Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Zaczęły szumieć łożyska, co za tym idzie treba zrobić :) Niestety znaleźć taki dyfer to nie lada sztuka, znalałem z przełożeniem 3,46 oraz 3,73 obydwa od benzyn i obydwa od automatów. Moje pytanie czy podejdą czy będzie duża różnica???Czy praktykuję się takie coś ? Ewentualnie z jakim przełożeniem mogę szukać ? Edytowane przez Haos
Opublikowano (edytowane)

Bedzie roznica, ale czy bedzie ci przeszkadzac to musisz sobie sam odpowiedziec.

Aby nie bylo roznicy to musisz wlozyc taki sam, czyli 3.91 (jezeli taki masz).

Te co podales beda troche dluzsze, czyli wieksza predkosc maksymalna na poszczegolnych biegach a przyspieszenia troszke spadnie w dol, choc z drugiej strony mozesz to nadrabiac krecac wyzej auto.

Jaka bedzie roznica to policz sobie tu: http://368s.com/tools/rpm

Ja na twoim miejscu wkladalbym dyfer z M3 zeszperowany, ma przelozenie 3.85.

Sam dyfer przekłada się razem z półosiami, pasuje PnP. Przerobić tylko trzeba wał, wiec musisz miec koncowke walu od M3. Ogarnie Ci to kazdy warsztat dorabiajacy waly do ciezarowek.

 

Z tych 2 co podales to wkladaj 3.73, roznica powinna byc niezauwazalna w sumie.

 

Jakbys chcial kombinowac bardziej to tu masz linka do E36 viewtopic.php?f=68&t=173452

Troche pokrecili wszystko na ostatnich wpisach i temat zostal zamkniety bez wyprostowania bledu ale ogolne pojecie ci da co i jak.

Zapoznaj sie tez z linkami z tegoz tematu.

 

Update:

Kolega mnie zainspirowal, wiec bede tez mial pytanie do wszystkich ktorzy upalali wczesniejsze auta i kombinowali z dyframi na rozne sposoby.

Moj dyfer ma przelozenie 2.56 a dyfry z M3 maja przelozenia 3.85 i 3.15 z DCT.

Czy taka duza roznice miedzy 2.56 a 3.15 odczuje bardzo?

Edytowane przez AndiT

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

Wiadomo, że wolałbym założyć taki jaki jest, ale na obecną chwilę cała polska obdzwoniona i niema:) Żadne dyfry od m3 mnie nie interesują jak również grubsze przeróbki :) Też mi się wydaje, że 3,73 będzie nie odczuwalne, ale czy podejdzie wogóle, bo wejście połosiek może być rożne jak również wału.... chyba .

 

 

 

Jest jeszcze opcja wymiany łożysk w dyfrze ale wychodzi znczniej drożej niż kupno dobrej używki

Opublikowano

Sprawdz i upewnij sie, ale powinno byc takie samo. Miarka w reke i odjazd :mrgreen:

M3 ma inne, wiec dla M3 trzeba z polosiami i kawalkiem walu, u Ciebie powinno byc P@P, jezeli ten dyfer jest z E9X oczywiscie.

 

Jak masz w dobrej cenie 3.73 to pakuj ten. Napisz tylko pozniej dla potomnych jak wrazenia, wg mnie roznica bedzie pomijalna w zasadzie.

 

Ja zaczalem myslec nad zmiana 2.56 na 3.15 i tu trzeba pomyslec mocno, bo roznica bedzie i to duza ale czy meczaca? Czy da sie z nia zyc? Musze to przemyslec :mrgreen:

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
Póki co jeszcze szukam, ciekawi mnie tylko jeszcze czy automat nie bedzie wariował z innymi przełożeniami w dyfrze, czy ma to jakieś znaczenie?
Opublikowano

NIe odpowiem bo nie dobieralem sie do dyfra jeszcze nigdy, ale wg mnie nie ma znaczenia, Masz tam wpiete jakies czujniki w dyfer u siebie czy nie?

Jak nie to na pewno nie bedzie problemu.

Nie wiem jak wal w automacie, wiec upewnij sie ze wejscie na dyfer od walu takie samo.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
Dyfer 3,73 w razie czego mam na miejscu, także napewno wezme swoj stary i będę porównywał, no nic poczekam jeszcze na burze mózgów :)
Opublikowano

Masz problem ze znalezieniem takiego dyfra 3.91, bo jest on z Xdriva :)

Poszczegolne cyfry to biegi: 1, 2, 3, 4, 5, 6, R, Dyfer, Obroty - Redline

325i E90 xDrive Sedan automatic 4.17 /2.34 /1.52 /1.14 /0.87 /0.69 /3.4 /3.91 /7000

325i E91 xDrive Wagon automatic 4.17 /2.34 /1.52 /1.14 /0.87 /0.69 /3.4 /3.91 /7000

328i E92 xDrive Coupe automatic 4.07 /2.37 /1.55 /1.16 /0.85 /0.67 /3.2 /3.91 /7000

328i E93 Convertible automatic 4.07 /2.37 /1.55 /1.16 /0.85 /0.67 /3.2 /3.91 /7000

 

a tu masz 3.73

325i E90 Sedan automatic 4.17 /2.34 /1.52 /1.14 /0.87 /0.69 /3.4 /3.73 /7000

328i E90 Sedan automatic 4.07 /2.37 /1.55 /1.16 /0.85 /0.67 /3.2 /3.73 /7000

328i E91 Wagon automatic 4.07 /2.37 /1.55 /1.16 /0.85 /0.67 /3.2 /3.73 /7000

328i E92 Coupe automatic 4.07 /2.37 /1.55 /1.16 /0.85 /0.67 /3.2 /3.73 /7000

 

Twoje BMW do ktorego szukasz to jest to z podpisu E90 335i M-Pakiet?

Jezeli tak to ktos juz tam swoje palce wkladal bo powinno byc jak ponizej:

335i E90 Sedan automatic 4.17 2.34 1.52 1.14 0.87 0.69 3.4 3.46 7000

335i E90 xDrive Sedan automatic 4.17 2.34 1.52 1.14 0.87 0.69 3.4 3.46 7000

 

Acha Ty szukasz do 320iA.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
Przełożenie 3,91 owszem jest w X-ach i są to przednie dyfry, które na allegro leżą....... a tak jak widzisz w temacie 320iA co daje nam benzyne w automacie bez xdriva . 335i nie powinienes sie sugerować, bo to nie o niej jest temat tylko o tej wymienionej w temacie. BTW do 335i prócz klocków i oleju nie dołożyłem jeszcze nic :)
Opublikowano

Spoko, jakos tak zasugerowalem sie 335i :mrgreen:

Dane dla 320diesel

Transmission type:manual

Number of gears:6

Gear ratios (overall):

I

5.14 (13.16)

II

2.83 (7.24)

III

1.804 (4.62)

IV

1.257 (3.22)

V

1 (2.56)

VI

0.831 (2.13)

R

4.638

 

Speed range(max speed on gears,top gear value theor.): (km/h/mph)

I:

39 / 24

II:

72 / 45

III:

112 / 70

IV:

161 / 100

V:

202 / 126

VI:

244 / 152

 

1000rpm speed: (km/h/mph)

I:

9.1 / 5.7

II:

16.4 / 10.2

III:

25.8 / 16

IV:

37 / 23

V:

46.5 / 28.9

VI:

56 / 34.8

Final drive ratio std:2.56

Standard tires:205/55 R 16 V

 

Dane za strona: http://www.automobile-catalog.com/car/2006/282095/bmw_320d.html

 

Info dla dieslowcow,

NIestety zmiana dyfra na 3.15 z 2.56 jest bez sensu, predkosc maksymalna spada do 180-190km/h.

Trzeci bieg do okolo 90km/h, aby przekroczyc 100 trzeba wbijac 4ty, bez sensu niestety :cry:

Ale do driftu nadawaloby sie pieknie, Caly czas bokiem :mrgreen:

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
Mam jeszcze jedno pytanie przerabiał ktoś regenracje dyfra- wymiane łożysk......mechanik zrobił kosztorys na 1200zl i własnie się wacham???
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
A więc problem rozwiązany, znalezienie dyfra o przełożeniu 3,91 graniczy z cudem :) take wiec zostały wymienione łożyskam dostępne tylko w ASO-1200zl
Opublikowano
Napisz jak po regeneracji toto chodzi, mnie straszyli że się nie uda i za 2tyś km będzie problem. Czy do zrobienia dyfra trzeba magika, czy wystarczy kompetentny mechanik?
Opublikowano
A więc problem rozwiązany, znalezienie dyfra o przełożeniu 3,91 graniczy z cudem :) take wiec zostały wymienione łożyskam dostępne tylko w ASO-1200zl

 

Ja słyszałem opinię, że łożyska do dyferencjałów E9X nie są dostępne. Ile zapłaciłeś w ASO za łożyska?? Bo rozumiem, że 1200 zł płaciłeś z robotą??

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
No tak bo aso zawsze ci powie, że się nieda, że nie występuje, a noż widelec wepchają ci nowy dyfer za milion złotych:) za same łożyska żeby nie skłamać dalem 900zl plus robota mojego dobrego mechanika, niemiałem wyjscia gdyż dyfer 3,91 to cieżki temat.
  • 5 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.