Skocz do zawartości

M43b16 Uciekający płyn chłodniczy


bananowy01

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam BMW e36 m43b16. Ostatnio wymieniałem pasek wieloklinowy, pasek zakupiłem w inter cars zgodnie z winem dostałem bosha 6pk1660 ,(już mam contitecha i jest super) pasek był za długi piszczał napinacz nie wyrabiał przez to omal nie zakatowałem silnika, zagrzałem go trochę wskazówka wychyliła się trochę za pion. Od tamtej pory ciekło mi pod termostatem kupiłem oryginalną uszczelkę założyłem z tego miejsca już nie cieknie ale dalej płynu ubywa i gdy położę coś pod samochód to widać parę kropel , codziennie rano muszę dolewać około 100 ml płynu. Przewody od chłodnicy są ładne nie popękany. Z tego co zaobserwowałem to płyn wycieka tylko wtedy gdy silnik jest ciepły . Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to proszę o pomoc samochód potrzebny mi jest muszę codziennie dojeżdżać na wykłady 80km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także posiadam M43 tyle że 1.8 i u mnie ciekło w miejscu łączenia osłon łańcucha rozrządu, jak stoisz przed samochodem to po lewej stronie silnika na łączeniu osłon przód z tyłem, wypluło mi uszczelkę (częsty problem w tych silnikach) i tam możesz ew. zaglądnąć. Odsyłam do tematu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=50099 (tyle że mi z tamtąd cieknął płyn chłodniczy nie wiem czemu) A jeżeli tam ci nic nie cieknie to polecam sprawdzić pod chłodnicą jak masz spust płynu chłodniczego to jest tam taki dzyndzel pod spodem z tamtąd także lubi cieknąć, zwłaszcza jak ktoś często odkręca spust, to czasem strzeli taki mały gumowy oring który uszczelnia właśnie taki wystający niebieski szpej^^. A tak to standardowo sprawdź czy któryś króciec ci nie puszcza (masz 2: za głowicą, niestety bez lusterka ani na wyczucie inaczej nie sprawdzisz oraz po prawej stronie silnika za filtrem oleju). Więcej grzechów nie pamiętam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś z rana aby było na optimum płynu wlałem około 700 ml , dziś sprawdzałem jeszcze raz to wszystko i podczas trzymania samochodu około 2 tysięcy obok tego niebieskeigo do upuszczania płynu spod węża zaczoł tryskać płyn myślę że może być to , ale po wjechaniu do garażu sprawdziłem to płyn skraplał się po tym czujniku położenia wału.. odnośnie tego podesłanego tematu to wszystko jest szczelne w tym obrębie. W sobote sprawdzę pompę wody, ale przy wymianie paska sprawdzałem nie ma żadnych luzów ani nie szumi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.