Skocz do zawartości

M43 - 318i - Świst z okolic bagnetu oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dzień dobry.

Nie będę owijał w bawełnę.

Chodzi o świst, świst podczas pracy silnika we silniku z modelu 318i (1.9 benzyna 87kW) z 99 roku.

Świst może nie tak dobrze jest słyszalny na nagranym filmie, wydobywa się z okolic pokazanych na zdjęciu, nie wiem czy to są jakieś cześć przepustnicy, czy może ten egr... Bardziej ze wstępnych oględzin wynika ze to przepustnica, a może się mylę. Wykluczyłem już rolki i paski, ponieważ z silnika został ściągnięty pasek klinowy, silnik odpalony, a świst nadal nie ustał. Brak jakichkolwiek oznak typu falowanie silnika, brak mocy, dławienie się, chodzi dobrze. Pewnie to będzie jakieś rozszczelnienie, jak by silnik łapał lewe powietrze, ale jakoś mi na to nie wygląda, bo jak wspomniałem ani sie nie dławi, nie traci mocy nie faluje. Odpala na zimnym, na ciepłym, nie szarpie. Swist słychać zaraz po uruchomieniu, i znika wraz z odłączeniem pradu, czyli po zgaszeniu.

Piszę, ponieważ może ktoś miał ten sam problem, i tak fajnie nie będzie jak się dowiem czy to błachostka, czy może to się przerodzi w jakaś większą katastrofę.

Byłem dziś u kilu magików, ale każdy inna diagnoza. Jak zwykle udaje w takiej sytuacji głupiego, niech się znachor wypowie, jeden gościu powiedział że może to rozebrać przeczyścić ten dolot, przepławkę i sprawdzić silnik krokowy. Drugi mówił ze to odma, trzeci ze to z paska klinowego.

Z góry dziękuję za mądre i rzeczowe wypowiedzi. :D

 

http://www.youtube.com/watch?v=QKAxDCeJapA

Opis rysunku

TU - tu najbardzij słychać swist

Świst - druga możliwa lokalizacja

Niebieskie - tam widać jakieś małe drobne nieszczelności.

 

będę wdzięczny jak by ktoś podrzucił linka z jakąś polska instrukcją obsługi czy serwisowanie tego silnika. Tymczasem zabieram sie sam do przeszukiwanie forum.

 

http://zapodaj.net/10b27caff693c.png.html

 

http://zapodaj.net/10b27caff693c.png.html

Edytowane przez FXtrader
Opublikowano
Po pryskaj dolot izopropanolem, zmywaczem do hamulców ( ja tych dwóch preparatów używałem) na pracującym silniku. Jak obroty podbije podczas psikania elementu tam masz nieszczelność. Nie żałuj tylko pryskaj obficie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.