Skocz do zawartości

JAKIE MAM ZAWIESZENIE? BO JUŻ ZGŁUPIAŁAM... 530D


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Drodzy Panowie! Pomóżcie!

 

Mam e39 530 kombi 2003r

 

Muszę zakupić amorki na tył, ale nie wiem do jakiego zawieszenia, tzn cały czas myślałam, że mam to coś co się nazywa "Nivo", ale sprawa jest bardziej skomplikowana dla mnie ponieważ przy wyborze amorków na stronie z częściami są amortyzatory do 3 różnych zawiasów, tj:

 

1. Zawieszenie samopoziomujące

2. Zawieszenie sportowe + obniżone + regulacja poziomu

3. Zawieszenie standardowe

 

 

I teraz zgłupiałam... do którego typu zawieszenia mam szukać amortyzatorów?

 

Podaję swój vin: wbadp81060g045748

 

 

Czy naprawdę jest jakaś różnica do jakiego typu zawieszenia dobierze się amorki?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
A czemu chcesz zmienić amory z tyłu? Tylne amory rzadko się wymienia, no chyba , że są wylane lub urwane, nawet jak kupisz nowe sachs, to one i tak, tak dobrze nie trzymają jak te co poszły na pierwszy montaż. Chodzi mi o to, że możesz wydać kasę i po całej operacji będziesz miała gorzej niż masz teraz, bo w tylnym zawieszeniu w E39 wymienia się tuleje , a nie amortyzatory.
Opublikowano

masz na myśli coś co się nazywa "tuleją pływającą"? czy może jeszcze jakieś inne tuleje?

generalnie mam problem z tym, że mój samochód krzywo stoi z tyłu, tzn. prawa strona jest ok. 2-3 cm niżej niż lewa. O wiele bardziej z tej strony zużywa mi się opona, oraz wiem, że mam trochę skrzywioną felgę (wyszło teraz przy zmianie opon).

 

kolega mi doradził, że mogą być to amorki

sprężyny są ok

 

no więc co z tymi tulejami? ile ich tam jest i jakich i jak się je wymienia (tzn zawsze obustronnie?)?

 

 

 

ps.: fajnie by też było jakby ktoś mnie w końcu oświecił jakie mam to zawieszenie ...

Opublikowano

Wyposażenie

g045748

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy

S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic

S227A SPORTL.FAHRW. MIT NIVEAUREGULIERUNG Podw. sport.+ obniż. zaw.+ regul. poz.

S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Poduszka bocz. pasaż. na tyln. siedz.

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Szyba przednia ziel. z klinem ziel.

S360A LM RAEDER/STERNSPEICHE 81 BMW LA wheel, star spoke 81

S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.

S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią

S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera

S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S601A TV-FUNKTION Funkcja TV

S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD

S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi

S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe

S818A BATTERIEHAUPTSCHALTER Główny wyłącznik akumulatora

S855A SPRACHVERSION ITALIENISCH Wersja językowa, włoski

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Brak obsługi krzyżowej

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S884A ITALIENISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa w jęz. włoskim

S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.

S928A REIFENSTEUERUNG Sterowanie opon

 

 

 

Wyposażenie seryjne

 

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S202A STEPTRONIC Steptronic

S470A KINDERSITZBEFESTIGUNG ISOFIX System Isofix

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

 

 

 

Information

 

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S220A NIVEAUREGULIERUNG Zawieszenie samopoziomujące

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S555A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy V z pilotem

S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD

 

 

 

czyli masz:

S227A SPORTL.FAHRW. MIT NIVEAUREGULIERUNG Podw. sport.+ obniż. zaw.+ regul. poz.

 

Przy tym zawieszeniu masz 2 czujniki poziomowania, może one nie domagają, np. w samochodach ciężarowych na poduszkach tak często się zdarza, wystarczy tam odpowiednio skrócić, podgiąć itp. dźwignię takiego czujnika i poduszka dostaje mniej lub więcej powietrza i samochód zaczyna stać poziomo. Czujnik to nr 15 na rysunku

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP81&mospid=47559&btnr=33_0530&hg=33&

 

Mechanik może też zdjąć ten łącznik od czujnika i spróbować ręcznie doregulować ciśnienie w poduszce i tym samym sprawdzić, czy da się w ten sposób wypoziomować tył samochodu.

Usunięcie tego problemu może polegać właśnie na tej prostej czynności.

Opublikowano

ok, bardzo dziękuję za te wyjaśnienia

 

Jakbym mogła jeszcze prosić o rozwinięcie tego skrótu "Podw. sport.+ obniż. zaw.+ regul. poz." tzn. co w nim jest takiego innego

 

i jeszcze jedno pytanko:

ponieważ właśnie wróciłam od diagnosty i wiem, że tylne amorki praktycznie nie istnieją (mają po 51 i 52%) to muszę kupić nowe.

Czy może ktoś mi sprawdzić, czy dobrze znalazłam i amortyzatory sachs 311 952 to model właśnie do mojego samochodu i zawieszenia?

pozdrawiam!

Opublikowano

Ktoś kiedyś mówił, że nivo ( a Ty chyba takie masz) na szarpakach daje błędne odczyty i bardzo niski poziom może wskazywać a tak na prawdę są w bdb kondycji. Ale niech ktoś się wypowie co się zna. Ja tylko to czytałem na forum.

 

Z tego co piszesz masz seryjnie obniżone zawieszenie.

Opublikowano

Koleżanko, jeszcze raz Ci tłumaczę : oryginalne amorki ( na 1 montaż) a takie chyba jeszcze masz, jeżeli są suche i nie pourywane, to są lepsze niż te nowe sachsy, na nich możesz mieć np.30-40%, a winę za te niskie wskazania ponoszą nie amory, lecz zużyte tuleje pływające, bo to one się zużywają, a nie amortyzatory, zresztą przy słabych tulejach wynik 50% to b. dobrze. Nie kupuj żadnych amorków, tylko sprawdź tuleje tylnej belki.

Twoje zawieszenie to:

Zawieszenie sportowe + obniżone + regulacja poziomu ( nivo).

Opublikowano

rozumiem, czyli proponowałbyś kolego od sprawdzenia i ewentualnej wymiany tych tulei ?

 

ile ich jest? z tyłu po 1 sztuce na każdą ze stron?

 

czy chodzi Ci o te tuleje? :

 

http://allegro.pl/lemforder-tuleja-plywajaca-tyl-bmw-e39-zestaw-2szt-i3701294810.html

 

czy może o coś takiego? :

 

http://allegro.pl/lemforder-tuleje-tylnej-belki-bmw-e39-touring-4szt-i3682706947.html

 

 

Czy właśnie problem z tymi tulejami może objawiać się tym, że auto krzywo stoi na prawą stronę i zużywa mi bardziej oponę a także skrzywiło mi felgę?

Opublikowano

Ja Ci tego nie zrobię, ale jak nie masz kogoś kto sprawdzi te tuleje, to chyba najlepiej udać się do serwisu bmw, oni mają specjalistyczny sprzęt i doświadczenie i myślę, że taka diagnoza nie byłaby zbyt droga, a już na pewno dobrze sprawdzą amorki.

Mojemu kuzynowi w 530d touring, ale ze zwykłym zawieszeniem, urwał się tylny oryginalny amor, założył wtedy 2 nowe sachsy i cały czas teraz narzeka, że mu nie trzymają, mówi, że na starych 12-letnich ( zanim jeden się urwał) jeździło się dużo lepiej.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP81&mospid=47559&btnr=33_0525&hg=33&fg=30

musisz sprawdzić pozycję nr: 2, 6, 9.

 

A jakbyś się uparła to tu masz swoje amory :D

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP81&mospid=47559&btnr=33_0523&hg=33&fg=45

 

nr bmw Twojego amora :D to: 33521094057

Cytuję:

"Czy właśnie problem z tymi tulejami może objawiać się tym, że auto krzywo stoi na prawą stronę i zużywa mi bardziej oponę a także skrzywiło mi felgę?" Tak, ale felgi raczej nie skrzywiło.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Już wszystko jasne.

 

W końcu udałam się do kogoś kto się na tym zna i nie wymyślał mi miliona rzeczy do wymiany

 

Ponieważ mam regulowane zawieszenie to po prostu należało je wyregulować

 

Pan podłączył laptopa i w ok. 20-30 min doprowadził tył samochodu do porządku- teraz obie strony stoją równa a prześwit jest książkowy

 

Bardzo dziękuję za pomoc forumowiczom

 

Pozdrawiam!

Opublikowano
Czy byłaś może u kogoś w Warszawie bo ja mam podobny problem z moim e60 tylko ze chodzi o przednie zawieszenie.
Opublikowano
Koleżanka ma zawieszenie tylne pneumatyczne, ten Twój przód to chyba nie jest na poduszkach?
Opublikowano

Amortyzatory są wszystkie ok- rzeczywiście przy moim zawieszeniu nie można się sugerować %-owymi wskazaniami ze stacji kontroli.

Co do mechanika który mi to robił, to byłam u Pana Adama z Auto Classic Service z Raszyna (ul. Jasna 4)- Polecam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.