Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie. Pacjent to E46 98 318i z studenckim :) silnikiem M43TUB19. Problemy zaczęły się w połowie lutego i objawiały się trzęsącym silnikiem zaraz po uruchomieniu. Dodanie gazu powodowało większe trzęsienie budy. Po kilku minutach wszystko się stabilizowało ale silnik i tak nie chodził jak kiedyś. Komp nie wyrzucał błędów - do dzisiaj :) Zaraz po uruchomieniu korekcja wtrysków wystrzeliła na drugim cylindrze (patrz foto) żeby po 5 minutach niby się ustabilizować ale i tak cylindry 2 i 4 mają dużą odchyłkę. Na zdjęciach świece w komplecie jak i ta nieszczęsna druga która swoją drogą po wyjęciu była jakby ubabrana w oleju na gwincie ale bez przesady - po prostu była inna od pozostałych. Komputer wywala error 146 co wskazuje na cewkę drugiego cylindra (patrz foto). Cewka po oględzinach wygląda na pękniętą (spuchła) ale na wysokości 3 i 4 cylindra co oczywiście nie wyklucza uszkodzenia obwodu drugiego cylindra. Na koniec - nigdy nie miałem zawyżonej wartości kąta wyprzedzenia zapłonu (patrz foto). Świece wymieniłem na nowe które zaleca producent - takie jak były zamontowane NGK BKR6EQUP. Pytanie do Was - czy wymieniać listwę wtryskiwaczy? Czy zawyżona dawka i ten kąt wyprzedzenia może mieć coś wspólnego z błędami drugiej cewki. Nie chce wymieniać wszystkich elementów (za wyjątkiem cewki bo to bez gadania) co by nie iść w niepotrzebne koszta. Jakieś sugestie?

Pozdrawiam.

 

Wybaczcie jakość zdjęć - robione tosterem :)

 

http://images62.fotosik.pl/744/f526c7fcce799d87m.jpg

http://images65.fotosik.pl/744/a16af36ac1d0758fm.jpg

http://images63.fotosik.pl/743/b084cfbf4515d512m.jpg

http://images61.fotosik.pl/742/34a86ce32a1fc976m.jpg

http://images64.fotosik.pl/744/f89911e11690e86bm.jpg

http://images62.fotosik.pl/744/6877fc49aa320485m.jpg

Opublikowano

Up. Wielocewka wymieniona. Auto jedzie lepiej ale nadal z rana występuję zjawisko "trzęsienia budą". Dziwne że dzisiaj INPA pokazała korektę wtryskiwacza czwartego cylindra ???!?! po za skalą. O co w ogóle chodzi z ta korektą?? Może mi to ktoś łopatologicznie wyjaśnić? Mam wymienić wszystkie wtryskiwacze???

Pozdrawiam.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Up. Listwa z wtryskami wyjęta, wtryskiwacze oczyszczone w myjce ultradźwiękowej - drugi wtryskiwacz miał inne zabarwienie głowicy (wpadające w miedziany) no ale po czyszczeniu wygląda jak pozostałe, uszczelki jak nowe więc nie wymieniałem. Oczywiście nie omieszkałem podmienić wtrysku drugiego z czwartym co by rozwiać wątpliwości co do tego który jest "martwy" i k..... nie uwierzycie - po odpaleniu budą trzęsie nadal a korekcja która wylatuje grubo po za skale nadal wskazuje drugi cylinder???? WTF? Auto po nagrzaniu idzie wzorcowo. Wolne idealnie 750obr/min tylko ten start na zimnym który powoduje rozpadanie zgrzewów na karoserii :) Co do czyszczenia wtrysków to zauważyłem że już przy 200km/h ekomonizer nie wychodzi po za 20l/100km i ogólnie auto się żwawsze zrobiło - oby to nie placebo. Poradźcie gdzie jeszcze zaingerować co by ten problem rozwiązać.

Pozdrawiam.

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.