Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam. prosze o nie usuwanie tego posta. mam niedlugo okzje kupic bmw e39 530d automat z 2003 z przebiegiem tylko 24000 mil (37000 km). auto nalezy do ojca mojego mechanika :D . jest w 100% sprawne, zadbane itp. jezeli je kupie jakie czesci powinienem wymienc ze wzgledu na uplyw czasu? np olej w automatycznej skrzyni biegów, jakes plyny, paski, uszczelki, filtry itp. itd.???nigdy nie miałem bmw w automacie a chciałbym zabac o to autko. prosze o pomoc. z góry wielki dzieki. ps samochod jest w UK wiec zawieszenie jest ok bo drogi sa lepsze niz w PL hehe. pozdrawiam
Opublikowano
Jeżeli nie wiesz dokłądnie co było wynieniane i kiedy to olej w silniku wraz w filtrem,filtr powietrza,kabinowy jeżeli po wyjęciu będą brudne,jak nie to można zostawić.Co do paska wzdłużnego to jeżeli nie jest spękany i nie daje o sobie znać to można zostawić.Oczywiście olej w skrzyni też można wymienić razem z filtrem+kontrola stanu oleju w dyfrze i śmiało możesz śmigać.Co to uszczelek to jeżeli nie widać nigdzie wycieków to nic nie ruszaj i tylko kontroluj od czasu do czasu co sie dzieje pod maską.
Opublikowano
Jeżeli nie wiesz dokłądnie co było wynieniane i kiedy to olej w silniku wraz w filtrem,filtr powietrza,kabinowy jeżeli po wyjęciu będą brudne,jak nie to można zostawić.Co do paska wzdłużnego to jeżeli nie jest spękany i nie daje o sobie znać to można zostawić.Oczywiście olej w skrzyni też można wymienić razem z filtrem+kontrola stanu oleju w dyfrze i śmiało możesz śmigać.Co to uszczelek to jeżeli nie widać nigdzie wycieków to nic nie ruszaj i tylko kontroluj od czasu do czasu co sie dzieje pod maską.

 

dzieki wielkie. w ksiazke jeszcze nie patrzyłem ale to mechanik wiec powie co i jak. zam go pare lat i nigdy mnie nie zawiodł ani nie naciagnal na kase. mam moze smieszne pytanie ale nie znam sie zupelnie na mechanice...co to pasek wzdłużny?

Opublikowano
ps jaki olej do silnika i skrzyni?nie wiem jaki jest oryginalny ale moge podjechac do serwisu i kupic. pytanie: jezeli oryginał był syntetyk to z takim małym przebiegiem kupic syntetyk czy ze wzgledu na upływ czasu lepiej pół syntetk
Opublikowano

Lej syntetyk z normą LL 04.

Motul ma bdb oleje. X clean ma taką normę.

 

Mógł byś zrobić zdjęcia wnętrza jak ono wygląda? Auto z takim przebiegiem jest praktycznie nie do dostania a jestem ciekaw jak wygląda auto w tak dziewiczym stanie :)

Opublikowano

To auto wiecej stalo niz jechalo...

Takie czesto bywaja w gorszym stanie moze nie zew, ale w wewnatrz niz takie co sa olejone co dzien,

Miej to tez na uwadze

Wazne tu czy auto bylo w garazu w stalej temp czy stalo np na dworze pod szopa albo ulicy.

Opublikowano
To auto wiecej stalo niz jechalo...

Takie czesto bywaja w gorszym stanie moze nie zew, ale w wewnatrz niz takie co sa olejone co dzien,

Miej to tez na uwadze

Wazne tu czy auto bylo w garazu w stalej temp czy stalo np na dworze pod szopa albo ulicy.

 

Auto bylo garazowane od nowosci. Jakis rok temu odkupil go ojciec mojego mechanika od sasiada rodziny bo ten zmarl. Teraz jest czesciej uzywane I stoi pod chmurka. Wiem ze zrobili mu generalny przeglad I cos powymieniali. Nie chce za duzo na razie pytan zadawac bo facet pomysli ze jestem mega nagrzany hehe. Pewnie wyceni go na 2500-3000 funtow wiec nawet jak bedzie cos do wymiany to I tak sie oplaca. Dzieki za info

Opublikowano
Lej syntetyk z normą LL 04.

Motul ma bdb oleje. X clean ma taką normę.

 

Mógł byś zrobić zdjęcia wnętrza jak ono wygląda? Auto z takim przebiegiem jest praktycznie nie do dostania a jestem ciekaw jak wygląda auto w tak dziewiczym stanie :)

 

Jak tylko bede mogl porobie fotki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mimo wszystko, coś czuję że gumy w zawieszeniu to jednak w niedługim czasie się poddadzą, może nie ze zużycia, ale jednak ze starości.

Moja też miała fabryczne zawieszenie jak kupowałem, i byłem zadowolony (przez chwilę), ale gumy były tak sparciałe, że lada moment zaczęło się wszystko sypać, i niestety, mimo że sworznie były dobre, zawias poszedł do roboty.

A o fotki środka, to ja też poproszę :mrgreen:

Widziałem kiedyś na allegro e39 z 40tyś przebiegu (520i, polift, cena jak przebieg), ale bieda edyszyn, wiec w welurze, szaro i smutno w środku, tutaj było po prostu czysto, jakoś tak bez szału dla mnie, ale jakaś wypasista wersja w skórce i salonowym stanie, to ciekawość zżera jak to jest utrzymane :mrgreen:

Opublikowano

Zalać dobre oleje i jeździć. Jak coś się sypnie to wymienić. Nie ma co robić z zastanego auta kalekę :)

Wszystko wyjdzie jak auto posmakuje naszych dróg bo najwięcej ucierpieć mogły opony i zawieszenie. Ale też nie jest to jakiś stary rocznik żeby gumy sparciały. MOże nawet i rok dwa nic się nie będzie działo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.