Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam kilka pytań dot. automatycznej skrzyni w e39 3.0d. Jest to skrzynia GM. Nie wchodził mi 5 bieg, skrzynia przechodziła w tryb awaryjny. Poza tym wszystko było ok, na tiptroniku do 4 chodził bez zarzutu. Wymieniłem filtr i olej, były nieźle zapierniczone i to nic nie dało. Obecnie wyjąłem skrzynkę i ją rozkręciłem. Czy ktoś wie, jaka powinna być grubość okładzin (nowych i minimalna), ewentualnie gdzie i czego w niej szukać. Acha mam też mały problemik z wolnobieżką na najcieńszym wałku. niestety nie wiem, w którą stronę ma ciągnąć- nie zwróciłem na to uwagi przy rozbiórce.
Opublikowano

okladziny - czyli tarczki frykcyjne maja rowki - jezeli tarczka nie posiada tych rowkow to znaczy ze jest juz zuzyta , na jednym koszu powinienes miec gladkie tarczki - caly komplet - rozpoznacz napewno....

 

tarczki powinny byc jasnego koloru , przekladki metalowe bez przebarien - przebarwienia swiadcza o tym ze skrzynia sie przegrzewala na tej sekcji a tarczki sie z przegrzania powykrzywialy - sa do wyminy , bo nawtet jak zalozysz nowe frykcyjne to sie beda szybko zyzywac przez krzywe metalowe

Opublikowano
Dziękuję ci bardzo za odpowiedź. Szczerze mówiąc właśnie takich usterek szukałem w skrzyni, ale nie znalazłem ich. Rozebrałem wszystkie koszyki i sprzęgła są mniej więcej równo przydarte, ale na wszystkich są rowki. Mam wrażenie, że na najmniejszym koszyku (WYDAJE MI SIĘ ŻE ON JEST OD 5) są najpłytsze, ale są. Przy rozbieraniu skrzyni zauważyłem podkładki dystasowe, które lekko blokowały pracę tego wałka, ale mam wątpliwości czy to jest przyczyna. nie rozbierałem tyłu skrzyni (tej części z wałkiem łączącym się z wałem) ponieważ wstraszyły mnie naklejki przestrzegające przed rozkręcaniem. Nie wiem, czy tam może być usterka jeśli wszystko inne dobrze pracowało.
Opublikowano

tzn rozkreciłes do ktorego momentu - wykrecałes 3 duze sroby od spodu skrzyni aby wyjac srodkowy kosz ? jesli nie to rozebrałes dopiero połowe skrzyni - dlaej sa kosze od 1 i 2 biegu , planetarka i jakies tam glupoty

 

nie wiem czy wiesz - ale jak rozebrales skrzynie to musisz ja zlozyc na nowych uszczelkach - komplet ok 500zł bo na starych skrzynia bedzie gubic cisnienie i nie bedzie pracowala poprawnie ....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.