Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Co myślicie o poniższym wykresie z hamowni - byłem dzisiaj sprawdzić auto, bo mam wrażenie że nie jedzie jak powinno...

Ogólnie auto jest ok 4% poniżej wartości podawanych przez producenta - niby nie tragedia (paliwo, filtry, etc) ale zastanawia mnie dołek zaraz po starcie i to że moment maksymalny nie jest osiągany przy podawanych przez producenta obrotach tylko prawie 500rpm później.

Z innych objawów zauważyłem że ekonomizer nie zamyka mi 20l na 4-tym biegu a wydaje mi się że powinien.

Do tej pory wydawało mi się że właśnie kiepski dół, większe spalanie i brak wrażenia jazdy autem z turbo to wina przepływomierza, ale na sprawdzeniu live data wyszło że przepływomierz działa, ciśnienie doładowania też prawidłowe (niestety to nie było robione DISem więc nie widziałem zapotrzebowania vs. to co daje przepływka)

 

WP_20140207_001+%25281%2529.jpg

 

 

znalazłem też wykres u Rogala z tym samym silnikiem, tam jest zdecydowanie lepiej u dołu (jeszcze przed wirusem)

 

376661_410053479054305_372573361_n.jpg

 

a tak to jedzie...

Edytowane przez damko
Opublikowano

Zapnij sobie inpę i sprawdź ciśnienie w dolocie czy nadąża za zadanym i przepływ powietrza czy przepływka mierzy jak trzeba.

Przepływki się brudzą i nie mierzą tak jak trzeba. Czyli jest przyrost ale za mały o ileś tam procent (zależy jak zabrudzona jest). Ekonomizer u mnie też nie domyka na 4 biegu i ja już myślę o wymianie. Dodatkowo może być trochę więcej dymu jeśli nie masz dpf.

Opublikowano

Dzięki za sugestię gdybym miał dostęp do kabelka i programu to już bym to zrobił ;/

Roger-Nysa podpowiada żeby podpiąć pod DIS jednak.

A może jest ktoś na forum z Mielca / Tarnobrzega / Rzeszowa / Dębicy / Tarnowa i jutro lub po jutrze mógłby mnie podpiąć?

Opublikowano
Być może różnica na dole wynika tylko z pomiaru. Ja miałem u Rogala tez trochę wiecej Nm na dole niż na innej hamowani. Moc wyszła identycznie. Po prostu rogal ma hamownie obciążeniowa co pozwala sie turbinie bardziej rozkręcić. Być może to tylko to.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Podmieniłem przepływkę z innego auta... i efekt chyba żaden, ale...

Auto trochę lepiej idzie - mam wrażenie że kupiłem po prostu "zamulone". Tam jest komputer adaptacyjny? Trochę go przewietrzyłem na wyższych prędkościach i mam wrażenie że jedzie lepiej - może to tylko wrażenie ale robione pomiary wskazują rzeczywiście na lepsze parametry...

Sprawdziłem też siłownik od kierownicy turbo, chodzi lekko i do oporu w każdą stronę, więc kierownice zapieczone raczej nie są (gość z hamowni sugerował czyszczenie chemicznie jakimś sprayem bo mogą być zablokowane...)

Spalanie też spadło obecnie 6,5-7 l/100km (ostatnie 600km w trybie mieszanym, wg komputera)

 

a mam jeszcze pytanie - skoro już zaglądnąłem pod maskę to od razu sprawdziłem dolot i zauważyłem ślady oleju w oznaczonych miejscach

1 - nie wiem co to jest...

2 - chyba AGR

i turbina

mam się martwić czy to normalne?

 

WP_20140209_013_b.jpg

Opublikowano

A może mi ktoś podpowiedzieć od czego jest ta rurka oznaczona na zdjęcia nr 1 ?

 

Jeszcze jedno pytanie, jak najłatwiej sprawdzić czy cały dolot od filtra powietrza do kolektora jest sprawny / szczelny, etc.?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

2 tygodnie później... po wymianie przepływki (niepotrzebnie), rury dolotu (sparciała guma - poszło na wszelki wypadek), rozruszaniu auta w pełnym zakresie obrotów i aktualizacji wszystkich sterowników, podjechałem na hamownie tym razem obciążeniową i...

tak to wygląda :-) (prawie seria z katalogu)

 

E91+318d+122KM+-+SERIA.jpg

 

 

zostało mi załatwić temat błędów:

 

MOSTGW

A177 - wiatraczek CCC ? Raz na jakiś czas navi przestaje widzieć płytę i wywala błąd, ale nie wiem czy to jest z tym powiązane w jakiś sposób.

 

CID

A468 - external cable break

Opublikowano

Szczerze to nie wiem co pomogło. Po zakupie auto było jakieś takie nie do życia. Przepływka była chyba sprawna - nie miałem jak sprawdzić, podmieniłem z drugiego auta trochę testowałem, wyszło że nieco lepiej od dołu się zbiera więc wymieniłem, podobnie olej, filtry, ta plecionka z dolotu bo nie wyglądała na szczelną i tak po tym testowaniu wyszło że 0-80 i 0-100 jest już blisko serii, doszła aktualizacja sterowników, znów testy i udało się osiągnąć katalogowe przyśpieszenia. Auto zaczęło normalnie jeździć i spalanie też spadło więc sukces. :-)

 

a że auto doprowadzone do właściwego stanu, to Rogalotti przy okazji nieco je poprawił

 

E91+318d+122KM+-++MOD.jpg

 

 

A co to tego dołeczka na początku na pierwszym wykresie to zastanawiam się czy to nie wina tego zaworka przy sprzęgle (CDV) - chociaż to przy innych obrotach zaobserwowałem...

Widać to na poniższym filmiku, 3500 rpm, puszczam sprzęgło, gaz w podłogę i obroty pozostają na swoim miejscu, uślizgu kół nie zanotowano, auto przyśpiesza. Towarzyszy temu taki charakterystyczny dźwięk, po osiągnięciu 30km/h auto ciągnie już normalnie, sprzęgło się nie ślizga a mam wrażenie że coś je przytrzymuje i rusza łagodnie.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.