Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem. Kupiłem wzmacniacz i nie mam do niego instrukcji obsługi. W wzmacniaczu są 3 kable zasilające: czarny masa, i 2 plusy z tym że jeden grubszy drugi cieńszy(czerwone) nie wiem czy dobrze myśle ale ten gruby czerwony to chyba plus pod akumulator a ten cieńszy to plus od radia żeby włączał wzmacniacz jak włącze radyjko. Napiszcie czy dobrze myśle i jaki gruby przewód musi być to tego plusa od radia co włącza wzmaka. A i jeszcze jedno pytanko czy kabel od akumulatora też musi iść przez stacyjkę czy bezpośrednio od akumulatora i jaki gruby przewód? Wzmacniacz ma 200 WATT. Mam nadzieję że masę mogę podłaczyć do karoserii.

Pozdrawiam

P.S. jestem zielony z elektryki

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano
A więc z tymi kablami to tak jak mówisz. Jeden masa i może być do karoserii, drugi plus od akumlatora i najlepiej przez bezpiecznik (nie wiem dokładnie jaka średnica ale coś około 5-10mm chyba wystarczy), a ten trzeci to plus od radia i podłancza się go tam gdzie po załączeniu radia pojawia się + (np plus na elektryczną antene) i może on być cieńszy np 1-2.5mm.

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie jak wyżej.

 

Ten "gruby" to im grubszy tym lepszy (walczymy o rezystancję która na przykład przy 30A ma już spore znaczenie), nie ma iść przez stacyjkę, tylko bezpośrednio, bezpiczenik obowiązkowy, jeżeli nie ma zabezpieczenia w samym wzmacniaczu. Nawet jeżeli zabezpieczenie we wzmacniaczu jest, to można wsadzić dodatkowo bezpiecznik w pobliżu akumulatora (taki przesadzony koło 50-70A, nie ma zabezpieczyć wzmacniacza w tym przypadku, tylko akumulator przed zwarciem kabla zasilającego do masy). Minus oczywiście możesz przykręcić do karoserii, byleby dobrze taka "śruba" przewodziła.

Kai
Opublikowano
Kable można kupić w zestawie. Koszto to od 50zł ( nie najlepsza jakośc ale działają OK i nie ma z nimi problemów jak sie je dobrze zainstaluje) Jeśli nie to tak jak wczesniej. + do Akumyim grubszy tymlepszy (tulko bez przesady ;) ) Minus do karoseri o podobnej średnicy co +, a kabelek sterujący "remote" nie musi być gróby tylko taki zeby przewodził sobie 12V bez zadnych wielkich problemów. On odpowiada tylko za to ze uruchamia wzmacniacz i nie ma zadnego wiekszego poboru prądu.
Opublikowano
powiedzcie mi jak przejs z alumulatora kablami przez auto az do bagaznika bo niewiem za bardzo jaka droga isc?? dzieki za pomoc

a w jakim bmw?

 

Potrzeba znależć jakieś przejście z komory silnika do kabiny, może znajdzie się jakaś wolna przelotka lub próbować przepchać jakoś przez przelotke z instalacji. Póżniej najlepiej wzdłuż progów pod pod tylnią kanape, którą demontujesz i tam znowu szukasz przelotki do bagażnika i już. Zostaje tylko podłączyć i gra. :dance:

 

ps. najlepiej przewód przeciągać wzdłuż orginalnej instalacji

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Opublikowano

Witam serdecznie.

 

Przyłączę się do pytania jak przeciągnąć kable od radia do wzmacniacza w bagażniku.

Dokładniej chodzi mi o demontaż plastikowych nakładek na progi [e30], nie chciałbym ich połamać a nie widzę tam żadnych śrub. Może ktoś juz to robił i pomoże w biedzie? :) Puszczenie kabli tamtędy wydaje mi się najsensowniejsze, w sumie innej możliwości nie widzę :)

 

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.