Skocz do zawartości

BMW 525D 2000 163 km EINSPRITZANLAGE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jakis czas temu wyskoczyl mi bład EINSPRITZANLAGE i obrotomierz szedł tylko do 3 tyś obrotów.

Mechanik powiedział że pompa progowa jest do wymiany no więc czekałem do wypłaty i odłączyłęm filtr paliwa i jezdzilem błąd oczywysicie nie wyskakiwał.

Teraz w tą sobote 16.11 wymieniłem pompe na tani zamiennik bo nawet nie orientowałem sie w jakiej są cenie więc wziałem pierwsza lepszą mniejsza z tym...

wymieniłem pompe poskręcałem wszystko ładnie pięknie podłączyłem czujnik filtra paliwa odpaliłem błąd znikł, wiec jazda próbna powolutku przez pare km no i troche wcisłem w podłoge nagle Wyskoczył Błąd EINSPRITZANLAGE auto zgasło... nie szło odpalic okazało się ze cały środek pompki wypchneło 15l ropy poszło na glebe.

Kupiłem kolejną Pompe progową 20.11 za 280 zł założyłem chodziła pięknie ładnie cichutko z 30 min chodziła na spokojnie pare razy sie przegazaowało błąd nie wyskakiwał :D wieć jazda próbna na miasto pare km sie przejechało spokojnie, więc wyjechałem na prostą droge 3 bieg powyzej 4 tyś obrotów nagle buuuuu :( wyskoczył ponownie błąd EINSPRITZANLAGE więc zatrzymałem się zgasiłem auto na pare minut po odpaleniu pompa progowa wyje jak stara... nie powiem co...

NIe mam juz siły nie wiem czy znowu pompa do wymiany czy gdzie tu dalej szukac :mad2: i prosze o pomoc.

z góry Dziękuje.

Opublikowano
Będziesz musiał prawdopodobnie znowu wymienić pompę podprogową, ale tym razem na oryginalną Pierburg, bo inne raczej nie dają rady. Niestety cena jest dwa razy wyższa niż ta, za którą kupiłeś poprzednią. Głośna praca org. pomp świadczy o jej rychłym końcu. Sprawdziłbym jeszcze na kompie (np. INPA) jakie jest ciśnienie na tej pompie - powinno być min. 3,8
Opublikowano

a jest możliwe że pompa w baku mogła upaść ? bo auto juz nie odpala i stoi u mechanika (znajomego)

ogólnie w czasie tym co wymieniałem te progówki to auto nie raz gasło i po 10 minutach męki z rozrusznikiem odpalało, dziwna sprawa nie wiem za co juz złapać.

A zapomniałem dodać ze jak wymieniłem tą progówke za 280 zł i na postoju jak normalnie chodził to nie szło tej pompki dotknąć tak była gorąca (zanim zaczeła wyć) możliwe ze cięzko miała ciągnąc paliwo z baku ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Więc tak, pompa progowa tylko oryginał, nic innego nie daje rady.

Dwa, filtr paliwa musi byś drożny, jak nie wymieniałeś, to wymieć, bo możesz pompę zajechać nawet ori nową.

Pompa w baku daje o sobie znać poniżej 15 litrów, jak jest padnięta wtedy auto gaśnie.

Jak masz więcej paliwa, to raczej nie ona jest winna.

Kolejna sprawa, to regulator ciśnienia za pompa progową, tzw ogranicznik.

Jest schowany w głębi komory silnika, patrz za filtrem, wygląda jak zaworek zwrotny.

Nie pomyl z zaworem ogrzewania, ten ma 3 przewody, ogranicznik tylko wejście i wyjście.

Jego zadanie, to regulacja ciśnienia paliwa, jakie daje pompa progowa.

Pompa ta spokojnie jest w stanie zrobić i 6 barów, ale ogranicznik zbija ciśnienie do 4.

Jeśli jest nieszczelny i puszcza, to ciśnienie będzie spadało, a pompa będzie niepotrzebnie się męczyć, i będzie wywalało twój błąd, przy czym powyżej 3 tyś nie pojedziesz.

Sprawdza się go następująco:

-Podłączasz kompa, tak żeby widzieć ciśnienie na pompie progowej/albo wpinasz się manometrem poprzez trójnik.

-jeśli ciśnienie jest niskie, to musisz czymś zacisnąć wężyk za ogranicznikiem

-jeśli ciśnienie wzrośnie, to znaczy że pompa progowa jest dobra, a przepuszcza sam ogranicznik - wtedy go wymieniasz, tani niestety nie jest

-jeśli ciśnienie nadal jest niskie, czeka cie prawdopodobnie wymiana pompy progowej - oryginał również tani nie jest, ale wymienisz i jest spokój.

W ekstremalnych sytuacjach mogło się skończyć jedno i drugie.

Sprawdź tak jak ci mówię, i daj znać co wyszło. :wink:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

No więc tak...

juz wiem co było przyczyną błędu EINSPRITZANLAGE chociaż auto jeszcze nie jest na chodzie...

Z baku paliwa idą trzy wężę paliwa które wchodzą one do takiej przejsciówki i wychodzą one na 2 wężę jeden idzie do pompki progowej potem do pompy wtryskowej a drugi wąż z tej podziałki idzie do webasta więc tak, w tej podziałce gdzie wychodzą 3 wężę pęknął plastik(prawdopodobnie ktoś za mocno to kiedyś skrecił opaską i wkoncu popękało) gdzie kawałki nie wiem jakim cudem przeszły przez pompe progową i staneły w wężyku między progowa a pompą wtryskową i dlatego było słabe cisnienie i pierwszą pompe jaką wymieniłem to rozsadziło bo nie umiało przepchnąć paliwa , na chwile obecną jest wymieniona 2 juz pompa progowa firmy hart nowa pompka w baku org pierburg ale okazało się ze wtryskowa tez padła bo nie miała sparowania czy tam słabe smarowanie jakoś tak...

wiem że paliwo dochodzi do pompy wtryskowej ale auto nie odpala ;/:x :evil:

jak myślicie mogło coś jeszcze się uszkodzić

Auto było sprawdzane pod kompem i w pompce progowej jak i w baku jest juz dobre cisnienie po tym jak zostały one wymienione a węze wydmuchane z tych bybrów heh brak mi słów, takie coś a tyle szkody ;/

z góry przepraszam za moje nie dokładne wypowiedzi ale mechanikiem nie jestem :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
na chwile obecną jest wymieniona 2 juz pompa progowa firmy hart

No to gorszego badziewia nie mogłeś założyć. :roll:

Sprawdź jakie ciśnienie daje, czy jest te 4 bary po włączeniu zapłonu.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Pompa wtryskowa wymieniona auto ożyło ;-)

Teraz tylko lać i jechać musze jeszcze tylko wyczyscic EGR

dzięki za pomoc ;-)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
na chwile obecną jest wymieniona 2 juz pompa progowa firmy hart

No to gorszego badziewia nie mogłeś założyć. :roll:

Sprawdź jakie ciśnienie daje, czy jest te 4 bary po włączeniu zapłonu.

Miałeś racje co do HARTa pierwsza pompka wytrzymała tydzien poszła na gwaracje nastepnie druga pompka wytrzymała zaledwie 2 tyg po czym zgasł na skrzyzowaniu i koniec...i był jeszcze taki mankament ze na zimnym silniku do 3 tys obrotów i koniec jak przeszła temperatura za niebieskie pole to było okej chociaz mułowata była... i od samego początku cały czas piszczała.

Dzisiaj założyłem nową oryginalną firmy Pierburg i jest niebo a ziemia cichutko chodzi i jest żywszy motor, dla tych co chcą oszczędac to powiem wprost predzej czy pozniej bedziecie musieli kupic oryginał także tylko kwestia czasu w moim przypadku byłem spłukany i potrzebowałem auta ale nastepnym razem wole poczekać a kupić konkret :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.