Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Jestem nowy, więc proszę o wyrozumiałość. Już pewnie było wiele takich tematów, szukałem w internecie odpowiedzi na moje pytania ale nic konkretnego nie znalazłem. Więc oto jest mój problem, postram się go dokładnie opisać:

 

Niedawno kupiłem BMW 318 tds, problem jest taki że ciężko pali, jak odpalam codzinnie to muszę 4-5 razy kręcić tak po 6-7s i za 4-5 razem odpali, jak już odpali to za autem jest przez 2-3s smuga niebieskiego dymu i nieregularnie trzyma obroty, wahają się pomiędzy 800 a 1200 obr. tak przez 2s. i dodatkowo przes 5s pali się kontrolka oleju, ale jak podkręcę do 1500 obr to zgaśnie. Wtrysk sterujący jest mokry i lekko z niego cieknie, a dokładnie spod czarnego plastiku do którego dochodzi kabelek, reszta wtrysków są suchutkie. Normalnie reaguje na gaz, tak jak tds, turbina działa. Jak odpali i pochodzi 10s. to równo chodzi, nic nie puka, nic nie szarpie. Dodam że wymieniłem już filtr paliwa, powietrza, oleju, i olej który co dziwne juz po przejechaniu 900 km jest czarny. Dzisiaj wymieniłem wszystkie świece, bo jak się okazało to jedna nie grzała bo była spalona, ale i to nic nie dało, więc nie wiem co jest grane, może mi jakoś pomożecie. z góry dzieki! Pozdrawiam,

 

I mam jeszcze dwa małe pytania co to za srebrna rurka o średnicy mniej więcej 1,5 cm która dochodzi od lewej strony do kolektora ssącego przykręcana na takiej jakby dużej podkładce na 13 klucz. Jak odpaliłem auto bez kolektora to z tej rurki się zakopciło na niebiesko spalinami. a drugie pytanko to też przy kolektorze jest taka jakby przepustnica(znajduje sie od strony chłodnicy, z prawej strony kolektora) do której podpina się dwa małe wężyki, i miałem podpięty tylko jeden, czy wo ma jakiś wpływ na cokolwiek?

 

Pozdrawiam! ;)

Opublikowano
Witam sprawdzałeś czy świece grzeją wyciągając je jeśli nie to może przekaźnik świec lub słaby akumulator. co do smugi jeśli znika to nic strasznego jest zimno i niekiedy para może dawać takie wrażenie co do kontrolki to olej w niskiej temp gęstnieje więc nic strasznego się z tym nie dzieje jak gaśnie to ok jest po prostu musi złapać ciśnienie i rozejść się po komorze to ze zwiększają się obroty to też nic dziwnego po prostu podczymuje na wyższych dopóki się chwilkę nie nagrzeje a co do tej rurki to wrzuć zdjęcie bo nie wiem zbytnio o co chodzi tak samo z tą przepustnicą też wrzuć zdjęcie do kolektora ssącego dochodzi zawór egr z niego będą lecieć spaliny bo to służy do recyrkulacji spalin czyli że spaliny są spalane 2 razy niby dla ekologii dochodzi do niego też wężyk podciśnienia który go otwiera ale nie wiem czy o to chodzi :)
Opublikowano

Do wszystkich świec dochodzi taki sam prąd, wszystkie grzeją bo sprawdzałem, akumulator był nie dawno kupiony, ale dla pewności podłączyłem do pod prostownik, więc też odpada.

 

1. Rurka o której mówiłem

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0ea8ae81f0d864c5.html

 

2. Przy kolektorze o którym pisałem nie był podłączony jeden wężyk, czy to ma jakieś znaczenie?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/03061b6df8656e4e.html

Opublikowano
Tak tą rurką wchodzą spaliny do zaworu EGR które przechodzą jeszcze raz przez komorę spalania żeby była lepsza jakość spalin niby ekologiczniej jest na dobrą sprawę można to zaślepić w ten wężyk podciśnienia wsadzić jakąś śrubkę żeby powietrza nie zasysał po zaślepieniu czasem jest większa moc ledwo zauwazalnie i bywa mniejsze spalanie bo więcej tlenu dociera do silnika tylko że do EGR dochodzi chyba jeden wężyk podciśnienia ten wąski srebrny kruciec i ten czarno niebieski wężyk. na zdjęciu EGR masz dosyć brudny można by go wyczyścić są spraye które dają rade dość dobrze w sumie dymienie na niebiesko może mieć coś wspólnego z odmą nie wiem czy tam zaglądałeś autko dość leciwe więc mogła się zapaskudzić A co do odpalania jeśli postoi w ciepłym garażu to też ma problemy czy tylko na zewnątrz jeśli zimno jeśli tak to może być wina kiepskiego paliwa lub pompka w baku nie domaga jak należy dla pewności sprawdz w inpie czy nie masz jakichś błędów :)
Opublikowano
Wiec tak, gdy juz mialem rozkrecone, dalem do sprawdzenia wtryski, ale sa w idealnym stanie. Ale pomyslalem ze moze zaloze zaworek zwrotny za filtrem paliwa, przed silnikiem. I wlasnie sie okazalo ze to bylo to. Poskladalem wszystko razem i po problemie. Dziekuje za pomoc. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.