Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam ,czy ktos z Was mial do czynienia z takimi tarczami? http://allegro.pl/tarcze-p-black-diamond-bmw-x5-x-5-e70-x6-x-6-e71-i3705847832.html niedlugo czeka mnie wymiana ,a poprzednik nie wykupil pakietu i wole zalozyc cos lepszego ,o ile w ogole mozna liczyc na cos lepszego od orginalu.Ewentualnie moze macie jakies propozycje co kupic , niestety nawet w zamiennikach bardzo malo jest tarcz do 4,4 , za wszelkie sugestie bede wdzieczny.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

 

Też jestem ciekawy opinii.

 

Założyłem do swojej 4.0d hamulce od 4.4 benzyna, tzn. tarcze przód 385mm, tył 345mm.

Przednie zużyłem i wydaje mi się że nie ma alternatywy dla oryginału. Jeżeli nic nie znajdę to zostanie zakup fabrycznych tarcz.

Jedyne co można usprawnić to kombinacje z klockami. Ja zamówiłem EBC Yellow Stuff, czy warto napiszę za miesiąc jak odbiorę przesyłkę z klockami...

 

pozdrawiam

 

Łukasz

  • 1 rok później...
Opublikowano

Odgrzewam kotleta.

 

Fabryczny zestaw hamulcowy o średnicy 348mm przód, i 320mm tył jest niedostosowany do mocy 300KM i masy pojazdu. Jest wystarczający jeżeli ktoś nie przekracza 140-150km/h.

W X5 e70 3.0sd 286KM z pierwszych lat produkcji (2007r) miałem heble fabrycznie 365mm z przodu i 345mm z tyłu. Niestety w późniejszych latach BMW tnąc koszty zmniejszyło bezpieczeństwo poprzez zastosowanie słabowitych hamulców...

 

Klocki na przodzie oryginalne pod 385mm wytrzymały 70000km. Tarcze przód (ATE) po tym przebiegu mają 34,9mm grubości. Nie ma mowy o biciu tarcz.

Tylne klocki skończyły się kilkanaście tysięcy km szybciej. Po montażu ebc yellow z tyłu, samochód nieprzyjemnie wytracał prędkość (szarpanie) w końcowej fazie hamowania. Żadnych innych efektów nie odczułem.

Dopiero po założeniu ebc yellow na przodzie jest bajka. Samochód w warunkach autostradowych (niemieckich) hamuje z 240km/h, ograniczeniem jest przyczepność opon. Hamowanie jest płynne w każdej fazie.

 

Jestem zaskoczony trwałością tarcz i klocków, skutecznością hamowania nawet seryjnego zestawu (385 i 345).

Zestaw klocków tuningowych mniej pyli. Skuteczność hamowania miażdży, ale musi być komplet przód i tył.

Tarcze jeżeli mają być lepsze, to zostaje zestaw X5M, czyli 395mm z przodu i 385mm z tyłu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.