Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Gdy kupiłem moją e38 leżała bardzo nisko i generalnie super się fruwało w zakrętach ale na warunki miejskie trochę mnie to jednak wkurzało. Okazało się że były tanie byle jakie sprężyny wrzucone na przód. Wymieniłem na używki co prawda ale oryginalne z takiego samego modelu. No i pojawił się problem auto zaczęło piać. Stwierdziłem że się muszą ułożyć ale jednak nic z tego i denerwuje mnie już to. Chciałbym wrzucić na przód coś co ją troszeczkę opuści ale zastanawiam się jak to się ma do EDC w ogóle. Na przeglądzie stwierdzono że amory sprawne i w świetnej kondycji ale zastanawia mnie jednak takie modowanie zawieszenia. Czy ma ktoś pojęcie jak to wpływa na ten system ?? Jak kupiłem ją na początku i była nisko czułem że auto jest twarde bardzo jak na siódeme. Zastanawiało mnie czy to kwesta sprężyn czy tego iż EDC działa w najtwardszym ustawieniu. Po zmianie na oryginalne troszkę komfortu wróciło ale nie powiem żeby to było jakoś kosmicznie odczuwalne... a prowadzi się zauważalnie gorzej. Nie wiem czy to moje subiektywne wkręty czy faktycznie coś w tym jest.
Opublikowano

Założenie do zawieszenia z EDC sprężyn obniżających powoduje w krótkim czasie śmierć systemu EDC, co objawia się utwardzeniem zawieszenia do poziomu typowego dla gokarta. W takim stanie amortyzatory EDC wykazują skuteczność w okolicach 80%, ale odczuwalnie są takie twarde, jak by były poblokowane.

Niestety system EDC wymaga sprężyn o ściśle określonej długości i twardości. Gdy wszystko działa prawidłowo, to w położeniu z wygaszoną kontrolką EDC, czyli komfort, przy spokojnej jeździe autko płynie jak na poduszkach, gdy jedziesz ostrzej zawieszenie samo stopniowo się utwardza, a gdy chcesz poszaleć, to wciskasz przełącznik, lampka zapala się na zielono i masz gokarta.

Jeżeli jednak chcesz mieć krótsze sprężyny, to musisz przez INPĘ zdeaktywować system EDCi założyć inne, krótsze amorki

Pozdrawiam

Opublikowano
Czyli zostaje przy pierwotnym systemie. Auto zachowuje się grzecznie i migruje sobie pomiędzy comfort normal i sport. Servotronik na kierownicy też współgra więc jest ok nie będę kombinował. Kupie nowe sprężyny dedykowane i powinno być elegancko :)
Opublikowano

Jak założysz na przód -40mm i na tył -30mm to nic się nie stanie, ja wprawdzie na EDC mam ori sprężyny ale zastanawiam się nad krótszymi, trochę popytałem, trochę poczytałem i dowiedziałem się, że powyższe obniżenie nie wpłynie negatywnie na nie. Chyba nawet eibach miał takie obniżenie do EDC, ogólnie ciężko znaleźć obniżone sprężyny do EDC, bo jest ich mało, ale wiem że zakładają nieprzeznaczone do EDC i jeżdżą latami i nic się nie dzieje,

 

PS kiedyś widziałem że MTS miał w katalogu do EDC

Opublikowano
Jutro podzwonie troszkę zobaczymy czego się dowiem. W sumie zależało mi trochę żeby przód położyć, nie dużo bo mnie szpara w błotniku wnerwia a koła mam 18` ale nie chce odwalać znów bo faktycznie jak ją kupiłem to była twarda jak wózek na zakupy. Co prawda prowadziła się rewelacyjnie i pomimo wszystkiego dłumienie zadowalające było ale nie chce uszkodzić nic bardziej niż poprzedni właściciel. Tył jest w sumie optymalnie złwaszcza że dużo jeżdżę z 5 osobami no i gaz jakiś bagaż. Szkoda żeby siedział tył za nisko...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.