Skocz do zawartości

Run Flat do 330 - tki - wzmocnione czy nie ????


tomasz3city

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie myślałem , ze taki problem mi się przytrafi, ale co.....

 

mianowicie chcę dobrać jakąs fajną oponkę, bo skoro mam wydac kupę hajsu to ma być dobra i już :mrgreen:

Zracji tego że moje auto ma twarde zawieszenie no i powiny być w nim run flaty to zakres opon do wyboru strasznie się kurczy jesli uwzględnię wszystkie parametry razem ( głównie mówię tutaj o owym wzmocnieniu - czyli symbolach XL )

 

Znaleźć run flaty nawet z indeksem 240 nie jest problemem ale jesli mają miec jeszcze XL to zostją mi dwie opony na rynku.

 

Bridgestone LM25 225/45 R17 94 V RUN ON FLAT XL * - o których jest nie najlepsza opinia

http://www.oponeo.pl/dane-opony/bridgestone-lm25-225-45-r17-94-v-run-on-flat-xl-#45630336#reviews

 

Continental ContiWinterContact TS810 S 225/45 R17 94 V RUN ON FLAT XL,FR,SSR * - o nich także nie piszą w super tak jak o tegorocznym modelu TS850

http://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-contiwintercontact-ts810-s-225-45-r17-94-v-run-on-flat-xl-fr-ssr-#45623127#reviews

 

są jeszcze jedne o których w ogole nie piszą :shock:

Pirelli SottoZero Serie 3 225/45 R17 94 V RUN ON FLAT XL

 

więc czy bez XL po wjechaniu w pierwszą lepszą dziurę wyskoczy mi piękny bąbel czy tez będzie można spokojnie śmigać na dosyć twardym zawieszeniu????

 

a może ktoś poleci jakieś inne rewlacyjne oponki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeżdżę na zimówkach 18" Bridgestone Blizzak LM25 zwykłych i są to najlepsze zimówki jakie miałem w BMW, wcześniej miałem chwalone Good Year - na śniegu i lodzie była totalna padaka.

Jeśli myslisz, że opona RFT XL uchroni Cię przez uszkodzeniem na porządnej dziurze to się mylisz - nie raz uszkodziłem oponę RFT na zimowej wyrwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę od 3,5 roku na zwykłych oponach XL (lato i zima) i na razie bez uszkodzeń. Powrotu do ROF nie planuję.

W mojej ocenie Rof nie muszą być XL, już same w sobie są bardzo odporne.

Zwykłe opony do E9x lepiej kupić z oznaczeniem XL.

 

Dodam jeszcze, że na tylną oś w 330d opona 225 jest trochę za wąska. Letnie mam z tyłu 255/40R17 i jest OK, ale zimowe 225/45R17 nie są dla mnie wystarczające (no ale takie kupiłem, bo rozmiar moich felg zimowych nie pozwalał na szersze na tył).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, że na tylną oś w 330d opona 225 jest trochę za wąska. Letnie mam z tyłu 255/40R17 i jest OK, ale zimowe 225/45R17 nie są dla mnie wystarczające (no ale takie kupiłem, bo rozmiar moich felg zimowych nie pozwalał na szersze na tył).

kurcze a ja własnie felgę na zimę kupiłem taką aby 225 także do tyły włozyć :duh: :duh: :duh:

 

Jeżdżę na zimówkach 18" Bridgestone Blizzak LM25 zwykłych i są to najlepsze zimówki jakie miałem w BMW, wcześniej miałem chwalone Good Year - na śniegu i lodzie była totalna padaka.

Jeśli myslisz, że opona RFT XL uchroni Cię przez uszkodzeniem na porządnej dziurze to się mylisz - nie raz uszkodziłem oponę RFT na zimowej wyrwie.

nie no mam nadzieję, że po prostu będzie bardziej trwała, a co do wzmocnienia to wydaje mi się że na tabliczce znamionowej w aucie jest właśnie XL :shock:

 

a dodam może ze moj model to 330 XD :mrgreen:

 

nie wiem jak to jest w teori z tymi oponami chyba tylko raz w życiu mi wybuchła opona - fakt była strasznie zajechana, ale jednak pękła :shock: - jechalismy mazdą 626 i pech chciał, ze było to na zakręcie brzy 190 km/h - powiem tak nie wiele brakowało :mad2: :mad2:

moj kolega mnie namawia, mówi ze ma mieć full i już :mrgreen: on sobie wziął indeks do 270 km/h hehe -

 

Jeżdżę na zimówkach 18" Bridgestone Blizzak LM25 zwykłych i są to najlepsze zimówki jakie miałem w BMW,

a mi w jednym porządnym warsztacie odradzili te blizaki - pozatym czytałem trochę tych opinii i rzeczywiście są bardzo różne i sporo negatywnych opisów - więc już sam nie wiem co mam zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w 320d jeżdżę na ROF-ach ogumienie 225/50 R16 i jest OK. Ciut twardo, ale może być.

Siedemnastki o profilu 45 będą twardsze, XL będą jeszcze twardsze. Stracisz resztki komfortu a co zyskasz? :roll:

Bierz zwykłe ROF-y albo XL nie ROF

Ja brałbym ROF nie XL.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.