Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zauważyłem pewną nieprawidłowość.

Po nocy gdy temp jest poniżej 10 stopni i odpalam rano auto po 5 sekundach silnik zaczyna nierówno pracować ale to w taki sposób że delikatnie szarpie aż całą budą auta. Są to delikatne szarpnięcia "jakby strzały" tłumika który przenosi je do środka kabiny.

Przypadłość ta dzieje się jedynie na postoju przy odpalonym silniku, niezależnie od tego czy jest wciśnięte sprzęgło czy też nie, czy jest wciśnięty bieg czy auto stoi na luzie.

 

Sęk w tym, że po przejechaniu około 500m dolegliwość ustaje już znacznie a po około 1000m znika zupełnie aż ponownie do mocnego oziębienia silnika.

 

Byłem wczoraj na serwisie podpieli auto pod komputer który nie wykazał, żadnych błędów, kazano mi niby zostawić auto na noc i wtedy sami sobie niby go mieliby odpalić rano i ponownie sprawdzić jednak mam taką charakterystykę pracy że aktualnie auta zostawić nie mogę na tak długo. Jako opcję dostałem zamówienie na jakiś środek który będę musiał dolać do paliwa i to ponoć ma w 90% pomóc ale wciąż tego płynu nie mam.

 

Zasugerowali, że może to być początek psujących się wtrysków.

 

W ostatnim czasie wymieniałem olej z kompletem filtrów między innymi paliwa, powiedziali, że jest też cień szansy że to wina filtra paliwa.

 

Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją i mogłby mi pomóc/doradzić?

Opublikowano

1. objaw nierównej pracy to najczęściej problem ze świecami żarowymi lub ich sterownikiem - ale w takim przypadku błędy na pewno by się pokazały po podpieciu do kompa.

2. druga opcja to wtryski (choć to mało prawdopodobne), jeśli problem występuje tylko na zimnym to najlepiej podpiąć komputer i ustawić na sprawdzenie wtrysków przed uruchomieniem silnika na zimno

3. może byc wina filtra paliwa, zwłaszcza, że był wymieniany niedawno. Na jaki wymieniłeś? Ponoć był jakiś wadliwy model jakiś czas temu, nie pamiętam czy to był Knecht może?

4. Przy bardzo dużych mrozach, zanieczyszczonym filtrze i kiepskim paliwie może wytrącić się parafina z oleju napędowego i dawać taki efekt, ale to raczej przy tem mocno poniżej zera a nie poniżej +10. W takiej sytuacji tylko wymiana filtra + wlanie depresatora (taki preparat) do baku. Jak już wytworzy się parafina w filtrze do samo wlewanie depresatora nie odblokuje filtra.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Opcja nr 1. to tylko START silnika, potem tych świec może tam nie być, właściwie nawet na start może ich nie być bo jedyne ich zadania to jak ściśnie dobrze mróz ułatwienie równego rozruchu. Wszystko po odpaleniu już nie jest związane ze świecami, na pewno nie to że po 5sekundach zaczyna telepać budą.

 

 

Może wtryski, ale nie sądzę, skoro wczesniej było ok, to nie psuje sie to tak o. Może być filtr paliwa, albo stary filtr paliwa, albo ciulowa ropa.

 

Zrobił bym płukankę do wtrysków do baku, + zmianę filtra paliwa ( mann robi bodaj NAJ przynajmniej do wersji 163ps tak było ), + pewne stacje.

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

3. może byc wina filtra paliwa, zwłaszcza, że był wymieniany niedawno. Na jaki wymieniłeś? Ponoć był jakiś wadliwy model jakiś czas temu, nie pamiętam czy to był Knecht może?

 

Taki jak kolega pisze. Na forum zgłaszano przypadki, że filtr Knecht nie spasowywał się dobrze w N47. Może to jego wina.

Opublikowano
Opcja nr 1. to tylko START silnika, potem tych świec może tam nie być, właściwie nawet na start może ich nie być bo jedyne ich zadania to jak ściśnie dobrze mróz ułatwienie równego rozruchu. Wszystko po odpaleniu już nie jest związane ze świecami, na pewno nie to że po 5sekundach zaczyna telepać budą.

 

 

Może wtryski, ale nie sądzę, skoro wczesniej było ok, to nie psuje sie to tak o. Może być filtr paliwa, albo stary filtr paliwa, albo ciulowa ropa.

 

Zrobił bym płukankę do wtrysków do baku, + zmianę filtra paliwa ( mann robi bodaj NAJ przynajmniej do wersji 163ps tak było ), + pewne stacje.

 

 

pzdr. Łukasz

 

mylisz się, zdarza się w silnikach diesela, że swiece grzeją jeszcze chwile po rozruchu, maks kilka sekund

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Tak dziś to sprawdziłem w pełni. Auto rano całe w szronie. Odpala od strzała, pracuje równo i miło przez max 5 sek. i zaczyna się bonanza.

Mój plan jest taki.

1. Wymienić filtr na nowy

2. Zalać bak tym specjalnym płynem

 

Czekać na rezultaty.

 

Kolejność dobra?

Opublikowano
możesz wlac depresator przed wymianą filtra, tak żeby nowy filtr łyknął już paliwo zabezpieczone

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.