Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

opiszę z lekka swoją nieciekawą sytuację.. około miesiąca temu miałem dzwon w krawężnik, przy skręcie w lewo ściągnęło mnie na krawężnik i prawym kołem uderzyłem równolegle do krawężnika, efekt - felga do wymiany, kąt pochylenia koła się zmienił i zmieniona bieżność, kierownica jest lekko przekrzywiona w lewą stronę. Żeby prosto jeździć kierownica musi być pochylona lekko w lewą stronę, dodam tylko, że cały czas jest w tej pozycji i auta nie ściąga, no chyba że kierownicę mam w neutralnej pozycji to od razu leci w prawo auto.. dziś wracałem do domu od teściów i przy lekkim zakręcie usłyszałem stukanie, jakby coś biło o inny element auta, myślałem że kapcia mam albo coś. Wysiadłem i sprawdziłem - kapcia nie było. Skręciłem kierownicą maksymalnie w lewo i poprosiłem dziewczynę by pokręciła lekko w prawo i w lewo, słyszałem stukanie dochodzące z lewej strony, jakby coś przeskakiwało. Stukanie pojawia się gdy lekko skręcam, gdy kręcę w lewo, stuki idą z prawej strony, jak kręcę w prawo, dochodzą z lewej strony.. proszę mi powiedzieć, co mnie czeka do wymiany, jakie koszta itp, jestem załamany, bo w tej chwili jestem na etapie poszukiwania roboty, jutro na rozmowę kwalifikacyjną miałem jechać i mam problem :(

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
bokiem się jeździć zachciało widzę i zapomniało wyłączyć zabezpieczenia :P u mnie na szczęście bez pokrzywionych felg i całej reszty. najprościej będzie jak pojedziesz na trzepaki. za 20zł chłopaki Ci wytelepią wszystko i postawią diagnozę
niemożliwe staje się możliwe http://www.biuroprojektow.info/
Opublikowano

Byłem.. zapłaciłem 20zł za nic, bo nic nie było widać. Chodzi mi o tą prawą stronę co była walnięta, bo wtedy żadnych problemów ze stukaniem nie było. Z diagnostą stwierdziliśmy, że po prostu trzeba rozebrać prawą stronę i obejrzeć wszystko dokładnie. Bo prawe koło ma 0 stopni w stosunku do lewego, które ma fabrycznie negatyw, z 3 stopnie? Tak przynajmniej usłyszałem.

 

Nie, nie zachcialo mi się driftować, przede mną auto jechało i pomyślałem że zdąże przed nim. Pech chciał, że to była kostka i był sam lód, a ja miałem ASC wyłączone, anty poślizg pozostał włączony.. próbowałem dodać gazu żeby wyprostować auto ale nic nie dało, system sam mnie hamował i ciągnął prosto na krawężnik.

Opublikowano

zmień diagnostę :duh:

 

przyjrzyj się tutaj:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM11&mospid=47636&btnr=31_0404&hg=31&fg=05

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM11&mospid=47636&btnr=31_0407&hg=31&fg=10

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM11&mospid=47636&btnr=31_0405&hg=31&fg=10

 

i powiedz mi, której części nie da się zobaczyć stojąc pod autem? klocki jeszcze sprawdź. może jest pęknięty i w jakiś magiczny sposób nie wypadł

niemożliwe staje się możliwe http://www.biuroprojektow.info/
Opublikowano
Całą kolumnę McPhersone trzeba byłoby zdjąć, może na zwrotnicy gdzie wchodzi amortyzator coś jest wygięte i tego nie widać.
Opublikowano
po podniesieniu maski widziałbyś, że coś jest nie tak ze śrubami. odkręć koło i sprawdź dobrze klocki i tarcze
Tarcza ma lekki opór w jednym miejscu jak kręciłem. Prawdopodobnie jutro dopiero zdejmę koło i sprawdzę dokładnie. Śruby na kielichu są w porządku, bo sprawdzałem, czyli mogę wykluczyć skrzywiony kielich? To byłby najgorszy scenariusz z możliwych..
Opublikowano
Rozbierałem prawą stronę, hamulce i tarcze, wg mnie jest przestawiona zwrotnica, no ale co laik może o tym wiedzieć. Za to ogarnąłem temat stukania po lewej stronie. Jak ktoś zgadnie, co było przyczyną, stawiam kratę piwa... dodam, że była to błahostka.
Opublikowano

Na zlokalizowanie? 1 minuta. Dobra, nie będę bawił się w zgadywanki. Problemem były słabo dokręcone śruby :duh: musiałem zapewne lewą strone zapomnieć dokręcić jak miesiąc temu zdejmowałem obie strony w celu porównania układu kierowniczego i zawieszenia. Jak miałem podniesione teraz auto z prawej strony i zdjęte koło, to zacząłem skręcać i kręcić kołem, tak żeby odzwierciedlić jazdę, pod każdym kątem skrętu nie było słychać żadnego pukania, ani luzu. Za to jak zacząłem kierownicą kręcić, to z lewej strony słyszałem pukanie. Założyłem prawe koło i poszedłem z podnośnikiem na lewą stronę żeby lekko podnieść i odręcić śruby. Ku mojemu zaskoczeniu - śruby mogłem ręką odkręcić ;p jak zdjąłem koło, to żadnych stuków nie było. Założyłem, przejechałem się i jak ręką odjął, jedyny problem to geometria i lekko walnięty kąt w prawym kole, tak jak było wcześniej.

 

Aha, jedna rzecz. Kiedyś miałem styczność ze słabo dokręconymi śrubami, efektem było pływanie auta, ale na pewno nie stukanie (moje poprzednie auto). No cóż, chociaż kamień spadł mi z serca, że magiel nie pójdzie do regeneracji.

Opublikowano
koniecznie zmień diagnostę............
U tego diagnosty byłem 2 razy, a ten problem pojawił się wczoraj i u niego nie byłem, źle mnie chyba zrozumiałeś :)
Opublikowano
Byłem.. zapłaciłem 20zł za nic, bo nic nie było widać. Chodzi mi o tą prawą stronę co była walnięta, bo wtedy żadnych problemów ze stukaniem nie było. Z diagnostą stwierdziliśmy, że po prostu trzeba rozebrać prawą stronę i obejrzeć wszystko dokładnie.

 

tu zrozumiałem, że z aktualnym problemem byłeś u diagnosty i nie zauważył tego ;) grunt, że nic poważnego

niemożliwe staje się możliwe http://www.biuroprojektow.info/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.