Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jestem szczęśliwym posiadaczem samochodu marki BMW model E46 320D 136km 2001r. M47

Niestety mam problem z powolnym nagrzewaniem się auta. Nie tak dawno wymieniłem oba termostaty (główny,EGR) na oryginalne, ponieważ auto nie dogrzewało się tak jak trzeba i wskazówka nie osiągała "pionu". Teraz po wymianie termostatów auto osiąga "pion" ale dopiero po przejechaniu około 14-15km co moim zdaniem jest zbyt długą trasą tym bardziej, że temp. na zewnątrz wynosi około 6 stopni na plusie, i jadę w miaro szybko około 100km/h .

Wykluczam, że któryś z termostatów jest walnięty, bo jest to część oryginalna oraz żeby było coś z nimi nie tak wskazówka nie osiągnęłaby "pionu" lub wychylałaby się delikatnie w stronę czerwonego pola.

Wykluczam również żaluzję przy chłodnicy ponieważ zamyka/otwiera się wtedy kiedy trzeba.

Wykluczam również, że auto jest źle odpowietrzone, bo wtedy albo by się nie dogrzewało albo przegrzewało.

Czytałem na forum, że w moim modelu auta jest coś takiego jak "elektryczny podgrzewacz wody" otworzyłem maskę samochodu i rzeczywiście takie coś jest u mnie. Zagłębiłem się w temat podgrzewacza wody i zrobiłem mały test :odpaliłem auto rano gdy miał zimny silnik, klima-tronik nastawiłem: nawiew na połowę a temp. na maxa. i obserwowałem co dzieję się z autem. Zauważyłem falowanie obrotów co jakieś 35s wskazówka obrotów wyraźnie podskakiwała do góry i opadała i tak cały czas cyklicznie. Wysiadłem z auta po 5 min, otworzyłem maskę i zacząłem dotykać podgrzewacza wody, był on lekko ciepły lecz nie gorący. Następnie wsiadłem do auta i wyłączyłem całkowicie klima-tronik i obserwowałem co się dzieje, ku mojemu zdziwieniu falowanie obrotów zniknęło i silnik pracował równo. Zrobiłem taki sam test na nagrzanym już silniku gdy miał już wskazówkę w "pionie" i nie zauważyłem żadnego falowania obrotów przy włączonym klima-troniku czy wyłączonym, silnik pracuje idealnie równo.

 

Pytanie do Was bardziej doświadczonych użytkowników forum, którzy bardziej znają się na samochodach bmw niż ja. Czy ten podgrzewacz wody jest zepsuty i powinien być wymieniony? Czy to on jest przyczyną powolnego nagrzewania się samochodu czy może podejrzewacie jakąś inną usterkę którą pominąłem.

Bardzo Was proszę o pomoc .

Opublikowano
Praktycznie na 99% masz walnięty podgrzewacz. Teoretycznie możne ja naprawiać ale łatwiej kupić sprawny używany. Mam ten sam silnik co Ty, wszystko było sprawne po za podgrzewaczem. Wymieniłem go i silnik nagrzewa się dużo szybciej. Koszt 100 zł za urządzenie.
Opublikowano
Osobiscie polecalbym naprawe, bo strasznie ciezko jest trafic na sprawny. Jak dobrze kojarze, kolega Roger-Nysa naprawia te podgrzewacze
http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.