Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam!

 

Po 2 sezonach na runflatach 19" mówię dość i miałem wczoraj dość spory dylemat, które opony ze zwykłych wybrać. Ja mam trochę niepopularne podejście, że bezpieczeństwo jest najważniejsze :wink: więc w grę wchodził tylko nowy komplet i tylko klasa wyższa. Po nieprzyjemnych doświadczeniach z Dunlopami Sport Maxx GT - po 6 mies normalnej jazdy autem, które było z założenia do jeżdżenia "lokalnie" (czyli dziur nie widziało, jazda tylko i wyłącznie po znanych drogach) pojawiły się bąble na 2 przeciwległych oponach. Tym razem więc wybór padł na montowane seryjnie w M5 :mrgreen: Micheliny Pilot Super Sport.

 

Moje pytania brzmią:

 

1. Czy ktoś zmieniał już w F10 opony RFT na zwykłe? Jakie wrażenia, czego mogę się spodziewać? Mam zawieszenie M-sport wiec licze na przynajmniej lepszy komfort :)

 

2. Jakie rozwiązanie polecacie w razie przebicia? Wiem że są jakieś rozwiązania pompujące taka oponę. Runflaty wymieniam m.in. dlatego że przebiłem jedną opone, na której spokojnie 20km powoli i bez stresu dojechałem do domu.

 

Pozdrawiam

Zodiac

Opublikowano

1. Czy ktoś zmieniał już w F10 opony RFT na zwykłe? Jakie wrażenia, czego mogę się spodziewać? Mam zawieszenie M-sport wiec licze na przynajmniej lepszy komfort :)

 

Komfort na 20" z tradcyjnymi oponami jest lepszy niz na 19" z runflatami.

Opublikowano

prowadzę serwis więc o oponach wiem (nie chwaląc się) troszkę więcej

 

Po pierwsze - bomble z boku są TYLKO wtedy gdy wjedzie się w dziurę. Pękają osnowy opony (potocznie: druty) i zonk, opona złom

 

Chcesz kupić jakieś 19` przyzwoite? Doradzę ci, daj sobie spokój z Michelinem, opona przereklamowana, a PSS od seryjnego montażu w M5 służy do jazdy jaką przewidziano dla M5, czyli szybko, sportowo, ale i nie za długo na komplecie, pójdą w mgnieniu oka.

 

Z prestiżowych polecam śmiało (w kolejności): Pirelli P zero, lub P zero rosso, Dunlopa Maxx GT (RT słaby jest), Goodyear FI seria 2 . Potrzebujesz jakąś ofertę zapraszam na priv.

Odradzam Run Flat, bo jak przebijesz taką oponę, to raz że jej już prawdopodobnie nie zakleisz, a dwa że jest o 30% droższa. A jak się trafi zwykły "kapeć" wystarczy zadzwonić do ubezpieczyciela i w ramach AC za free cię lawetą dowiozą do wulkanizatora, bez stresu i brudu związanego z awarią na drodze

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dostałem PSS, okazały się jednak za miękkie, zatęskniłem za idealnym jazdą "jak po torach" na runflacie :mrgreen: i wymieniam na Primacy HP. Trochę mnie czeka jazdy po EU w tym roku i po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw, wolę nie ryzykować, że gdzieś na trasie w środku nocy trzeba będzie się zatrzymać i pompować oponę...

 

Na runflaty wziąłem ubezpieczenie (AGA International S.A.), mają zwrócić kasę w razie przebicia, zobaczymy, czy to działa :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.