Skocz do zawartości

E60 530D/A M57N2 Gaśnie po wymianie aku. i nowym sofcie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam koledzy .

Kilka dni temu postanowiłem wymienić akumulator zarejestrować go i wgrać nowy soft .

Zrobił mi to kolega, który wcześniej robił już takie programy. Po odebraniu samochodu wszystko wyglądało pięknie: silnik ładniej pracował, czujniki itp. też. Problemy zaczęły się następnego dnia. Stojąc na skrzyżowaniu na DRIVE samochód ZGASŁ. Dwa dni później ZGASŁ podczas jazdy przy prędkości 110 km/h. Powtórzyło się to jeszcze kilka razy podczas jazdy. Postanowiłem pojechać i skorygować soft. Okazało się, że samochód posiada sporo błędów przy każdym występuje napięcie 16,5 Volta. Przed wgraniem softu w ciągu roku samochód nie posiadał żadnych błędów. Co robić ????!!!!

Opublikowano
Z góry zastrzegam, że jest to z mojej strony "strzał w ciemno" - przyczyna może być inna, ale skoro zarejestrowano skoki napięcia to czy przy wymianie akumulatora coś się nie stało z połączeniem akumulatora z autem (luźny kontakt)? Gdyby podczas jazdy dochodziło do chwilowych odłączeń akumulatora (np. podskakujące, niedokręcone klemy) to objaw może być właśnie taki - w chwili rozłączania obwodu będzie dochodzić do przepięć. W skrajnym wypadku może dojść do zniszczenia instalacji elektrycznej w samochodzie.
Opublikowano
Połączenia sprawdziłem,oczyściłem jeszcze raz po czym znowu zgasł a przy tym błąd i jakieś 16 v.
Opublikowano

Czy sprawdzałeś obydwa końce kabli dochodzących do akumulatora (nie tylko klemę przy akumulatorze, ale i punkt, gdzie kabel jest połączony z resztą instalacji samochodu)? Przy wymianie akumulatora mogło coś się poluzować na drugim końcu (np. połączenie z masą). Teoretycznie jest też możliwe, że ten nowy akumulator jest wadliwy i to on powoduje problemy.

 

Jednak chciałem zaznaczyć - ja piszę jako elektronik nie związany z motoryzacją. Nie jestem elektrykiem samochodowym. Twój problem może mieć inna przyczynę być inna sprawa i może ktoś inny potrafi podać konkretne rozwiązanie. Jednak dokładne przejrzenie połączenia minusa z masą auta na pewno nie zaszkodzi.

Opublikowano

Koledzy przyczyna tkwi chyba w kablu ibs.

Rano po odpaleniu ładowanie 15v i 15.3 po odpięciu przewodu ibs podczas jazdy (miernik podłączony pod zapalniczkę)

ładowanie przez 100km.nie przekroczyło 14.3 a samochód nie zgasł.Reasumując :kabel ibs lub źle przypisany akumulator gdyż

była zamiana ze 110ah na 90ah.

W obecnej chwili ibs odłączony i ciągła obserwacja.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.