Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Ostatnimi czasy stałem się szczęśliwym nabywcą kabelka do diagnostyki BMW. Mój entuzjazm został przygaszony przy pierwszym podłączeniu sprzętu i zdiagnozowaniu programem INPA błędu przekaźnika świec żarowych (świece wszystkie wymienione przed zimą). Rzeczywiście moja e39 odpala tak jak jej się podoba ( zawsze za pierwszym razem, jednak czasami wymaga to dwóch sekund "kręcenia" rozrusznikiem, a czasami od razu - niezależnie od temperatury) :( . Moje pytanie brzmi:

 

1) Czy w moim modelu przekaźnik umiejscowiony jest gdzieś przy rozruszniku, czy może pod filtrem przeciwpyłowym po stronie pasażera?

2) Czy po zlokalizowaniu i odłączeniu w/w przekaźnika samochód będzie odpalał? ( Chcę wysłać przekaźnik do regeneracji, a bmka byłaby cały czas jeżdżona)

 

Proszę o udzielenie mi odpowiedzi na powyższe pytania.

pozdrawiam

Opublikowano
Nie wiem czy dobrze celujesz w przyczynę problemów z odpalaniem. Przy niskich temperaturach telepało ci silnikiem przez kilka sekund po odpaleniu? Kontrolka od grzania świec gaśnie od razu po przekręceniu kluczyka czy świeci chwile jak odpalasz zimny silnik? Po skasowaniu błąd powrócił?
Opublikowano

Błąd powrócił. Nie telepało mi silnikiem w ogóle, po prostu czuć było że mu ciężko, ale odpalał za pierwszym razem - ZAWSZE. Kontrolka od świec, po odpaleniu gaśnie od razu.

Myślisz że może to być coś innego?

 

pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.

Opublikowano
Może masz taką usterkę, że przekaźnik nie odłącza świec i grzeją cały czas, bo gdyby nie grzały to przy większych mrozach by "kulał" po odpaleniu. U mnie też czasami pali od strzała a czasem musi przekręcić ze 3 razy silnikiem żeby zaskoczył i nie ma to raczej związku ze świecami żarowymi (nie mam żadnych błędów w sterowniku)
Opublikowano
Dlatego też wydaje mi się że to przekaźnik. A czy potrafisz odpowiedzieć na któreś z moich w/w pytań dot. lokalizacji przekaźnika w moim aucie ( rok 2003) oraz tego czy po odłączeniu przekaźnika samochód będzie palił?
Opublikowano

Przekaźnik powinien być pod filtrem p.pyłowym pasażera. Co do tego czy będzie odpalał - nie wiem ale na 99% tak, odepnij kostkę i się przekonasz, silnik raczej nie wybuchnie :wink:

Jak już pisałem wcześniej ta usterka prawdopodobnie nie ma wpływu na odpalanie ciepłego silnika a tylko i wyłącznie zimnego ale może się mylę.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.