Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Witam,

Jak w temacie mam problem z instalacja wtryskowa, maly wyciek z wtryskiwacza w pierwszym cylindrze nie jest powazny ale mimowszystko nie daje mnie to spokoju. Zauwazylem to w lato i od tej pory nie zebralo sie tam duzo wiecej disla (ale mogl wyparowac pod wplywem temperatury w kazdym badz razie nie pryska ;) )

Przebieg 110 tkm

http://images65.fotosik.pl/481/cd4a4ab29d5e7cc8m.jpg

http://images62.fotosik.pl/482/3bb24f700f09f00cm.jpg

http://images62.fotosik.pl/482/c96eb7fa1c84db94m.jpg

 

 

Wystarczy w tym wpadku wymienic uszczelke nr.6 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PX31&mospid=50468&btnr=13_1226&hg=13&fg=15&lang=pl czy to moze cos powazniejszego?

Jak podjac sie takiej wymiany. Jest cos szczegolnego na co trzeba zwrocic uwage jak np. moment obrotowy dokrecenia wtryskiwacza?

Edytowane przez speed1211

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Jeżeli dokręcenie wtryskiwacza chyba ok 15-20Nm o ile dobrze pamiętam nie pomoże , wymień mosiężny pierścień uszczelniający najlepiej Boscha -ponoć są miękki i dlatego skutecznie uszczelniają .Dokładnie oczyść gniazdo wtryskiwacza pod pierścieniem uszczelniającym z ewentualnego nagaru . Po przejechaniu kilkuset km. i odpowiednim ułożeniu pierścienia , możesz sprawdzić i w razie potrzeby z korygować ,dokręcić wtryskiwacz z odpowiednim momentem .Dłuższa eksploatacja z nieszczelnością może spowodować wżery w gnieździe głowicy od strony pierścienia uszczelniającego . W takim przypadku po zamontowaniu nowego pierścienia może być problem z prawidłowym uszczelnieniem wtryskiwacza , odpukać :wink: .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzieki Ci za szybka odpowiedz. Sprubuje ogarnac w przyszlym tygodniu temat i porobie pare zdjec do archiwum :D mam nadzieje ze nic strasznego sie tam nie stalo i wymiana pierscienia da stosowny efekt :D

A przy okazji jak mozna dodawac zdjecia do tematow/odpowiedzi bo linki to kiepskie rozwiazanie :mrgreen:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Zapomniałem napisać że niektóre wtryskiwacze na wskutek zgromadzonego nagaru są oporne przy demontażu - ostrożnie żebyś nie uszkodził . Te mokre , nasmarowane :wink: nie powinny się zbytnio opierać .Jak by co , poluźnij trochę śrubę mocującą wtrysk tak by dźwignia ( łapka ) miała mały ok milimetra luz i uruchom silnik na kilka , kilkanaście sekund .Może pomóc , przy poważniejszym zapieczeniu nie zawsze . Jak by co , miejmy nadzieje że nie , to pisz :wink: . Pozdrawiam
  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Krotki backup mojego problemu (bo juz prawie zapomnialem ze go mam :mrgreen: )

 

Po rozmowie z mechanikiem mojego zaufania i opisaniu problemu wybil mi pomys wymiany uszczelki z glowy.

Stwierdzil ze wyciek jest tak minimalny (disla nie przybywa a wycieku nie widac) ze nie ma sensu ruszac szczelnego wtrysku poniewaz moze to uszkodzic injektor. Mam nadzieje ze to sie zgadza a ja zaobserwuje jeszcze dokladnie czy to aby napewno z tamtad sie to wydobywa bo jednak nic nie przybywa. Moze to tylko jakies opary ??? Sam nie wiem w kazdym badz razie nie jest tak przejzysty jak disel tylko bardziej jak olej (na pewno mi sie tam nic nie wylalo przez przypadek :D )

 

Ps. najdziwniejsze ze przy metalowej rurce nie zbiera sie ten plyn tylko w tym plastiku obok.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Kruk opisał Ci wzorcowo,perfekcyjnie :cool2: jak rozwiązać problem nieszczelności pomiędzy wtryskiem a głowicą i poważnych konsekwencjach dalszej eksploatacji w takim stanie ( wżery w głowicy ) :nienie:

Nic nie pisał o wymianie uszczelki głowicy ,bo i po co ? :shock:

Uszczelka głowicy niema nić wspólnego z nieszczelnością - wtrysk/głowica .

Po takiej diagnozie i braku reakcji , ten mechanik nie był by już moim mechanikiem , a tym bardziej zaufanym :mad2: .

Edytowane przez Andrzej62
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ważne, zmień mechanika .

Jak tak będziesz dłużej jeździł to w konsekwencji jednak będziesz musiał wymienić nie tylko uszczelkę głowicy :nienie: .

Nie będę powtarzał , wszystko na ten temat napisał ci kolega Kruk i .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powoli watpie ze to nieszczelnosc.

Wszystko wyczyscilem i od 400km spokoj, nic nie przybywa. Jest mozliwosc ze z pod korka wlewu oleju sie troche pocil i lecialo po pokrywie glowicy, dokladnie w tym miejscu jest otwor przez obudowe od korka do injektora

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PX31&mospid=50468&btnr=11_4083&hg=11&fg=15&lang=pl

 

Zatkalem to narazie papierem i obserwuje.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 2 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. 2 miesiące temu wymieniali mi kompletny rozrząd, przez miesiąc niby było ok. a potem zauważyłem dym w komorze silnika + spaliny w kabinie, wokół 2 wtryskiwaczy jest sporo ropy i po odpaleniu silnika lecą bąbelki z pod jednego wtrysku, tydzień temu wymieniłem podkładki miedziane pod wtryskami i dzisiaj sprawdzam i problem ten sam. Czy macie jakiś pomysł gdzie leży problem ? Czy uszczelka pokrywy zaworów a konkretnie te małe uszczelki które są dołączone do kompletu mogą być przyczyną przedostawania się ropy z komory spalania ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz je tez dobrze dokrecone? W RG jest opisane aby wycentrowac podkladke dokrecajac do 8Nm po czym dokrecasz do 26Nm

 

Mozesz sprobowac tez wyczyscic gniazdo ale do tego potrzebne jest specjalne narzedzie

http://www.schmiedmann.de/de/produkt/12641-neu?produkt=00-00-0-135-210

 

Injektory musza zostac posmarowane smarem przed montazem 83 23 0 441 070

http://www.schmiedmann.de/de/produkt/e258612-neu?produkt=83-23-0-441-070

 

Poza tym nie jestem mechanikiem ale moze wtryski sa uszkodzone na dolnej czesci przy miejscu na uszczelke

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. 2 miesiące temu wymieniali mi kompletny rozrząd, przez miesiąc niby było ok. a potem zauważyłem dym w komorze silnika + spaliny w kabinie, wokół 2 wtryskiwaczy jest sporo ropy i po odpaleniu silnika lecą bąbelki z pod jednego wtrysku, tydzień temu wymieniłem podkładki miedziane pod wtryskami i dzisiaj sprawdzam i problem ten sam. Czy macie jakiś pomysł gdzie leży problem ? Czy uszczelka pokrywy zaworów a konkretnie te małe uszczelki które są dołączone do kompletu mogą być przyczyną przedostawania się ropy z komory spalania ?

Miałem kiedyś ten sam problem na jednym wtryskiwaczu.Jestem przekonany że ropa zalewa wtryskiwacz z powodu niewystarczającego uszczelnienia wtryskiwacza z gniazdem głowicy.Chyba że masz nieszczelność w układzie odprowadzającym nadmiar paliwa z wtryskiwaczy - mało prawdopodobne.

Ja miałem problem z uszczelnieniem bo w gnieździe głowicy w wyniku dłuższej nieszczelności powstały dwa wżery, ubytki. Kruk pisał o tym wyżej.

Ja uporałem się z nieszczelnością,chodź nie było to takie łatwe. Zastosowałem miękkie pierścienie Boscha i nie zważając na moment dokręcałem (oczywiście z głową) wcześniej za każdym razem popukiwałem gumowym młotkiem poprzez drewniany trzpień wtryskiwacz by mosiężny pierścień maksymalnie się ułożył.Po przejechaniu kilku,kilkuset km. zabieg ok 3-4 razy powtarzałem.Jeszcze później kilka razy sprawdzałem czy można dokręcić. Od tej pory minęło kilka lat i jest ok.

Sprawdzałeś gniazdo pod kątem wżerów ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie cytuj odpowiadając bezpośrednio pod postem.

 

Gniazd nie sprawdzałem. Zauważyłem jeszcze że chyba ta ropa cieknie trochę po pokrywie zaworów i kapie na DPF. A czy u Ciebie było czuć spaliny w kabinie na postoju ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Nie.

Zgromadziła się tylko wokół, topiąc wtryskiwacz, zdążyłem zareagować.Jeżdżąc dłużej z taką nieszczelnością ropa zalała by silnik.

Wydaje mi się że z pokrywy zaworów jak już to tylko olej może się wydostawać. Skąd niby w pokrywie zaworów miała by się znajdować ropa?

Nie zgromadziło jej się tak dużo że się przelała z zagłębień wtryskiwaczy i ściekała po pokrywie zaworów kapiąc na wydech ?

Edytowane przez Andrzej62
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hmm, to chyba panowie przy składaniu silnika nieźle namieszali skoro gniazda wtrysków mokre i coś kapie na wydech. Raczej zdecyduje się na wymianę uszczelki pod pokrywą zaworów i przy okazji sprawdzi się gniazda wtrysków. Dzięki Andrzej za pomoc.

 

Edit: 18.10.2016

 

Po zdemontowaniu pokrywy zaworów okazało się że brakuje uszczelki którą zaznaczyłem na obrazku poniżej :mad2: , stąd te wycieki po wymianie rozrządu o których pisałem wcześniej, Andrzej miałeś rację że to nie była ropa tylko olej.

 

http://i65.tinypic.com/vytqc6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.