Skocz do zawartości

Stukanie w silniku podczas postoju auta 120d


gooLucas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. Jestem nowy na forum. Od niedawna jestem posiadaczem BMW 120d 163 km, 2006r. Mam taki problem. Auto zakupiłem dokładnie 7 miesięcy temu. Wymieniłem kompletny dwumas wraz ze sprzęgłem i koło pasowe.(było słychać rzężenie sprzęgła i lekko drżał samochód, przy odpalaniu lekkie pisknięcie). Po tych wymianach w pełni zadowolony iż nic nie stuka ani puka jak na mojego pecha znowu coś. Mam taki problem: auto gdy jest zimne i odpalam jest wszystko okej. Po przejechaniu 7km do pracy zauważyłem, że na włączonym silniku podczas postoju(silnik pracuję) słychać stukanie z silnika (dokładniej gdzieś od strony kierowcy). Gdy dodam gazu ustaję, Podczas jazdy nic nie słychać. W kabinie też, lecz gdy otworze drzwi zaraz słyszę, ale tylko podczas postoju. Bardzo mnie to niepokoi. To stukanie jest raz głośniejsze, a raz cichsze. Przeryłem całe forum i nie mogę odszukać takiej usterki jak u mnie. Co to może być? Pomożecie? Pozdrawiam :) (przebieg 146 tyś. km.)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgaduje. Coś związane z silnikiem poprzez pasek, może sam pasek jest zużyty?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jakby cos z wydechu pod spodem, bo z silnika napewno to nie jest.... jak ci auto chodzi ? wszystko ok ?

stawiam na cos z wydechem, albo filtrem dpf, szczerze to tez czasami mam to samo, ale zadko i sporadycznie, i niewiem sam co to jest i chetnie tez sie dowiem czego jest ta przyczyna i jak to naprawic.

U siebie tez mam wymienione kolo dwumasowe,sprzeglo, kolo pasowe, paski rolki...

a najlepsze jest to że to nie jest tylko od strony kierowcy, od strony pasazera tez slychac i od przodu samochodu tez, zgadlem ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek jest ok. Faktycznie... Przeszedłem auto ze wszystkich stron i słychać to z każdej strony... :( w najbliższym tygodniu muszę wjechać na kanał i sprawdzić tłumik... Rozmawiałem dzisaj że znajomym mechanikiem to mówił że to może być jakieś łożysko na alternatorze lub coś z dodatkową pompą wody... Ale według mnie chyba to zły kierunek... Mechanik jest dopiero 4 lata po szkole...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek jest ok. Faktycznie... Przeszedłem auto ze wszystkich stron i słychać to z każdej strony... :( w najbliższym tygodniu muszę wjechać na kanał i sprawdzić tłumik... Rozmawiałem dzisaj że znajomym mechanikiem to mówił że to może być jakieś łożysko na alternatorze lub coś z dodatkową pompą wody... Ale według mnie chyba to zły kierunek... Mechanik jest dopiero 4 lata po szkole...

 

Dodatkowa pompa wody ? jest tylko jedna pompa wody, u siebie tez mialem zmieniana na nowa , i dalej takie klekot czasami wystepuje, a lozysko na alternatoze napewno by tak nie walilo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie za bardzo nie wierzę, że to może być coś z lozyskiem na alternatorze... A co do pompy to zacytowałem tylko jego słowa... W okolicy mam mechanika który specjalizuję się w naprawach BMW... Będę musiał do niego podjechać i dowiedzieć się co jest grane... Jak stawi diagnozę zaraz dam znać...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie za bardzo nie wierzę, że to może być coś z lozyskiem na alternatorze... A co do pompy to zacytowałem tylko jego słowa... W okolicy mam mechanika który specjalizuję się w naprawach BMW... Będę musiał do niego podjechać i dowiedzieć się co jest grane... Jak stawi diagnozę zaraz dam znać...

 

To bedzie najlepiej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pasek jest ok. Faktycznie... Przeszedłem auto ze wszystkich stron i słychać to z każdej strony... :( w najbliższym tygodniu muszę wjechać na kanał i sprawdzić tłumik... Rozmawiałem dzisaj że znajomym mechanikiem to mówił że to może być jakieś łożysko na alternatorze lub coś z dodatkową pompą wody... Ale według mnie chyba to zły kierunek... Mechanik jest dopiero 4 lata po szkole...

 

Dodatkowa pompa wody ? jest tylko jedna pompa wody, u siebie tez mialem zmieniana na nowa , i dalej takie klekot czasami wystepuje, a lozysko na alternatoze napewno by tak nie walilo...

 

jak to tylko jedna - właśnie jest też dodatkowa pompa wody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek jest ok. Faktycznie... Przeszedłem auto ze wszystkich stron i słychać to z każdej strony... :( w najbliższym tygodniu muszę wjechać na kanał i sprawdzić tłumik... Rozmawiałem dzisaj że znajomym mechanikiem to mówił że to może być jakieś łożysko na alternatorze lub coś z dodatkową pompą wody... Ale według mnie chyba to zły kierunek... Mechanik jest dopiero 4 lata po szkole...

 

Dodatkowa pompa wody ? jest tylko jedna pompa wody, u siebie tez mialem zmieniana na nowa , i dalej takie klekot czasami wystepuje, a lozysko na alternatoze napewno by tak nie walilo...

 

jak to tylko jedna - właśnie jest też dodatkowa pompa wody

 

To mnie oświeć i pokaz gdzie masz w bmw e87 120d dwie pompy wody...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zajrzyj do realoem.. i poszukaj.... dodatkowa pompa wody (elektryczna ) otwórz maske stań przy nerkach.... popatrz na kielich przy prawej ręce zejdz wzrokiem poniżej... w blaszanej czesci nadkola sa 3 fasolkowe otwory w które wsunięta jest ta pompa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Jak mozesz podjedz do kogoś kto sprawdzi korekcję wtysków, martwi mnie to, że dzieje się to na cieplym aucie. Łożyska kulowe rozgrzane nie wydają takich dzwięków na całkowicie zimnym silniku to i owszem, na filmiku trochę słabo słychać Edytowane przez ramos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znasz kogos kto swapowal diesla w e90 lub e87 z 2.0 na 2.0? Choćby jeden przypadek z forum?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z forum nie z życia z 7 conajmniej, k8v8m znam sporo osób co robiło swap np z 2,5 na 2.0 w przypadku benzyny wolnossaki, zabieg ostatnio bardzo popularny na zachodzi i niemieckim sporcie samochodowym :cool2: a moce te same, to się tak modnie nazywa stoker silnika :-) sorry za OT poza tematem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dasz mi numer do któregoś z kolegów ? Bo swego czasu szukałem kogos kto by sie tego podjął i nie mogłem znaleźć. Przypominam rozmawiamy o dieslu w e87.
Hee.

No i jeszcze raz ta sama prośba. Mógłbyś przestać spamować na forum?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolego gooLucas .

To cykanie wydaje rozgrzewający się wydech. Prawdopodobnie podczas wymiany sprzęgła mechanik rozkręcał wydech.

Skręcając go nie zrobił tego tak jak był ustawiony poprzednio.

Trzeba popuścić śruby na wydechu podczas pracy silnika i owego cykania i próbować go przestawić w pierwotne położenie aż przestanie wydawać jakiekolwiek dźwięki.

U mnie pomogło. Łapy wkładał mechanik z 20-letnim stażem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.