Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 107
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam. Wlasnie wracam z badania diagnostycznego w serwisie boscha co sie BMW specjalizuje. Testy byly na wykonane na oryginalnych testerach bmw. Wiec tak wydalem 195 zł i co sie dowiedzialem. Koles sprawdzil w wiekszosci na kompie wszystko i tak. Wyskoczyly dwa bledy.

 

1. Koncowka mocy, pin 18 przy 4250 obr/min, powiedzial ze to cos jest jakby odciecie silnika przy 4.2 tys obr, w sumie cholera wie ale na pewno nie wplywalo by na falowanie obrotow i nierowna prace na wolnych obr i zwiekszone spalanie ( bo w sumie to ja go tak za bardzo nie katuje powyzej 4 tys.)

 

2. Blad potenciometra przepustnicy. Jak juz pisalem go sprawdzalem , przeczyscilem i wg opornosci jest git, wiec koles mowi ze moze jest gdzies przebicie na kablu co idzie od tego czujnika do kompa. Ale zeby sprwdzic ten kabel to musze nastepne 95 zł. Co chyba zrobie w piatek.

 

Jesli chodzi o sonde to tez sprawdzal i mowi ze dziala tylko ze jest taka powolna, leniwa. Zmienia napiecie tylko bardzo powolutku. Ale moze to byc tez przyczyna tez czujnik bo mi pokazywal na kompie ze jak powiedzmy przepustnice uchylal do polowy to czasem komp dostawal dane ze nadal sa wolne obroty a czasem jak sie przepustnice otwieralo to komp dostawal informacje ze silnik nie pracuje :shock: Powiedzial ze cos tam na 100% nie gra wiec trza to w pierwszej kolejnosci zrobic.

 

Koles w koncu powiedzial ze on to widzi 3 mozliwe przyczyny.

1. Czujnik rozwalony

2. Kabel ma przebicie

3. Sterwonik do d..

 

Postanowilem ze zrobie tak: Pojade w piatek na to sprawdzenie tych przewodow potenciometra przepustnicy. Jak to sie okaze ze jest dobre (najgorsze ze tak czy siak kolejna 100 pojdzie w szlag) no to chyba pojade do kolesia co w Slupsku czesciami do BMW handluje (i co od niego auto kupilem) to wezme podmienie kompa i czujnik i tam pojezdze i sprawdze spalanie. Chyba innego wyjscia nie mam. A jeszcze jedno kolesiowi tez powiedzialem zeby sprawdzil analize spalin, (z ty malym zonkiem ze mam dziurawy koncowy tlumik) to wyszly wyniki ze za duzo powietrza, mowil ze to chyba od tej dziury.

 

Sie napisalem duzo ale chcialem przedstawic moja aktualna sytuacje.

Opublikowano

Witam

Jeszcze jeden przyklad wyrzuconych pieniedzy na wizyte u fachowcow od BMW!!!!

Blad TPS mogl zlapac przed czyszczeniem i i go sobie zanotowal

Odcinanie przy 4 200?Co to to znaczy?Fachowiec nie wie!

Sonda ponoc dzial ,ale jest za wolna?To znaczy,ze jest do d....i trzeba ja wymienic!!!!.

Koszt badania u fachowcow zamknie sie prawdopodobnie miedzy 400 a 500 pln :mad2:

Co o tym sadzicie?

pozdrawiam

Opublikowano
Jesli chodzi o sonde to koles powiedzial ze wszystkie sondy uniwersalne (chodz ja mam NGK a nie jakis shit a alllegro) tak beda dzialac. Nie bede przeciez kupowal nowki z salonu za 700 zł!
Opublikowano
Jesli chodzi o sonde to koles powiedzial ze wszystkie sondy uniwersalne (chodz ja mam NGK a nie jakis shit a alllegro) tak beda dzialac. Nie bede przeciez kupowal nowki z salonu za 700 zł!

 

bzdura, ngk bardziej nadają się pod sterowniki siemensa a boscha pod boscha (moje prywatne zdanie),ja mam boscha za 110 zł uniwersalną i śmiga jak talala,

zmień TPS i wszystko będzie gitara już kiedyś ci o tym pisałem,

sonda może źle pracować przez tps bo nie dostaje sygnału o jego otwarciu lub zamknięciu.

Opublikowano

Witam. dalej kontynuuje. Otóż byłem na sprawdzeniu tego układu potencjometra przepustnicy. Wykazalo ze sdam potencjometr jest zepsuty. Niedlugo wymienie na uzywke ale dorbra, zobaczymy czy cos pomoze chodz mam dziwne przeczucie ze to nie pomoze. Jeszcze jedno nowy objaw:

Czasem jak zapale silnika i jade na lekkim gazie to w pewnym momencie cholerny opor na kirownicy i sie dusi i prawie gasnie gasnie, kierownica nie idzie zakrecic. Trza zahamowac i ostroprzygazowac, potem juz nie wystepuje. Nie wiem co jest. Mowiac szczerze boja sie ze takie cos mi moze odwalic jak bede jechal gdzies i moze byc nieprzyjemnie. :/ Czy to moze byc od tego TPS ze np daje silnikowi znac ze silnik nie chodzi i odlacza jakos wspomaganie?

Opublikowano

Witam. Wymienilm ten czujnik przepustnicy. Widac poprawe np na tym, ze nie ma falowania obrotow i jak powiedzmy jade se na 3 biegu i puszcze gaz to nie szarpie tak jak szarpal tylko plynnie na obroty se wchodzi. Ale (zawsze musi byc to cholerne ale :/ ) nadal po wydaniu ponad 1000 zł na mechanikow czuje ze na wolnych obrotach silnik drzy dziwnie i jak czasem sie pojezdzi i zwolni na swiatlach to slychac jak lekk dyszy. No i najwazniejsze ze spalaniem zero poprawy. Przejechalem 40 km i okolo 5 l z baku zniklo a jechalem naprawde lekko. Wiem juz ze raczej sprawa nie siedzi w elektronice bo jak pisalem bylem na kosztownej diagnozie komputerowej na kompach bmw i tylko pokazalo tps. A tego juz wymienilem. Kicha ogolnie. Kapusta na naprawy juz mi sie skonczyla nie wiem co robic moze pojade do gostka do Slupska se podmienic kompa i przeplywke i pojezdzic na takiem, ale ehhh. Juz mnostwo razy pisalem pod tym tematem ale napisze jeszcze raz. Co jeszcze moze byc przyczyna taiego zachowania. Czy rozrząd rozregulowany moze miec takie dzialanie? Czy jeszcze mozna sprawdzic jakies czujniki? Jezeli chodzi o bafdanie kompem to tak jak mowilem komp BMW nic ne pokazywlam procz tego czyjnika TPS a juz go wymienilem.

 

A z tym spalaniem to masakra jak mialem rozwalony ten tps i odlaczony krokowiec (nie mialem wolnych obrotow) to spalanie bylo normalnie mniejsze niz teraz jak mam zalozony nowy tps i podlaczony krokowy. Jeszcze tylko nie sprawdzalem przeplywomierza, moze on tez ma jakies podobne objawy?

Opublikowano
Panowie jak kogos intersuje mam silnik 1,8 is z przbiegiem 180 tys (udokumentowany). Auto w którym znajduje sie silniczek posiada ksiązke serwisową serwisowany od nowisci i w serwisie BMW w Anglii był ostani przeglad 1500 km temu. Chodzi równo płynnie ma kopa mozna go odpalic i sprawdzić. Auto z pierwszej reki stan jak nowe z salonu ktos jak zobaczy całe auto to bedzie wiedział ze stan silnik jest idealny prawdziwy rarytas wersja is Coupe. Przerabiam auto na 2,5 Vanos wiec tamten silnik jest mi zbedny. Jeszcze auta nie dotykałem przyiwezione w zesżłym tygoniu z Anglii posiadam tez wiele innych czesci do 1,8 is Coupe. miedzy innymi ładne w stanie idealnym sportowe siedzenia skórzane czarne w półskórach wcale nniszczone jak z góra 3 letniego auta. Taki jest ogólny stan pojazdu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.