Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Was serdecznie Panowie.

Jestem dumnym posiadaczem e36 1.6 96 r. z gazem sekwencyjnym. Zwracam się do Was z ogromną prośba! Pomóżcie mi rozwikłać zagadkę dotyczącą odpalania mojej betki.

Przejdźmy do opisu problemu :

Żeby becia odpaliła trzeba przeważnie kręcic tak 5-7 sekund. Mam wrażenie, że czasami lekkie muśnięcie pedału gazu pomaga wprawić silnik w ruch. Po krótkim postoju np. po tankowaniu, pali normalnie. Co najdziwniejsze, czasami auto potrafi odpalić od strzała. Wydaję mi się też, że na nie do końca ochłodzonym silniku pali najgorzej, tak mniej więcej 30 stopni, a najlepiej, gdy jest mocno zmarźnięta (jak postała pare dni pod ksawerym, paliła jak nowa). Silnik gubi także obrotu podczas postoju na biegu jałowym (spadają, skaczą w dół, długo opadają z ~1200 na mniej więcej stałe ~950), czasami też przy zrzucaniu na luz podczas jazdy (dojeżdżanie do świateł) potrafi przygasnać na moment, tak że pojawia się kontrolka z akumulatorem, po czym zaczyna żyć na nowo. 2 razy zdarzyło się, że zgasła i nie wstała, trzeba było kręcić. Dodam, że to samo dzieje się podczas jazdy na benzynie. Gazownik powiedział, że reduktor puszcza gaz do kolektora ssącego, wymiana reduktora, 500 zł, 0 poprawy ... Beta pali ok 3l/100km benzyny na rozruch lecz biorać pod uwagę krótkie trasy jakie pokonuję oraz pogodę, uważam, że jest to do przeżycia (jak sądzicie?). Na komputerze pokazało błąd sondy lambda.

Moje wnioski :

- silniczek krokowy (obroty)

- czujnik położenia wału korbowego (odpalanie)

- sonda? (pali gazu normalnie ok 10-11l/100km)

Z góry dziękuję za każdą próbę pomocy.

Pozdrawiam

 

 

 

Lektura na przyszłość!!!

viewtopic.php?f=68&t=120678

Opublikowano

Zacząć od zamoczenia krokowca w benzynie ekstrakcyjnej na noc?

Czytałem, że nie wszystkie wersję mają to ustrojstwo, jak sprawdzić czy w mojej wersji jest? I jak się do tego dobrać?

Mam nadzieję, że ktoś się zainteresuje tematem :) I wybaczcie zła nazwę tematu, już się z lekturą zapoznałem, także nie powtórzy się :)

Opublikowano
Nie mocz krokowca w żadnych takich gównach. ; / Krokowiec ma w sobie fabryczne smarowanie i wyluczesz to jak zamoczysz go na taki czas. tedy długo nei pochodzi. Jak już kup preparat do czyszczenia gaźników i próbuj. Podjedz na kompa i zobacz czy przepływka nie ma winy.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Tak jak pisałem jedyny błąd na kompie to błąd sondy lambda. Tak jak pisałem w tym temacie http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=242062 , uszczelniłem wąż odmy i betka odpalała jak marzenie, potem wziąłem się za czyszczenie krokowca, zamontowałem i znowu to samo, czy to bez czy z silniczkiem krokowym ... Jest to możliwe? Wg mnie takie cuda się nie zdarzają, ale może ktoś się spotkał z takim problemem? Mam nadzieję, że tym razem znajdę jakąś cenna wskazówkę :) Pozdrawiam i szerokości.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ja wczoraj pozbylem sie tego problemu :) Mianowicie wymienilem odmę :) sam zaworek bez węży koszt 110 zł i autko jezdzi i pali jak marzenie :) Popsikaj plakiem koło odmy jak będzie ciągła na obrotach tzn ze do wymiany :) Ja mam problem z głowy dziękuję, cześć :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.