Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit edit Edytowane przez Kamilll
Opublikowano

Jesli chodzi o jazde w zime to jest bardzo słabo jak chyba w kazdym rwd.

W zyciu nie pojechalbym m3 do Austrii w zime, moim zdaniem ten samochod totalnie nie nadaje sie do takich wypadów.

  • Zarejestrowani
Opublikowano
masz 318i... pojezdzij troche m3 to pogadamy na temat nie narzekania. Jechalem w zeszłym roku m3 w Alpy i czesto u siebie w "górach" koło karpacza/Szklarskiej poreby i jest FUN ale ani w pelni bezpiecznie ani wygodnie ani spokojnie bo dupka zamiata caly czas ( jezdze z przekory z wylaczonymi systemami)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Właśnie o to chodzi,znam wiele osób użytkujących rwd w zimę i da się,nawet w góry się da.Jednak są to silniki max 35i. Oglądając m5boarddotcom zauważyłem że przy mocnych ośkach i autostradowych prędkościach na mokrym miga kontrola.W górach zamiaru wyłączania kontroli nie mam.Chodzi mi bardziej o jazdę miejską, jak zasypie i pełno błota pośniegowego czy sypkiego śniegu to z spod świateł z systemami da radę ruszyć ?? Mogę kolejny raz pójść w awd i kupić jakieś mocne rs i mieć szybkie całoroczne auto.Jednak czy w mocnym rs będę miał to co bmw :) Kiedyś ktoś porównał Audi z Bmw tak samo jak Porsche do Ferrari :twisted: Pewnie wiecie o co mi chodzi,że niby mocne Audi kupuję się z rozsądku a Bawarki kupują ludzie którzy kochają samochody :)
Opublikowano
Po prostu spróbuj. W salonach bez tudu umowiez sie na jazde próbna. Polecam zacząć od jakiejś w miarę mocnej jedynki F20 z silnikiem benzynowym. Ma obecnie chyba najbliższe wymiary wzgledem odchodzącej powoli M3

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Czesc Kamil,

 

Mysle ze nie da sie porownac obu marek i znalesc zloty srodek :)

mialem okazje jezdzic w zime audi A4 3.0tdi lekko ponad 300KM i auto jezdzilo pieknie, To jak sie zachowywalo na sniegu , bylo naprawde latwa w utrzymaniu na drodze maszyna, poslizgi tez mozna bylo dosc ciekawe porobic lecz wygladaly one nieco inaczej niz w RWD, Auto wrecz wyrywalo sie z miejsca szczegolnie milo bylo na trakcji off,

Co w RWD musze przynzac ze radosc z jazdy jest spora , uzytkuje taki naped juz od wielu lat , w tej chwili jezdze 335d o mocy 326KM i puki co nie mialem mozliwosci jezdzic po sniegu ale auto na mokrym (koncowka opon-tyl) przy przyspieszaniu potrafi zerwac przyczepnosc i trakcja sie wlacza nawet powyzej 100km/h , trzeba uwazaj bardziej przy naciskaniu pedalu gazu doslownie go muskac noga, czesto przy mocnym depnieciu w pedal gazu np wyjezdzajac z bocznej w duza 3 pasmowa droge , gdzie trzeba docisnac ma sie wrazenie ze auto niechce jechac , kontrola trakcji miga jak powalona i zbija moc przez co ma sie wrazenie ze rozpedzasz duzego fiata :) miewalem tez ze przy wlaczonej trakcji podczas szybkiego przyspieszania na granicy trakcji auto w pewnym momencie lekko zawinelo tylem w jedna strone i automatycznie trakcja sie wlaczala, bylo to na tyle szybkie i niespodziewane ze nie majac trakcji moglo by byc goraca...

 

Lato to znowu inna rozmowa, gdzie tyl w 100% moze dac wiecej radosci bo nawet majac chec pobawienia sie "na parkingu" dostarczyc potrafi sporo frajdy z jazdy :)

 

na zakonczenie widze to tak:

 

BMW - w zimie , jazda moze meczyc - jezdzac np w pracy, ale chcac polatac bokami da sporo radosci, Na dlugie wyprawy po zasniezonych drogach (da sie) ale na pewno bedziesz musial sie bardziej skupic nad tym co sie dzieje na drodze.

Lato - nie mam zadnych zastrzezen i przyznaje ze radosc jazdy jest spora.

 

Audi - w zimie , jazda latwa i przyjemna , trasy, miasto, zasniezone parkingi , spora radosc z rozpedzania auta, latanie poslizgami itp.. Latwosc w prowadzeniu.

lato- nadal jest fajnie i bezpiecznie ale juz nie tak ekscytujaco...

Opublikowano

Mozna spokojnie M3 w zime jezdzic - dobre zimowki i nic nie przeszkadza, czy to zaspy sniezne czy cokolwiek. wyjezdza sie ze wszystkiego, pomaga w tym szpera takze ;)

Na co trzeba uwazac to gwaltownie przyspieszanie przy wysokich predkosciach - jesli jedziesz na kontroli trakcji - zabierze Ci cala moc z tylnych kol, jest bez trakcji, bez umiejtnosci (i opanowania) polecisz na drzewo ;)

 

Bierz M3 to zobaczysz, zadne RS5 Ci nie podskoczy - chyba ze na sniegu, albo w deszczu, no ale w tych warunkach jezdzimy bezpiecznie ;)

Opublikowano

Tak jak pisze wujek, dobre zimówki i M3 zabija wszystkie inne tylnonapędowe autka.

 

Miałem 645, 335d, i żadne tak przyjemnie i łatwo się nie prowadzi jak właśnie M3. Tu szpera i charakterystyka silnika załatwia temat.

Opublikowano

Muszę się umówić na jakąś jazdę właśnie,bo po M3 i tak będę jechał do Niemiec bo u nas sedanów malutko.Zobaczę czy faktycznie czuć w normalnym użytkowaniu czy nocnym śmiganiu po pustych okolicznych drogach dookoła miasta tą potęgę rwd. :)

 

Czekam jeszcze na wszystkie opinie,spostrzeżenia na temat różnicy między napędami. :) Na m5post.com jak czytam często porównania obu marek widzę że jest tam wielu fanatyków,którzy nigdy nie zamieniliby Bawarki na coś innego i uznają że najlepsze odczucia z jazdy mają właśnie przy rwd.

Opublikowano

4wd ma przewage na starcie jesli chodzi o przyspieszenia, jazde bokiem ulatwia ale tyko po sniegu/wodzie i jak naped jest "dobry".

 

Natomiast jesli chodzi o osiagi 100+... to 4wd traci w stosunku w RWD z autem o tej samej masie, aerodynamice i mocy.

czyli im szybciej tym gorzej dla 4wd.

 

FWD chyba w ogole poza scope'em jest tutaj i nie ma co na ten temat dywagowac ;)

Mka jedyne czym rozczarowywuje to dzwiek V8, w serii jest slaby, tu konkrencja w postacji AMG czy RS wypada duuuuuzo lepiej.

Opublikowano

Co do porównania obu marek wrzucam cytat z m5post.

 

There is no real comparison between the S6 and the F10 M5.

 

I just drove the following Audi S cars (TTS, S4, S5, S6, S7, S8) plus RS5 and new R8 during an Audi Performance Experience Day. I was invited by Audi and I thought it would be a nice idea to test and drive Audi cars.

 

All can I say is that Audi only makes one true driver's car which is the R8. After the R8, I did like the RS5 because of its engine. All other cars were very nice but did not provide the driving experience and feedback than BMW M cars do.

 

And personally I do not like Audi interiors and for sure do not like their shifters, they are way too big and do not inspire shifting to me. Also, it is a downside that they only provide one manual car which is the S4.

 

Again it is a matter of preference.

Opublikowano
Jeśli stawiasz na jazdę ostrzejszą bokiem, bierz benzynę minimum 6cylindrów. Jeśli chcesz wypośrodkować między normalną jazdą a driftem bierz min 6cyl diesla - diesel nieco inaczej driftuje;)
Opublikowano

Dobrze ktos napisal, ze oprocz R8 to audi nie ma nic fajnego w ofercie :) jesli chodzi o driving pleasure car :)

Nowe RS'y z racji dobrych silnikow z turbo/biturbo sa w koncu szybkie, ale do eMek wciaz im daleko...

 

Topowe M6 Competition 100-200 zmierzyliśmy z chłopakami robi 6.0s, nie ma tu podejścia ŻADNE seryjne audi.

Opublikowano

M3 w zimie jest niepraktyczne? :D

RWD nie sprawdza się na śniegu?

No to proszę zobaczyć te filmiki:

Jeżdżę od 2007 BMW i nigdy nie narzekałem na zimową aurę :wink:

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Opublikowano
Dzięki za wszystkie odpowiedzi :D Rozmawiałem z kolegą,który jeździ 5-tką z 3 litrowym dieslem po programie i mówił że nie ma problemu zimą.Jeździłem też z nim na fotelu pasażera jak popadał deszcz,można się wkręcić w tylni napęd :D Dla mnie daje o wiele więcej frajdy niż awd. Zastanawiam się tylko czy brać sedana czy jednak coupe :)
Opublikowano
Dzięki za wszystkie odpowiedzi :D Rozmawiałem z kolegą,który jeździ 5-tką z 3 litrowym dieslem po programie i mówił że nie ma problemu zimą.Jeździłem też z nim na fotelu pasażera jak popadał deszcz,można się wkręcić w tylni napęd :D Dla mnie daje o wiele więcej frajdy niż awd. Zastanawiam się tylko czy brać sedana czy jednak coupe :)

To już kwestia twoich indywidualnych potrzeb i preferencji.

Czy masz rodzinę, dzieci. Do jakich celów używasz samochodu.

Jak długie trasy nim pokonujesz.

Przed e92 miałem e90 i zarówno jeden jak i drugi model bardzo sobie chwaliłem.

E90 jest z pewnością bardziej praktyczne i użytkowe.

E92 lepiej się prowadzi i ma bardziej sportowy charakter.

It's up to You :)

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.