Skocz do zawartości

E46 316i silnik n42 - wyciek w okolicach pokrywy zaworow


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

ostatnio zaczęło ubywać mi płynu chłodniczego.. temat znany wielu. Tydzień temu wlałem ponad 800ml plynu, codziennie kontroluje stan i poziom w zbiorniczku wyrównawczym jest na razie bez zmian. Nie ubywa.

Jednak pod autem codziennie rano znajduje plame wody (bez zapachu i bez smaku) na moje okolo 10-15ml. Dzisiaj miałem okazje poszukać przyczyny i znalazłem chyba miejsce wycieku. Rozebralem osłonę pokrywy zaworów, wyciek widać na zdjęciu http://west-trading.de/auto/20131217.jpg - wyciek widać w centralnym miejscu zdjecia

 

Obawiam się ze to może być coś poważnego, za 3 dni chciałem jechać do Polski na swieta (900km) ale chyba odpuszczę i oddam auto do mechanika.

Proszę o opinie co to może byc waszym zdaniem (uszczelka pod glowica, uszczelka kolektora lub cos innego) i ewentualnie jak sprawdzić skąd ten wyciek.

 

Jeszcze raz przypomnę, ze poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku jest OK, czy to możliwe ze w zbiorniku jest OK a ubywa tylko w silniku ?

Opublikowano
Mnie też ubywało i też panikowałem, że może przedostaje się do komory silnika. A wyciekało przy zbiorniczku wyruwnawczym z miejsca łączenia rury doprowadzającej ciecz do zbiorniczka wyrównawczego głównie z małego obiegu. Trzeba zdjąć, wyjąć stare oringi i założyć nowe. Kolejne miejsce z którego mi uciekało to spod kroćca wody w tylnej części silnika. Jak by ci szło w silnik to by ci się poziom oleju podniósł. Nie ma możliwości aby ubywało w silniku a w zbiorniczku nie. Jeśli lałeś płyn a pod autem to jakaś bezwonna, bezbarwna wodo więc na pewno nie to. Nie wiem gdzie parkujesz auto ale w obecnej porze roku jak auto oszronieje to przed południem zostawia kilka plam wody.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Niestety nie miałem okazji do tego ponownie zajrzeć az do wczoraj. Zlokalizowałem juz wyciek z płytki zamykającej głowicy Nr. 17-18 http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AY31&mospid=47624&btnr=11_3178&hg=11&fg=15&lang=pl

Dokręciłem mocniej śruby z myślą ze może sie tylko poluzowały, niestety nic to nie pomogło. Uszczelkę i płytkę mam juz zakupiona koszt 15 Euro. Pytanie czy ktoś juz to wymieniał i wie jak najlepiej sie do tego zabrać ?

Wydaje mi sie, ze najlepiej będzie uzyskać tam dostęp od góry, wcześniej trzeba będzie zdemontować tylko obudowę filtra przeciwpyłkowego i zdjąć plastikowa obudowę pokrywy głowicy. Od dołu dostęp wydaje sie bardzo mocno utrudniony, , ledwie udało mi sie dokręcić śruby długim kluczem od spodu, jedna na wymianę nie ma tam dostępu.. Jesli ktoś sie już tym zajmował proszę o pomocne uwagi jak najlepiej sie do tego zabrać. Pozdrawiam

 

http://www7.pic-upload.de/16.03.14/omvyy4lk7h.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.