Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem z hałaśliwym (wibrującym n42b20). Ale od początku. Auto kupiłem w 2011. Po pierwszej wymianie oleju(syntetyk) okazało się, że zostawia za sobą niebieskie chmurki. Wymieniona odma - nie pomogło. Auto skończyło w Długiej Goślinie u znanych w Wielkopolsce mechaników - tylko oni chcieli się podjąć remontu (chyba początek 2012 roku). W silniku zostały wymienione uszczelniacze zaworowe i (teraz już nie pamiętam na pewno) napinacz łańcucha a być może i sam łańcuch. Dymienie ustało, olej przestał znikać ale zaczął się inny problem który do teraz nie został rozwiązany. Auto wpada w wibracje w poszczególnych zakresach obrotów silnika. Na początku zakresy są węższe ale później(na wyższych obrotach) stają się coraz szersze. W efekcie auto w zakresie 110-130 km/h strasznie dudni i jazda nim jest uciążliwa. Przy 140 jest ok ale później jest znowu problem. Nie zależy to od prędkości ale od obrotów silnika, na każdym biegu, niezależnie od obciążenia(położenia gazu). Panowie z Długiej Gośliny stwierdzili, że jeśli mam tylko takie problemy to jestem najszczęśliwszym człowiekiem pod słońcem:).. W między czasie w aucie zostało wymienione/naprawione:

- filtr oleju i olej(drugi raz)

- filtry powietrza

- Tłumik końcowy(nowy)

- Zbadany tłumik środkowy (podobno ok)

- Zdemontowane i sprawdzone wszystkie katalizatory(nie dzwonią)

- Założony zregenerowany dwumas(sprawdzany podobno na wyważarce)

- drugi raz wymieniona odma

 

Nic nie pomogło. Samochód przyspiesza normalnie - do licznikowych 220 się rozpędza - tak jak piszą katalogi. Nie pali dużo (w trasie bez problemu schodzi poniżej 7). Wiem, że nie kupuje się 4 cylindrowych bmw ale buda była piękna... :mad2: Nie wiem gdzie szukać pomocy - A kolejne tysiące(bez efektów) wydawane na mechaników już mnie drażnią. Na kompie nie ma żadnych błędów. Poniżej przesyłam linki do 3 filmików:

co się dzieje po otwarciu dekla od oleju ? Czy to normalne?

 

cicho nagrany ale efekt słychać

 

dzwięk silnika po otwarciu dekla oleju na ciepłym.
Opublikowano
Mialem podobne klepanie tyle ze cichsze, po wymianie napinacza łańcucha jest ok. W Twoim przypadku może być juz rozciągnięty łańcuch...

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odnosnie pracy silnka: zdejmij przewod podcisnienia i zobacz czy dzwiek nie ustaje, oczywiscie na pracujacym silniku.

Wibracje: bardzo czesto peknieciu ulegaja gumy, mocowania silnika. Sprawdz.

4 cylindrowe bmw sie nie kupuje...dlaczego?

Opublikowano
Mam ten sam silnik, w zasadzie to n46b20. I tak samo podchodze do tego co Ty, buda piękna ale silnik już nie ten. Dlatego mam zamiar zrobić swap na przyszły sezon, m54tub28 albo m54b30 wsadzę i będzie spokój. Bo naprawdę te silniki są wrażliwe i awaryjne. Szkoda wykładać kasę na naprawę bo to jest nieopłacalne.
Opublikowano

To pukanie pochodzi z rozszczelnionej lub zużytej pompy podciśnienia. Zużycie polega na wytarciu wirnika w pompie, a ten dźwięk wydaje zaworek w pompie. Nowa firmy Pierburg 752 pln brutto.

Można z tym jeździć, ale ale jak się rozszczelni to osłabną hamulce. Jeśli z pompy kapie olej to lepiej wymienić, bo kapie dokładnie na kolektor wydechowy i olej może się zapalić. Na Ebay są do kupienia uszczelki do uszczelnienia tych pomp, ale nie sądzę, aby po uszczelnieniu pompa była bardziej cicha :(

 

Sprawdzić pompę można poprzez odpięcie węża podciśnienia od servo hamulcowego. Po odpięciu powinna przestać stukać.

 

Co do wibracji polecam sprawdzić koło pasowe na wale.

Opublikowano

Wibracje: bardzo czesto peknieciu ulegaja gumy, mocowania silnika. Sprawdz.

 

Zapomniałem dodać - poduszki silnika wymieniane 2 razy(przez 2 roznych mechanikow)

 

4 cylindrowe bmw sie nie kupuje...dlaczego?

 

Słyszałem to od mechaników(którzy w sumie chyba widzę nie byli do tej pory zbyt dobrym autorytetem). Ze n42 to połowa v8.. itp. W sumie kiedyś miałem e30 z m10 na gaźniku i chwaliłem sobie

 

Można z tym jeździć, ale ale jak się rozszczelni to osłabną hamulce. Jeśli z pompy kapie olej to lepiej wymienić, bo kapie dokładnie na kolektor wydechowy i olej może się zapalić.

 

Chyba trafiłeś w 10. Rano jak odpalam auto to czasami czuć przez jakieś pół minuty delikatnie zapach oleju.

 

Natomiast pozostaje jeszcze największy problem czyli wibracje:

 

Co do wibracji polecam sprawdzić koło pasowe na wale

Co może być z nim nie tak? Ono jest jakoś wyważane czy pod kątem luzów?

 

Wałki wyrównawcze zespołu się przestawiły...

 

To te cuda przy pompie oleju(wzoruje się realoem)? Chyba sam nie jestem w stanie tego wymienić. Jak to zdiagnozować na 100%? Miało by to jakiś sens(problem występuje od kiedy było coś robione z rozrządem) . Wie ktoś może kto w Poznaniu ogarnia te silniki? Z tego co czytam na tym forum najlepiej uderzyć do Mikołajczaka albo na Dziewińską 14

Opublikowano
Jeśli chodzi o wibracje to sam sobie odpowiedziałeś = prawdopodobnie źle ustawiony rozrząd :duh: . Jedź do dobrego warsztatu i niech ci to ogarną.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.