Skocz do zawartości

Problemy z pracą silnika i spalaniem 318 IS


bodziotx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chce ogólnie raz jeszcze przedstawić sytuację. Dzis bylem u mechanika i kupiłem nowy czujnik temp. i go wymieniłem, oczywiście zero reakcji. Teraz o zachowaniu auta. zauwazylem ze silnik sie krztusi i nierowno pracuje na dosc cieplym silniku i po pewnym postaoju. Np pojezdze troche i zostawie go na parkingu na 40-50 min , przychodze i juz sie dlawi i krztusi i na obroty ciezko mu sie wkrecic. Ogolnie czasem jak sie rozjezdzi to jest ok i chodzi w miare rowno (chodz i tak drży nie wiem czy to normalne) drżenia są odczuwalne nawet w kabinie np na dzwigni zmiany biegów. Jak silnik jest zimny i go zapalam to chodzi dość równo i jest ok. No i najwazniejsze te spalanie benzyny na poziomie 15 l /100 km!! Ogolnie to sonda lambda byla juz sprawdzana na kompie i działa chyba dobrze, kupiony nowy przewod gumowy przeplywomierza, przeczyszczony silnik krokowy (jak sa te drgania to nawet po odlaczeniu krokowca nic sie nie zmienia wiec raczej nie on). Teraz planuje podjechac i odlaczyc sonde, jak bedzie nadal sie trzasl z odlaczona to wtedy sonda odpada, potem zostana juz tylko swiece a pozniej to jzu nie wiem. Juz tyle kasy na niego wydalem a on mnie tak zawodzi. Zaczynam tracic wiare w BMW :cry:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 107
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

co znaczy sonda pracuje chyba dobrze ????

albo pracuje dobrze albo nie,może opisz jak często zmienia swoje wartości na pracującym silniku zarówno na wolnych jak i na wysokich obrotach.

na wolnych powinna płynnie "falowac" od ok 0,1-do prawie 1V,

a po dodaniu gazu też powinna szybko to wychwycić i zmieniać płynnie wartości,

 

Jak za długo będzie zatrzymywać się na np. 0,1 czy na 0,7 itp to znaczy że nie pracuje tak jak powinna i własnie będzie taki objaw bo silnik będzie zalewało albo będzie dostawał za mało paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie odlaczylem sonde i jestem w trakcie sprawdzania czy autko dobrze dziala co jakis czas nim troche km robie. Chyba dziala znaczy tak, u jednego mechanika podlaczyl kompa i tak silnik byl cieply, przez pewien czas nie zmianiala napiecia, potemzaczynala plynnie dawac i tak roznie ale jego komp byl maly przenosny i nie iwm czy godny zaufania na 100 % a znowu u Elektryka zostawilem auto i mowil mi ze sprawdzal i ze sonda OK ale juz sam nie wiem. Pamietam ze jak ja zakladali mi, a dokladniej koles zakladal do niej koncowke lutujac i potem zalozyl do wozu to przez pewien okres nie dzialal i po jakichs kilku min zaczela chodzic (silnik byl chyba zimny) ale nie zmianiala tak od razu szybko napiecia od 0,1 do 1 V tylko troche jakos 03, - 0,7. Teraz mam odlaczona i jak wyjdzie ze nie bede mial juz tych objawow to chyba jade do serwisu boscha gdzi ja zakladali i kaze se sprawdzic (ale ciolki pewno beda chcieli chajc za to a czuje ze to wlasnie oni zjebali sprawe przy montazu).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze. Odlaczylem sondę i troche pojezdzilem autem i nic. Zero objawów dławienia się i problemów z wkręcaniem się. Troche nadal odczuwa się drgania ale lekkie (może dlatego że teraz wlasnie bez sondy) ale zanikły te bolączki. Tylko czemu juz 2 z kolei sonda na smietnik i to NGK a nie tam jakis dziki wąż z allegro. Boje się że jak ją zareklamuje to mi powiedzą że z mojej winy padla a nową to nie wiem co kupić bo może zaraz znowu pójść z dymem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..... ...... ..... sie narobiłeś chłopie.. Kupiłem jakieś 4 miesiące is'a i siedzi mi sprzęgło ,, troche dziwnie pali , raz za 30zł zrobie 80km raz 30!! a tak samo jeżdże.. też mam włożoną strumienice (jeszcze przez niemca) i chodzi do d..y na wyższych obrotach (dźwięk) , ale zakładana u Schnitzera, czyli ok. ale muszę basa lekiego włożyć na koniec. Do rzeczy.. Problem, taki jak opisujesz, miałem kiedyś w innym samochodzie. Kupiłem nówki świece i przewody oraz kopółkę i zaczoł się po 2 dniach problem silnikiem rzucało, ale dziwnie że czasami jak mu odbiło .. nic nie pomagało.. Rozwiązaniem akurat u mnie było wewnętrzne uszkodzenie izolacji jedej ze świec (nie widoczne na gołe oko). 2 ) Poprzedni właściciel mojego is'a opowiadał mi przybrowcu o samochodzie i było coś takiego że zdechła mu na autobahnie,, hol do serwisu i nic nie znaleźli.. zaczeli od wymiany sondy , kompa, krokowego.. nic :evil: po wymianie świec, przewodów i cewek polepszyło się jej!

 

Wiadomo, objawy wyglądają na sondę ale jak nie pomaga trzeba szukać wszędzie, może przewód WN ma przebicie (zimny działa ,ciepły -nie) może zawilgocenie na przewodach od kompa, lub zwarcie na wiązce gdzie są zagięte.. Jeśli chodzi o świece to sprawdź na polskiej iskrze - najlepsze badanie.

 

Pozdro i trzymam kciuki, bedziesz się jeszcze śmiał :duh: jak znajdziesz usterkę :) Sam walcze z modółem komfortu i innoma problemami, ostatnio chciałem .................. :cry2: bo nie miała wolnych obrotów a problem tkwił w chszczonym paliwie :P na stacjach PKS.

BMW M3 COUPE i AUDI RS 4

_____________________________

Było E-36 coupe i było by do dziś

gdyby nie ślepi emeryci na drogach.

Jest E-46 ale to już nie to samo ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie zamowilem swiece i przyjda do mnie we wtorek to po zalozeniu zobacze. a jesli chodzi o przewody do kompa to nie wiem. Ostatnio mialem w moim problem bo mi brzeczaly przednie glosniki w aucie dowiedzialem sie ze za glosnikami po kazdej stronie jest wiazka kabli i najlepiej ja jakos zamocowac. To tylko te wiazke poprzyklejalem po obu stronach do blachy tasma. widzialme ze nad nogami pasazera jak sie zdjelo oslone to tam chyba komp jest i duza plątanina kabli ale tam to nic nie ruszałem. No ale to tylko moglo by byc do drgania silnika ale mi pli tak masakrycznie w zasadzie od kupna czyli to raczej ja nic nie porobilem chyba ze juz cos komp byl walniety ale kurde to by chyba jakos inaczej tez mi sie objawialo. A jeszcze jedno no na strumienicy to chyba chodzi dobrze tylko rzeczywiscie halasuje na wysokich RPM ale wiesz jak co to mam jeszcze w bagazniku ten moj katalizator co go mialem i jak go ogladalem to on jest w naprawde dobrym stanie i jak bedzie mnie strumienica wkurzac to go spowrotem zamontuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strumienica jest lepsza, o ile dobrze zamontowana i jeżeli było by coś z nią nie tak to tylko strata mocy ok max.15% ale nie ma wpływu na równość pracy silnika , tylko na jego żwawszą prace podczas wchodzenia na wyższe obroty. Pierwszy tłumik (kat. lub strumienica) ma za zadanie obicia części fali (paraboli) spalin z powrotem do kolektora tworząc podciśnienie, które to z kolei przyśpieszy wyssanie spalin z kolektora.

Jak Ci dźwięk nie pasuje ze strumienicy (jak mi:(( ) załuż lekkiego mruczka będzie super.

BMW M3 COUPE i AUDI RS 4

_____________________________

Było E-36 coupe i było by do dziś

gdyby nie ślepi emeryci na drogach.

Jest E-46 ale to już nie to samo ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja dalej bede sie upieral ze to sonda ja z tymi drzeniami mialem to samo na sondzie NGK i wierze tylko w orginalna sonde(w moim przypadku bosch) po moich przejsciach z sonda NGK nie uwieze w jej prawidlowe dzialanie. jak jezdzilem na kompa to raz bylo dobrze za chwile potrafila sie powiesci albo przeklamywac i silnik chodzil jak stara ku............. :evil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie chyba mamy to samo syjam23 . Bo ta moja sonda to pod kompem tez tak dziala jakby chciala a nie mogla, czasem se pochodzi czasem bedzie umarla. A pytanie czy sonde NGK wzieles na gwarancji wymieniles czy jak? I jaka zalozyles Bosha (uniwersalna czy pod model) ? I ile dales?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O nie dzieki. Juz raz mialem dokladnie taką z http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=95430090 i dzięki poszła w szlag po kilku dniach a nawet była chyba walnięta od poczatku. Takie sondy to z marką Bosch mają tylko wspólne nazwy w tytułach aukcji. Tak naprawde to wszystko są podróbki Boscha, może wyglądaja jak oryginal ale tak na pewno nie działa. Po prostu już raz taką miałem i okazała sie kompletnym bublem (na szczęście mi gwarancję uznali i kase oddali) już raczej w takie sondy nie wejde.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepne sie do tematu a ja kupilem sonde ta za 75zl u motomaximusa i tez niewiem ale niedziala ;/ szarpie silnikiem jak nagrzeje sie i wyjdzie za niebieskie pole wiec niewiem ktora sam mam teraz kupic moze ta NGk za 140zl to tez pewnie szmelc ;/
NO TO JAZDA !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uniwersalne sondy albo działają albo nie, zresztą z ich żywotnością też jest różnie. Proponuje kupić w sklepie oryginał (może się gdzieś znajdzie oprócz ASO) i będzie spokój na 100-150tys. oczywiście jeśli silnik jest sprawny...
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie bo to juz 3 sonda moja poszla w szlag. Co moze byc nie tak z silnikiem ze je niszczy? Teraz zanim zaloze sonde to chce swiece wymienic, ale z czym mzoe byc jeszcze problem, bo oczywiscie komp zadnych bledow nie pokazuje. Moze mam tylko takie glupie szczescie co do sond a moze w IS-ach nie mozna stosowac uniwersalnych sond tylko takie pod model?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może masz pecha do czujników tlenu :D Te sondy padły czy od początku nie działały?

 

Na Twoim miejscu zrobiłbym kompletną diagnostykę silnika zamiast tracić pieniądze i celować może to może to...

Jeśli sondy padły bo są np. osmolone to problem jest w silniku. Trzeba sprawdzić sprawność silnika na analizatorze koszt niewielki a da już jakiś obraz sytuacji. Kolejna rzecz to sprężanie, ukł. zapłonowy wreszcie czujniki. Może rozrząd jest do remontu...

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no moje auto mnie rozbraja. Z sondą taką jaka jest spalanie miałem 15 l /100 km ale nierówno chodził. No to teraz z rozłączoną sondą mam równą pracę silnika i spalanie .... 19 l / 100 km. Wlasnie wracam ze stacji. No niemożliwe. 45 km przejechane na 9 l paliwa. A jesli chodzi o ta diagnostyke to jak to zrobic i gdzie. Bo jesli chodzi o analize spalin to moge miec problemy po mam zalozona strumienice za katalizator i jnie iwme czy beda ok wyniki. A jak nawet to tutaj same ciolki mechanicy i nie iwem czy cos zrobia. A jesli chodzi o sondy to w sumie wychodzi ze one zle funkcjonowaly od samego poczatku. No do jasnej ch.. z tym autem, moja 1 fura i prosze jaki strzal w 10. :mad2: :cry2: Coz jutro zostaje wymienic swiece a potem chyba puscic to z dymem bo juz naprawde nie mam sily i kasy na to cholerstwo. :cry2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to wina braku kata i sonda przekłamuje :!:

Dobry diagnosta powinien zobaczyć co się dzieje złego z samochodem pomimo braku kata na podstawie CO2 i O2, ponieważ te gazy nie są "zafałszowane" przez katalizator.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sprawdzałeś jeszcze cewki?

może coś kuleją i nie dają iskry takiej jak powinna być.

 

parę razy czytałem na forum o iS i o tym że chłopakom siadły (siadła )cewka.?

 

można jakoś to zmierzyć ale nie orientuje się jakie powinny mieć wartosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jest gdzieś przerwa w obwodzie i sonda się nie nagrzewa trzeba sprawdzić zasilanie grzałki i połączenie sondy z ECU. Pin 70 i 71 na ECU to połączenie sondy. Grzałka sondy zasilana jest z przekaźnika K94 "+" i "-" z aku.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić cewki znajdziesz opis na forum jest kilka sposobów...

Jeśli chodzi o TPS to podałem Ci nominalne wartości ważne żeby się zmieniały podczas ruchu przepustnicy.

Wyłącz zapłon, i sprawdź rezystancję pomiędzy pinami 2 i 3 sensora ruszając przepustnicą wartości powinny się zmieniać płynnie.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.