Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

zaczne od konca czyli to dziala!!!

http://images63.fotosik.pl/631/26ddc438aabcafcdm.jpg

Powyzej wykres zrobiony przy zalozeniu waga auta all 1930kilo (1800 waga auta z wagi, moje over 100+ laptop.. nie mialem mozliwosci zaznaczenia, ze to 4x4, auto wg papierow ma miec 235ps)

polazlem do czipmachera z hamownia drogowa (ale pomiaru z racji zimowych klimatow na drodze nie robilismy jeszcze).. wiec zrobilem na szybko log kpowerowy w miescie na drodze bocznej nie do konca plaskiej (wykres serii byl na plaskiej autostradzie)

http://images63.fotosik.pl/631/2502d8eb82d4f537m.jpg

jak widac zauwaza zmiane i majac ten wykres + logi z ladowania T, dawek paliwa, przeplywu powietrza (+ wglad w zmiany w mapach w winolsie) jestem przygotowany na rozmowe na temat tego co chcialbym zmienic

 

A teraz od poczatku...

3/4 tunerow uzywa hamowni drogowej do hamowania aut. Polega to na tym, ze montuja "tarczkę" na kole samochou (mierzącą prędkosc auta)

http://images62.fotosik.pl/508/7171da5b75cccac1m.jpg

http://images63.fotosik.pl/507/3c3e7efb203dacafm.jpg

 

i mierza przyspieszenie np na 2gim/3cim biegu, sprzeglo przy odcince i mierza w jakim tempie auto wytraca predkosc

Po podaniu kilku parametrow do programu (najwazniejszy to waga auta) program rysuje wykres mocy jako wynik czipa

http://images62.fotosik.pl/508/f336750ec19754ffm.jpg

 

Co wiec potrzeba do takigo do stworzenia takiego wykresu?

1) zlogowac przyspieszanie i wytracie predkosci do pliku

2) znac wage auta

3) posiadac program, ktory te dane przeliczy

 

Ad 1)

Tutaj INPA okazuje sie bieda... nie ma fcji logowania wybranych parametrów do pliku-) Natomiast mozna to zrobic w oparciu i edibas!

INPA to program, ktory "gada z kabelkiem" za posrednictwem interfejsu jakim jest EDIBAS (chyba ncs expert tez w taki sposob komunikuje sie z kablem). Interface EDIBAS jest upubliczniony i mozna tworzyc wlasnie programy diagnostyczne na jego bazie

Takiem programem jest program TESTO do sciagniecia tutaj (caly mega watek co i jak)

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1830510-Diagnostic-program-with-realtime-graph-view

 

Program ma fcje logowania do pliku danych w podobny sposob jak robia to programy vw (vagcom/vcds)

Nalezy wiec zlogowac do pliku:

tms (timestamp)

predkosc

obroty

(pozniej dodam istotna informacje na temat logowania predkosci)

Ad 2)

W papierach mam o ile pamietam 1720 a w realu wyszlo mi 1800... jedno z poprzednich aut w papierach 1210 a w realu 1300 wiec wadze auta w papierach bym nie ufal...

idziemy wiec na zlom, punkt sprzedazy wegla itp i wazymy auto... pamietamy o tym, ze do pomiarow liczymy kompletna wage auta z paliwem i kierowca, laptopem itp!

 

Ad 3)

Tutaj wracamy znowu do vw.... jak wspomialem vagcom/vcds oferuja bez cyrkow logowanie do pliku i ktos bazujac na bazie standardu logow vagcom stworzyl program KPOWER, ktory potrafi wczytac potrzebne dane z pliku CSV z logami VW i wygenerowac wykres

KPOWER uzywa takiego standardu logow

http://images65.fotosik.pl/508/cbed40338f2a581fm.jpg

 

Co wiec nam potrzeba? Musimy:

- sciagnac program kpower

- przekonwertowac zrobione logi z progrmau testo do standardu vagcom/vcds: mozna to zrobic recznie w excelu lub skorzystac z mojego excela z makrami

- podac wage auta z kierowca, temperature, wczytac logi i generujemy wykres jak np

http://images62.fotosik.pl/508/1060d43464363191m.jpg

- wczytac logi "vagcomowe" do KPOWER

http://images64.fotosik.pl/508/7c0c2c82ce2c9217m.jpg

- wygenerowac wykres

http://images65.fotosik.pl/508/51decde6688a28edm.jpg

 

 

Powroce na chwile do programu testo: po wybraniu ecu wybieramy zestaw parametrow i problem taki, ze nie ma defaultowo do wyboru predkosci -) (chyba, ze autor programu juz dodal..)

Co wiec robimy? Modyfikujemy pliki konf

katalog jobs i szukamy wlasciwego dla nas pliku CUSTOMJOBS.BIV i go modyfikujemy

np

JOBCOMMENT:Values #3

JOBARGUMENT:002f007a002c14b6004a005b00c200c300340055005000880052003a18a514c20036009b00da0066000c

 

zmieniam na

JOBCOMMENT:Values #3

JOBARGUMENT:002f007a002c14b6004a005b00c200c300340055005000880052003a18a514c20036009b00da0066000c0032

 

Co zrobilem? do zestawu parametrow "values #3" dodalem parametr 0032, ktory w edibasie oznacza predkosci (patrz: params.xls)... dzieki temu w liscie parametrow pojawi sie predkosc do wyboru

 

 

Wsio... enjoy:)

 

Uwagi do KPOWER vs testo

Program testo loguje calkiem gesto dane o predkosci. Po ich wczytaniu do kpower wychodzi strasznie posieczkany wykres + sa duze klopoty z ich wczytaniem do kpower z csv. Problem rozwiazalem poprzez redukcje ilosci danych (zwyczajnie biore w moim konwertujacym excelu co ktorys wiersz / patrz arkusz z parametrami/)

Kpower wzgledem programow do obslugi "hamowni z walizki" jest dosyc ubogi.. nie mozna zaznaczyc, ze to automat, 4x4 czy jakiej szerokie kapcie mamy. Ponadtwo bazujemy na predkosci widzianej przez auto a ta jest troche zawyzona najczesciej. Jednym slowem uzytecznosc takiego wykresu jest mniejsza niz wykresu z hamowni nawet drogowej

Mysle, ze jest dobry sposob do obliczenia delty przed i po czipie czy tez sprawdzenia przebiegu momentu itp

 

 

Ogolnie programem KPOWER mozemy zlgoowac do pliki air flow, ladowanie T, zadane ladowanie T, cisnienie rail, odczyt z sondy lambda, temperatura spalin itp itd - jezeli chodzi o logowanie to jest to narzedzie oferujace wszsytkie technicznie dostepne parametry (a nie to co ktos laskawie wybral w inpie)

 

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

z automatami jest problem... automaty bmw to klasyczne automaty wiec ida na poslizgu - nie wiem zwyczajnie czy to ma wiekszy sens mierzyc (trzeba sprawdzic empirycznie... ogolnie wyniki hamowania automatu sa troche zafalszowane przez te poslizgi) - dodatkowo dochodzi problem zrzutki na N przy pelnych obrotach .. zdania na temat tego czy to zdrowe dla automatu sa podzielone

 

Legalnosc:

Inpa: samie wiecie

Program TESTO jest chwilowo w wersji testowej rozpowszechniany "za darmoche". Progra KPOWER jest w wersji pelnej platnej jak i testowej z ograniczeniem takim, ze nie mozna zapisywac wykreow do pliki (mi screenshot z ekranu wystarcza)

Mi udalo sie wszystko lacznie z inpa odpalic na win764b (w jakas swieza inpe musialem sie zaopatrzec)

Pliki

params.zip - jest to excel z rozpisanymi parametrami (kody techniczne "edibasowe") mozliwymi do logowania

http://speedy.sh/4Bwwf/params.zip

 

testo2kpower.zip - moj excel konwertujacy logi TESTO to formatu kpower (nieistotne dane dla kpower jak np SOI/poczatek wtrysku uzupelnia dummy danymi)

http://speedy.sh/RhGGU/testo2kpower.zip

 

http://shop.dieselschrauber.de/ - tu sciagnij kpower w wersji demu

http://phenoboy.kapsi.fi/testo - tutaj mamy testo (w linku do forum/wyzej/ jest tez link do ewentualnie brakujacych dll-ek)

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

  • 1 rok później...
Opublikowano

świetny opis i dość przystępnie napisany.

 

Dzięki opisowi można sobie zmierzyć deltę nie tylko przed/po chipsie ale i po większych remontach/modyfikacjach.. :)

 

Pozdro!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.