm.
Opublikowano
Czyli może być problem z instalacją lub se sterownikiem.A co sie dzieje na odczycie vanosa gdy auto jest zepsuje i jak jest ok?idąc tropem mechanika
Opublikowano
Czyli może być problem z instalacją lub se sterownikiem.A co sie dzieje na odczycie vanosa gdy auto jest zepsuje i jak jest ok?idąc tropem mechanika
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nawet na zamienionej cewce dalej wywala na 3 cyl.?

Robiłeś pomiar kompresji?

Silnik tylko drga, czy obroty też falują?

Opublikowano
Tak, ten mechanik mierzył kompresję i była okej i taka sama na wszystkich cylindrach. Tylko drga, obroty w miejscu.
Opublikowano
Tak, mówił, że tak. Mówił coś o jakimś zaworze gdzieś w głowicy czy jakoś tak. Że coś z nim jest nie tak i jak silnik jest zimny i olej jeszcze gęsty to ma problemy, a, że jak już jest rozrzedzony to jest okej. Ale te drgania tak jakby na "ssaniu" tylko są przeważnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.