Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Na wstępie chciałbym się przedstawić. Mam na imię Patryk.Jestem nowym użytkownikiem forum oraz nowym szczęśliwym posiadaczem BMW E34 :)

 

Pisze ponieważ mam problem. 3 tygodnie temu zakupiłem piękną bunie 2.0 benzynka, 129 KM z oznaczeniem silnika m20b20.

Auto kupiłem z uszkodzoną chłodnica. (a raczej tak zapewniał właścicel)

Głównym problemem jest to że auto jeźdi ale się grzeje i strasznie ucieka z niego woda"bez oleju"

Po oddaniu samochodu znajomemu w ręce okazało się że chłodnica i wężyki są ok. Ktoś musiał specjalnie wężyk poluzować żeby woda uciekała

Po sprawdzeniu chłodnicy zbiorniczka wyrównawczego i wężyków padła nowa diagonza, mianowicie pompa wody. Jednak pudło pompa wygląda jak by była miesiąc temu zmieniana...

 

Jeszcze się nie chwaliłem ale moja beta była w przeciągu 5 miesięcy przekazywana z ręki do ręki na same umowy kupna sprzedaz :(

 

Wracając do głównego tematu, mechanik mój postawił 2 diagnoze, mianowicie termostat.

 

I teraz pytanie moje gdy auto jeździ i sie grzeje to czy może być to winna termostatu ? Czy moge obawiac się uszczelki pod głowicą ? Silnik w sumie zdrowy, odpala od kopa, masła pod korkiem nie było, nie kopci na siwo i też nie gubi oleju przy postoju, barwa oleju w silniku sie zgadza a silnik nie gaśnie przy ręcznych testach.

 

Co może bolec moją bunie ? bo już nie wiem co robić a nakład finansowy też mam ograniczony :(

Opublikowano

A kupić BMW z rozwalonym układem chłodzenia to jak strzelić sobie w stopę.

 

Mechanik nie umie spr termostatu? Jak przelew jest czyli pompa działa to jeśli chłodnica się nie nagrzewa to termostat do wymiany. Można wyjąć termostat i sprawdzić czy będzie się grzać. Ale jak tyle już ludzi jechało tym autem nie wiadomo jak długo i każdy ją przegrzewał to prawdopodobnie będziesz ściągać głowicę bo przez takie katowanie auta mogła się już przepalić. O ile nie ma pęknięć głowicy. Jeśli masz szczęście to termostat, ale chyba te kilka osób umie sprawdzić tak prostą rzecz :)

Opublikowano
tak jak pisal moj przedmowca moglo juz szlak trafic glowice lub w naj lepszym ukladzie uszczelke, ale sprawdz kilka podst. tematow dokrec ten kapiacy waz zapal auto odkrec korek zbiornika wyrównawczego i przygazuj ja kilka razy obserwujac wewnatrz wlewu do zbiornika na koncu gwintu jest szczelina otwor z ktorego przy dodaniu gazu powinien leciec strumien wody (jak leci to pompa wodna jest :cool2:) wtedy zakrecasz korek i grzejesz ja obserwujac wskaznik temp. ma byc na pion jak sie wskazowka zbliży do pionu to sprawdz jak sie grzeja weze gorny i dolny gorny bedzie goracy a dolny powinien sie po ustawieniu pionu wskaznika temp. zaczac nagrzewać to bedzie znaczyc ze termostat sie otwiera a jak bedzie nadal zimny i temperatura bedzie sie podnosic na wskazniku to wiadomo termostat "gleba", kontroluj w trakcie nagrzewania tez chlodnice czy sie nagrzewa powinna byc ciepla no i jeszcze sprawdz czy weze sa mocno twarde jak beda twarde na kamien to nie ciekawie bo to bedzie znaczyc ze glowica lub uszczelka pod nia moze byc lipa jak beda takie ze bedziesz je mogl zgniatac to jest w porządku :norty:i jak bys musial kupowac termostat to kupuj takiej firmy jak -wahler- :norty:
Opublikowano
Dzięki wielkie drodzy uzytkownicy. dziś niezwłocznie sprawdze wszystkie te informacje. nawiązując do mojego mechanika to jest to znajomy po zawodówce :oops:
Opublikowano

Witam.

 

Informuję iż po zweryfikowaniu wskazówek kolegów z forum zauważyłem następujące rzeczy.

 

Na odkręconym korku od zbiorniczka wyrównawczego niestety nic nie cieknie ale to może wina tego że to ja nic nie widziałem bo nie wiedziałem gdzie patrzeć.

 

Na zakręconym korku gazowałem samochód około 5-10 min z lekkimi przerwami i wskazówka temperatury nie wskoczyła powyżej zielonego pola.

Natomiast gdy pojechałem samochodem około 7 metrów nagle wskazówka staneła pionem.

 

Pytanie moje czy jest to ten termostat czy moze coś innego.

 

Mam okazję oddac samochód do mechanika który z 50 zł mi go zdjagnozuje ale obawiam się że zaraz coś nazmysla byle by dorwać robote za większy pieniądz :D

 

Jaka jest wasza opinia na ten temat forumowicze ?

Opublikowano
Witam.

 

Informuję iż po zweryfikowaniu wskazówek kolegów z forum zauważyłem następujące rzeczy.

 

Na odkręconym korku od zbiorniczka wyrównawczego niestety nic nie cieknie ale to może wina tego że to ja nic nie widziałem bo nie wiedziałem gdzie patrzeć.

 

Na zakręconym korku gazowałem samochód około 5-10 min z lekkimi przerwami i wskazówka temperatury nie wskoczyła powyżej zielonego pola.

Natomiast gdy pojechałem samochodem około 7 metrów nagle wskazówka staneła pionem.

 

Pytanie moje czy jest to ten termostat czy moze coś innego.

 

Mam okazję oddac samochód do mechanika który z 50 zł mi go zdjagnozuje ale obawiam się że zaraz coś nazmysla byle by dorwać robote za większy pieniądz :D

 

Jaka jest wasza opinia na ten temat forumowicze ?

przeczytaj dokladnie mojego posta i sie do niego zastosuj bo z tego co widze to nie zrobiles tego jak ci opisywalem :nienie:a jeszcze mozesz miec zapowietrzony uklad chlodzenia przez tego nieszczelnego weza jak jest zapowietrzony to strumyka nie bedzie w zbiorniczkui temperatura bedzie tez szalec :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.